2007 Mustang GT/CS Supercharged

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

Fastback kirjoitti:
mvon919 kirjoitti:Minkälaista tehoa siitä Roushista ilmoittaa? 430? Koskahan Roush ymmärtää lopettaa noiden rootsien tekemisen? Se kun tuottaa lähinnä ääntä ja lämpöä...

No mutta toivottavasti nähdään enemmänkin väkisin ahdettuja musteja!
'03-'04 Cobrassa Fordin tehdas käytti roots tyylistä ahdinta, joka tuotti vakiona ~390 hv takapyöriltä ja akselin päästä 600 hv sopivilla hihnapyörillä. On se mun mielestä jo muutakin kuin ääntä ja lämpöä, se on 600 hv, paljonko Saleenissa on paukkua?
No, sehän riippuu... vakio S/C hihnapyörä Saleenin Series 6:ssa on 4.00"

Floridassa on tuttu kaveri, jolla on VAKIO GT:ssä sama ahdin ja 3.2"
S/C pyörällä kaverilla oli takapyörillä VAKIO 5R55S-automaatin läpi 446 RWHP (Saleen S/C, 39lb suuttimet, tupla-bensapumput, 90mm Lightning MAF). 3.0" pyörällä pitää vapitää vaihtaa suuttimet taas isompiin ja isontaa MAF esim. SCT BA-2400 tms... sillä kaveri pukkaa luokkaa 520 rwhp. Ja hyvin on kestänyt, tolla autolla on takanaan jotain 20,000 mailia tuolla 446 rwhp speksillä...

Manuaaleilla TR-3650, toi Saleen kitti 39# suuttimilla, upgradettu bensapumppu ja 3.4" S/C pyörällä antaa aina säädettynä noin 450-475 heppaa takapyörille....

Mun autolla on ajettu 426 rwhp MAC Autosportin dynossa Parkerissa 3.6" S/C pyörällä, 39# suuttimilla ja vakio pumpulla ja auto on AUTOMAATTI. Ihan testiksi vain :lol: Munkin auto on ollut ahdettuna jo yli 20,000 mailia.

Jos tossa Cobrassa on 390 heppaa takapyörillä niin ihmetyttää suuresti, minne se 210 hepoa katoaa??? Ei pidä paikkaansa se 600 hp millään. Cobrat on manuaaleja (yleensä) joka hukkaa luokkaa 10%, eikä Cobriin asennetut 4R70-automaatitkaan taida hukata kuin sen 12-13%.... 5R55S (S197) hukkaa aika tarkkaan 15-16% (koko voimansiirto mukaanlukien)...

Jokatapauksessa... toi Roushin ahdin yltää maksimissaan noin 400 hepoon takapyöriltä. http://www.modularfords.com on paras lähde ahdettuihin mustangeihin.
//Miikka
____________________________________
N54B30
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mvon919 kirjoitti:No, sehän riippuu... vakio S/C hihnapyörä Saleenin Series 6:ssa on 4.00"

Floridassa on tuttu kaveri, jolla on VAKIO GT:ssä sama ahdin ja 3.2"
S/C pyörällä kaverilla oli takapyörillä VAKIO 5R55S-automaatin läpi 446 RWHP (Saleen S/C, 39lb suuttimet, tupla-bensapumput, 90mm Lightning MAF). 3.0" pyörällä pitää vapitää vaihtaa suuttimet taas isompiin ja isontaa MAF esim. SCT BA-2400 tms... sillä kaveri pukkaa luokkaa 520 rwhp. Ja hyvin on kestänyt, tolla autolla on takanaan jotain 20,000 mailia tuolla 446 rwhp speksillä...

Manuaaleilla TR-3650, toi Saleen kitti 39# suuttimilla, upgradettu bensapumppu ja 3.4" S/C pyörällä antaa aina säädettynä noin 450-475 heppaa takapyörille....

Mun autolla on ajettu 426 rwhp MAC Autosportin dynossa Parkerissa 3.6" S/C pyörällä, 39# suuttimilla ja vakio pumpulla ja auto on AUTOMAATTI. Ihan testiksi vain :lol: Munkin auto on ollut ahdettuna jo yli 20,000 mailia.

Jos tossa Cobrassa on 390 heppaa takapyörillä niin ihmetyttää suuresti, minne se 210 hepoa katoaa??? Ei pidä paikkaansa se 600 hp millään. Cobrat on manuaaleja (yleensä) joka hukkaa luokkaa 10%, eikä Cobriin asennetut 4R70-automaatitkaan taida hukata kuin sen 12-13%.... 5R55S (S197) hukkaa aika tarkkaan 15-16% (koko voimansiirto mukaanlukien)...

Jokatapauksessa... toi Roushin ahdin yltää maksimissaan noin 400 hepoon takapyöriltä. http://www.modularfords.com on paras lähde ahdettuihin mustangeihin.
Saleeni kuulostaa hyvältä, eikun kovaa ajoa. Cobria myytiin 390 hv autoina, mutta ne puskevat vakiona ~390 hv takapyöriltä. Modifioituina, eli pelkillä hihnapyörmuutoksilla Cobran ahdin riittää ~600hv asti akselin päästä, siitä yli pitää alkaa katsella uutta ahdinta. Ei se 210 hv katoa mihinkään, se on vaan se potentiaali mikä on hihnapyörillä otettavissa ulos tekeleestä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Viesti Kirjoittaja FINGT »

mvon919 kirjoitti:No nyt on Musse maahantuontikatsastettu sekä muutoskatsastettu kaikilla mausteilla mitä pellin ja auton alta löytyy. Kaikki osat on lueteltuna rekisteriotteessa. Helppoa ei ahtimen saaminen kilpiin suomessa ole... mutta kaikki kuitenkin virallista kautta loppujen lopulta.

Kesän riennoissa nähdään. Viimeistään.
Hieno homma että sait kilpiin. Mitäs kiemuroita ton ahtimen kanssa tuli ?
Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

Re: 2007 Mustang GT/CS Supercharged

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

No, sanotaan että helppoa ei ollut ja papereita tarvii jos jonkinlaista. Onneksi asiaa helpotti se, että kysymyksessä on muuttoauto.
//Miikka
____________________________________
N54B30
Vastaa Viestiin