BBK SSI Intake

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eli tollasesta imusarja-paketista olisin kiinnostunut! Oma autoni on kyllä T-Bird 5-litrasella HO kasilla :oops: mutta kyllähän se kait siihenkin käy! Ehkä joutuu patin tekemään konepeltiin mutta muuten kait käy! Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kyseisestä imarista? Onko hyvä? Teho,vääntö? Mistä saa? Hinta?
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja hannu »

Topias74 kirjoitti:Eli tollasesta imusarja-paketista olisin kiinnostunut! Oma autoni on kyllä T-Bird 5-litrasella HO kasilla :oops: mutta kyllähän se kait siihenkin käy! Ehkä joutuu patin tekemään konepeltiin mutta muuten kait käy! Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kyseisestä imarista? Onko hyvä? Teho,vääntö? Mistä saa? Hinta?
Kato vaikka tuolta http://www.hhp.fi ja hhp-autot Pekka Hoffren -91 ja vaikka tuolta samasta paikasta niitä saa tilattua. Niin ja eiköhän noita sarjoja tullut ainakin kahteen muuhunkin foxiin tuonne etelä-suomeen :roll: :roll: :?: :?:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mitään tietoa hinnasta?
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja hannu »

Topias74 kirjoitti:Mitään tietoa hinnasta?
tuosta linkistä:

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... tKey=74-01
simo 89 gt
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 01 Elo 2005, 20:41
Paikkakunta: vantaa

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja simo 89 gt »

Ihan toimivahan imusarja on,sysää mukavasti noin perstuntumalla kyllä,poikkeaa muista virisarjoista kyllä ja on hieman korkeampi,varmasti sinulle tulee sen konepellin kanssa jumppaa mutta sehän kuuluu asiaan näissä virihommissa,sarja on aika työläs asentaa mutta mukana seuraa kyllä hyvät ohjeet ja työn jälki on sarjassa hyvä.itse tilasin sarjan mukana myös isomman läppärungon,tämä yhdistelmä nosti hintaa mutta edullisempi kuin erikseen tilata ja ovat molemmat saman valmistajan.tähän sarjaan voit myös vaihtaa helposti yläpuolen R-versioiseksi jos menohalut kasvaa,käy suoraan.
Eihän tämä mikään halpasarja ole mutta nyt kun taala on edullinen hinta on varmasti pudonnut mukavasti.kysyppäs keravalta,racersplace putiikista tämän hetken hinta.
Täällä etelässä tosiaan on ainakin kahdessa autossa kyseinen sarja ja jos kiinnostaa voi tulla katsomaan ihan paikan päälle.
Muuten kiitokset sinne ikaalisiin asennusneuvoista näin jälkikäteen!!

terv,simo.
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Eve »

Topias74 kirjoitti:Eli tollasesta imusarja-paketista olisin kiinnostunut! Oma autoni on kyllä T-Bird 5-litrasella HO kasilla :oops: mutta kyllähän se kait siihenkin käy! Ehkä joutuu patin tekemään konepeltiin mutta muuten kait käy! Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kyseisestä imarista? Onko hyvä? Teho,vääntö? Mistä saa? Hinta?
Tuolta löytyy lisää keskustelua ja penkitystuloksia kyseisestä imusarjasta: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=2729
Avatar
pekka59
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 22:00
Auto: Vm. 1991 Ford Mustang GT 5.0 "High Performance". HHP-auto .
Paikkakunta: Palokka

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja pekka59 »

Fix Or Repair Daily
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kiva kiva! Tuo tulee varmaan hommattua kun sen aika on! Ekaks kuitenkin aloitetaan pakosarjoista ja putkistosta. Meinasin kokeilla että käykö mussen shorty sarjat tohon T-birdiin!
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Topias74 kirjoitti:Mistä saa?
Osakauppiauta kyl on ja käsittääkseni tuo ei ole ihan halpa imusarja joten ehkä kannattaa kysellä muutamalta, muutama esimerkki: hh-performance, tuumacid, racersplace, power mustang, south west trade(?), trade parts jne. Myyjiä kyllä löytyy ja hintakin saattaa hieman tippua jos toimitusaika voi olla pitempi.

Tuollaisen imusarjan kaveriksi ostaa vielä kunnon kannet ja ehkä tymäkämmän nokan niin alkaa kulkupuoli kivasti varmaan muuttua. Ja onhan tuolle imusarjalle kilpailijoitakin kaikilla suuremmilla merkeillä, edelbrockilla, trickflowlla jne, tietty mikä noista lienee paras on eri asia
Go tell Alice....
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Näin lievästi aiheeseen liittyen huomasin että Porschella on ollut samanmoinen ajatus imusarjasta 928:ssa. Kuva
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

No ajatuksissa olis just tuo SSI imusarja, alukannet ja shorty-sarjat ja parempi putkisto! :D Siitä niinku lähettäis! Myöhemmin sit ehkä 1.7 vipat ja nokka. Olis vielä pari hyvää kysymystä! Mitä hyötyä on vakio koneessa noilla 1.7 vipoilla? Onko siitä hyötyä jo vakio nokallakin? Ja mitkä alukannet olis hyvät just tohon 5.0 ruiskukoneeseen?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Topias74 kirjoitti:No ajatuksissa olis just tuo SSI imusarja, alukannet ja shorty-sarjat ja parempi putkisto! :D Siitä niinku lähettäis! Myöhemmin sit ehkä 1.7 vipat ja nokka. Olis vielä pari hyvää kysymystä! Mitä hyötyä on vakio koneessa noilla 1.7 vipoilla? Onko siitä hyötyä jo vakio nokallakin? Ja mitkä alukannet olis hyvät just tohon 5.0 ruiskukoneeseen?
1.7 vivuilla vakionokan nosto nousee .445 -> .473 ja samalla venttiilien aukioloasteet esim. .050 -nostolla mitattuna kasvavat hiukkasen eli vipat tavallaan tekevät saman kuin hiukan kireämpi ja nostavampi nokka, ja samat mahd. tarpeet venajousien parantamiselle tulevat eteen kuin nokan vaihdossakin.

Varsinkin jos nokan pidät vakiona niin mielenkiintoinen kansivaihtoehto olisi Holley 20* kansi, joka antaa hyvät virtaamat jo pienillä nostoilla ja on edullinen kansi. Kansiahan on vaikka kuinka paljon; AFR, Edelbrock, Ford Racing jne.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

GT-350 kirjoitti: Varsinkin jos nokan pidät vakiona niin mielenkiintoinen kansivaihtoehto olisi Holley 20* kansi, joka antaa hyvät virtaamat jo pienillä nostoilla ja on edullinen kansi. Kansiahan on vaikka kuinka paljon; AFR, Edelbrock, Ford Racing jne.
En osaa sanoa mitään näiden Dart Iron Eagle kansien virtaavuuksista, jollain voi olla kokemusta, mutta jos rautakannet ei ole poissuljettu, niin näkisin nämä kannet edukkaaksi.
Huom. hinta on kansiparille:Click
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Dartista sitten mieluummin tämä DRT-13301181, niin mahtuu vakiomäntien päälle paremmin imuventtiilin puolesta (1.94). Hinta suunnilleen sama kuin mainitsemassani alukannessa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: BBK SSI Intake

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mistä niitä Holleyn kansia saa? Onko jossain kuvaa kyseisestä Holley 20 kannesta?Onko kannet täydelliset? Hinta? Ainiin ja miten nuo vipat vaikuttaa päästöihin? :shock:
Vastaa Viestiin