Quick steering kit
-
- Aktiivi
- Viestit: 96
- Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
- Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
- Viesti:
Quick steering kit
Paljonkos nämä:
http://store.cobranda.com/qukit.html
nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?
edit: vakio-idler arm on rullamitalla mittailtuna 134 milliä silmästä silmään. Tämä mitta siis silmän keskeltä silmän keskelle.
http://store.cobranda.com/qukit.html
nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?
edit: vakio-idler arm on rullamitalla mittailtuna 134 milliä silmästä silmään. Tämä mitta siis silmän keskeltä silmän keskelle.
Ride Sally Ride!
Re: Quick steering kit
Ei tule tuo simpukan välitys on simpukan sisäinen asia. Tuon kitin voit laittaa niin 19:1 kuin 16:1 simpukkaan.Vehje kirjoitti:Paljonkos nämä:
http://store.cobranda.com/qukit.html
nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?
Raskaantuuko, no, ehkä se on vähän raskaantunut.

Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
-
- Aktiivi
- Viestit: 96
- Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
- Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
- Viesti:
Re: Quick steering kit
Nojuu, ei tietenkään simpukan välitys muutu, mutta kuinka paljon ohjaus nopeutuu? Jos noi shelby-varret on tuuman pitemmät kuin vakiot, niin ohjaus nopeutuu 18% = 19/16.Arto65FB kirjoitti:Ei tule tuo simpukan välitys on simpukan sisäinen asia. Tuon kitin voit laittaa niin 19:1 kuin 16:1 simpukkaan.Vehje kirjoitti:Paljonkos nämä:
http://store.cobranda.com/qukit.html
nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?
Raskaantuuko, no, ehkä se on vähän raskaantunut.Mutta tuskin sitä käytännössä huomaa ainakaan ajossa.
Ride Sally Ride!
1965-66 Quick Steering Kit.
Nopeuttaa ohjausta sunnilleen seuraavasti;
19:1 ohjaksesta tulee hieman hitaampi kuin 16:1 ohjauksesta.
Näin ohjaus ei merkittävästi muutu raskaammaksi tosin ei myöskään tee ohjauksesta mitenkään erityisen nopeaa, mutta suunta on oikea.
16:1 ohjauksesta tulee jo riittävän nopea (noin 3 kierrosta tapista tappiin, pitää tarkentaa), mutta ei vielä vastaa nykyaikaista nopeaa ohjausta jotka ovat noin 2 - 2,5 kierrosta tapista tappiin.
Muutoksella saa ohjauksesta oikeilla ohjauskulmilla ja renkailla oikean voimailuvälineen. Minulla voimat riittää yleensä vain yhteen slalom vetoon, jos kokeilee kahta vetoa peräkkäin, niin kädet menee pahasti maitohapoille. Radalla sitten pärjäilee jotenkin mutta kupeet tulee kyllä kipeiksi. Parkkipaikkoja kannattaa vältellä. En suosittele muutosta muuta kuin todella historick performanse henkisille harrastajille.
Nopeuttaa ohjausta sunnilleen seuraavasti;
19:1 ohjaksesta tulee hieman hitaampi kuin 16:1 ohjauksesta.
Näin ohjaus ei merkittävästi muutu raskaammaksi tosin ei myöskään tee ohjauksesta mitenkään erityisen nopeaa, mutta suunta on oikea.
16:1 ohjauksesta tulee jo riittävän nopea (noin 3 kierrosta tapista tappiin, pitää tarkentaa), mutta ei vielä vastaa nykyaikaista nopeaa ohjausta jotka ovat noin 2 - 2,5 kierrosta tapista tappiin.
Muutoksella saa ohjauksesta oikeilla ohjauskulmilla ja renkailla oikean voimailuvälineen. Minulla voimat riittää yleensä vain yhteen slalom vetoon, jos kokeilee kahta vetoa peräkkäin, niin kädet menee pahasti maitohapoille. Radalla sitten pärjäilee jotenkin mutta kupeet tulee kyllä kipeiksi. Parkkipaikkoja kannattaa vältellä. En suosittele muutosta muuta kuin todella historick performanse henkisille harrastajille.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Minähän en kyseisestä asiasta mitään tiedä, mutta GT-malleissa lienee moinen vakiona?
Itsellä ainakin piti tuollainen Idler Arm ihan jenkeistä hakea, kun se normi on todellakin tuumaa lyhyempi. Eikä tuo mitenkään raskas ole, varsinkin kun jaksaa pitää rasvapaikat täynnä. Mielummin minä pidän sen 3 kierrosta tapista tappiin kuin nyt mitään kevyempää ohjausta haluaisin.
Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?
Timo
Itsellä ainakin piti tuollainen Idler Arm ihan jenkeistä hakea, kun se normi on todellakin tuumaa lyhyempi. Eikä tuo mitenkään raskas ole, varsinkin kun jaksaa pitää rasvapaikat täynnä. Mielummin minä pidän sen 3 kierrosta tapista tappiin kuin nyt mitään kevyempää ohjausta haluaisin.
Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?
Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
Eipä taida olla vakiona Quick steering kit vaan pelkkä nopea simpukka, on sitten auto tehostamaton (simpukan lätkässä HCC-AX) tai tehostettu (HCC-AW). Quick steerin kit on jälkeenpäin on laitettu sun autoon.Poro kirjoitti:Minähän en kyseisestä asiasta mitään tiedä, mutta GT-malleissa lienee moinen vakiona?
Timo
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Minun mielestä pitman arm on simpukanvarsi.SamiM kirjoitti:Simpukan ja raidetangon välinen vipu.Poro kirjoitti: Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?
Timo

Idler Arm on apusimpukanvarsi.

Center link on sitten se yhdystanko edellisten välissä ja johon liittyy sisemmät raidetangonpäät.

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Niin minustakin, väänsin rautalankakielestä tahallaan, jotta sijainti selviäis.Mexico65 kirjoitti:Minun mielestä pitman arm on simpukanvarsi.SamiM kirjoitti:Simpukan ja raidetangon välinen vipu.Poro kirjoitti: Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?
Timo
Tai vain apusimpukka.Mexico65 kirjoitti:Idler Arm on apusimpukanvarsi.
Keskilinkki...Mexico65 kirjoitti:Center link on sitten se yhdystanko edellisten välissä ja johon liittyy sisemmät raidetangonpäät.