Quick steering kit

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Quick steering kit

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Paljonkos nämä:

http://store.cobranda.com/qukit.html

nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?

edit: vakio-idler arm on rullamitalla mittailtuna 134 milliä silmästä silmään. Tämä mitta siis silmän keskeltä silmän keskelle.
Ride Sally Ride!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Raskaantuuko (liekö tuo sana suomea?) ohjaus samalla kun nopeentuu?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Quick steering kit

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Vehje kirjoitti:Paljonkos nämä:

http://store.cobranda.com/qukit.html

nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?
Ei tule tuo simpukan välitys on simpukan sisäinen asia. Tuon kitin voit laittaa niin 19:1 kuin 16:1 simpukkaan.

Raskaantuuko, no, ehkä se on vähän raskaantunut. :lol: Mutta tuskin sitä käytännössä huomaa ainakaan ajossa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Re: Quick steering kit

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Arto65FB kirjoitti:
Vehje kirjoitti:Paljonkos nämä:

http://store.cobranda.com/qukit.html

nopeuttaa ohjausta? Tuleeko hitaasta 19:1 simpukasta nopea 16:1 näillä?
Ei tule tuo simpukan välitys on simpukan sisäinen asia. Tuon kitin voit laittaa niin 19:1 kuin 16:1 simpukkaan.

Raskaantuuko, no, ehkä se on vähän raskaantunut. :lol: Mutta tuskin sitä käytännössä huomaa ainakaan ajossa.
Nojuu, ei tietenkään simpukan välitys muutu, mutta kuinka paljon ohjaus nopeutuu? Jos noi shelby-varret on tuuman pitemmät kuin vakiot, niin ohjaus nopeutuu 18% = 19/16.
Ride Sally Ride!
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

1965-66 Quick Steering Kit.
Nopeuttaa ohjausta sunnilleen seuraavasti;
19:1 ohjaksesta tulee hieman hitaampi kuin 16:1 ohjauksesta.
Näin ohjaus ei merkittävästi muutu raskaammaksi tosin ei myöskään tee ohjauksesta mitenkään erityisen nopeaa, mutta suunta on oikea.

16:1 ohjauksesta tulee jo riittävän nopea (noin 3 kierrosta tapista tappiin, pitää tarkentaa), mutta ei vielä vastaa nykyaikaista nopeaa ohjausta jotka ovat noin 2 - 2,5 kierrosta tapista tappiin.

Muutoksella saa ohjauksesta oikeilla ohjauskulmilla ja renkailla oikean voimailuvälineen. Minulla voimat riittää yleensä vain yhteen slalom vetoon, jos kokeilee kahta vetoa peräkkäin, niin kädet menee pahasti maitohapoille. Radalla sitten pärjäilee jotenkin mutta kupeet tulee kyllä kipeiksi. Parkkipaikkoja kannattaa vältellä. En suosittele muutosta muuta kuin todella historick performanse henkisille harrastajille.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Minähän en kyseisestä asiasta mitään tiedä, mutta GT-malleissa lienee moinen vakiona?

Itsellä ainakin piti tuollainen Idler Arm ihan jenkeistä hakea, kun se normi on todellakin tuumaa lyhyempi. Eikä tuo mitenkään raskas ole, varsinkin kun jaksaa pitää rasvapaikat täynnä. Mielummin minä pidän sen 3 kierrosta tapista tappiin kuin nyt mitään kevyempää ohjausta haluaisin.

Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Poro kirjoitti:Minähän en kyseisestä asiasta mitään tiedä, mutta GT-malleissa lienee moinen vakiona?

Timo
Eipä taida olla vakiona Quick steering kit vaan pelkkä nopea simpukka, on sitten auto tehostamaton (simpukan lätkässä HCC-AX) tai tehostettu (HCC-AW). Quick steerin kit on jälkeenpäin on laitettu sun autoon.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Poro kirjoitti: Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?

Timo
Simpukan ja raidetangon välinen vipu.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

SamiM kirjoitti:
Poro kirjoitti: Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?

Timo
Simpukan ja raidetangon välinen vipu.
Minun mielestä pitman arm on simpukanvarsi.
Kuva
Idler Arm on apusimpukanvarsi.
Kuva
Center link on sitten se yhdystanko edellisten välissä ja johon liittyy sisemmät raidetangonpäät.
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mexico65 kirjoitti:
SamiM kirjoitti:
Poro kirjoitti: Missähän tuo "pitman arm" sijaitsee?

Timo
Simpukan ja raidetangon välinen vipu.
Minun mielestä pitman arm on simpukanvarsi.
Niin minustakin, väänsin rautalankakielestä tahallaan, jotta sijainti selviäis.
Mexico65 kirjoitti:Idler Arm on apusimpukanvarsi.
Tai vain apusimpukka.
Mexico65 kirjoitti:Center link on sitten se yhdystanko edellisten välissä ja johon liittyy sisemmät raidetangonpäät.
Keskilinkki...
Vastaa Viestiin