8" tehon kesto ja lukko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Kiertäväkanki
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Syys 2007, 12:05

8" tehon kesto ja lukko

Viesti Kirjoittaja Kiertäväkanki »

Mitä tuollanen 8" kestää yleensä pikku lohkon perässä? Originelli Limited Slippi alkaa Slipsuu, joten oisko mitä hyviä vinkkejä lukotukseen. Entisen parannus ja ehostus vai esim. Perkeleesti pussissa kirpaiseva PowerTrax. Mites takaristikko nivelen kiinnitys perään noilla U-pulteilla, näyttävät aika heppoisilta, oletteko saaneet rikottua?
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Kaikenhan saa varmasti rikki kun oikein ryskää ! :oops:
Kyllä tuommosen 8" pitäisi vaivatta kestää 500hp jos kaikki on kunnossa, tietysti riippuu käyttäjästäkin.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... ght=#38633
Itellä ollu tuolta lukko jo -04 kohtuu railakkaassa käytössä, eikä ole ollu mitään onkelmia kun HHP.n poijjaat sääti välykset laakista kuntoon.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 8" tehon kesto ja lukko

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kiertäväkanki kirjoitti:Mitä tuollanen 8" kestää yleensä pikku lohkon perässä? Originelli Limited Slippi alkaa Slipsuu, joten oisko mitä hyviä vinkkejä lukotukseen. Entisen parannus ja ehostus vai esim. Perkeleesti pussissa kirpaiseva PowerTrax. Mites takaristikko nivelen kiinnitys perään noilla U-pulteilla, näyttävät aika heppoisilta, oletteko saaneet rikottua?
Eipä noi U-pultit, kaiketi, hirveelle rasitukselle joudu. Ne kai pitää lähinnä ristikon paikallaan siinä ristikon "kuopassa". Joku oikasee jos väärin ajattelen! :wink:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Avatar
Make_O
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
Auto: Ford Galaxie XL -68
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Galaxie61 kirjoitti:ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Tuo meikäläisen myymä 8" lukko on täysin sama kuin 9".. Uskallan antaa takuun että kuka hajottaa pikkulohkolla jotain osia tosta niin saa uuden tilalle. :roll:
Ford Galaxie XL 1968
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Make_O kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Tuo meikäläisen myymä 8" lukko on täysin sama kuin 9".. Uskallan antaa takuun että kuka hajottaa pikkulohkolla jotain osia tosta niin saa uuden tilalle. :roll:
ja mä voin sen laittaa paikalleen :huh1:
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Galaxie61 kirjoitti:
Make_O kirjoitti:Uskallan antaa takuun että kuka hajottaa pikkulohkolla jotain osia tosta niin saa uuden tilalle. :roll:
ja mä voin sen laittaa paikalleen :huh1:
...ja mä voin koittaa sen rikkoa. :twisted:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Taitaa vakioakselit olla heikoin lenkki? Ei ole tosin nekään antautuneet minulla, vielä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Ahti kirjoitti:Taitaa vakioakselit olla heikoin lenkki? Ei ole tosin nekään antautuneet minulla, vielä.
ei ole heikoin lenkki , mulla kesti vakiot yli 10 vuotta ennenkä katkes !
ensimmäiset moserit kesti melkeen 1½ kuukautta :roll:
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

vetarit

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

kait se o pidost kiinni enite,mulla alkup.pikkurihlaset kone vaihtu ja tryki viäl o kestäny isonkin cubidin alku väännön,ku pito lähtee 1000/rpm.monesta kans kiinni.manu/a ym.kaikki on kuitenkin yssilöllistä.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Galaxie61 kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Taitaa vakioakselit olla heikoin lenkki? Ei ole tosin nekään antautuneet minulla, vielä.
ei ole heikoin lenkki , mulla kesti vakiot yli 10 vuotta ennenkä katkes !
ensimmäiset moserit kesti melkeen 1½ kuukautta :roll:
Ja sullako on 8" perä??? Eikös 8" ole eri vetarit kuin 9"?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Ahti kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Taitaa vakioakselit olla heikoin lenkki? Ei ole tosin nekään antautuneet minulla, vielä.
ei ole heikoin lenkki , mulla kesti vakiot yli 10 vuotta ennenkä katkes !
ensimmäiset moserit kesti melkeen 1½ kuukautta :roll:
Ja sullako on 8" perä??? Eikös 8" ole eri vetarit kuin 9"?
juu 9" on , mutta ei ne akselit paksuudeltaan kovin erilaisia ole .
mulla on ne pienempi laakeriset malit 8)
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Vähän OT, mutta minkä levyisinä (laipasta laippaan) 8" akselia on ollut? Kaventamalla tietysti saa sellaisen, kuin haluaa.
Kiertäväkanki
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Syys 2007, 12:05

Viesti Kirjoittaja Kiertäväkanki »

Galaxie61 kirjoitti:ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Mitkä kaikki osat ovat sit vaihtokelpoisia keskenään? ku tuntus tohon 9":n olevan enemmän palikoita tarjolla.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Kiertäväkanki kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:ei niitä u-pultteja rikki saa , kaikki muu kyllä menee ....
8" perässä on sisällä osat enimmäkseen samoja kun 9".
Mitkä kaikki osat ovat sit vaihtokelpoisia keskenään? ku tuntus tohon 9":n olevan enemmän palikoita tarjolla.
http://www.ridgenet.net/~biesiade/Fordrears.html

Tuolta leveydet, kun vähän rullaa alespäin.

Vaihtokelpoisia:
-28-rihlaisen 9" perän lukko sopii sorvaamalla, eli poskilaakerit 8":ssa pienemmät. Lautaspyörän kiinnitys sama.

-28" vetarit, jos pituus passaaa. Pyörän laakereita ainakin kahta kokoa...
Ulos päin ohenevassa 8"-perässä pienemmät laakerit. Tasapaksuilla putkilla varustetusssa isommat.

8"-perä on huomattavasti kevyempi, mistä johtuen itse koitan siinä pitäityä...

http://www.currieenterprises.com/cestor ... spx?id=948
http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsS ... /index.htm
Vastaa Viestiin