Moottorin numerot
Valvoja: Ville K
Moottorin numerot
Mitä tarkoittaa startin takana olevat seuraavat valunumerot 4025 C40E-601B
Kiitokset jo etukäteen
Kiitokset jo etukäteen
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Arvaisin, että oikea nummero on:
4D25 C4OE-6015B (jossa kirjaimia on siis .D.. C.OE-....B)
4D25: Valupäivä tai muotin tekopäivä, 25. huhtikuuta vuonna 4
C4: 1964
O: Tuotteeseen Fairlane
E: Lähtöjään engine engineeringistä
-
6015: Engine
B: Design muutos
Tuo, että lohko on tuotteeseen Fairlane, tarkoittaa että design on alkujaan ko. vehkeeseen. Mustiin ei ole eri kirjainta vaihdettu, vaikka sellainen onkin olemassa (Z).
Tuo C4OE-B löytyy kahdesta lohkosta:
Kyseessä on 260 lohko (jossa 3 freeze plugia per puoli ja 7 tuumaa moottorikiinnitysreikien väli).
tahi
Kyseessä on 289 HiPo lohko.
Viisaammat ojentakoon...
4D25 C4OE-6015B (jossa kirjaimia on siis .D.. C.OE-....B)
4D25: Valupäivä tai muotin tekopäivä, 25. huhtikuuta vuonna 4
C4: 1964
O: Tuotteeseen Fairlane
E: Lähtöjään engine engineeringistä
-
6015: Engine
B: Design muutos
Tuo, että lohko on tuotteeseen Fairlane, tarkoittaa että design on alkujaan ko. vehkeeseen. Mustiin ei ole eri kirjainta vaihdettu, vaikka sellainen onkin olemassa (Z).
Tuo C4OE-B löytyy kahdesta lohkosta:
Kyseessä on 260 lohko (jossa 3 freeze plugia per puoli ja 7 tuumaa moottorikiinnitysreikien väli).
tahi
Kyseessä on 289 HiPo lohko.
Viisaammat ojentakoon...

Mustang -69 SR
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Sen verran pitää korjata, että tuo 6015 on tietty lohko eikä moottori.
Tuo D koodihan on pyhitetty -64½ matalapuristeiselle 4V 289:lle. Tässä voisi kuvitella lohkon valuksi C4OE-C tai C4OE-F (tai C4DE?). Ehkäpä numerot olisi nyt lohkon kyljestä helpompi tulkita, kun tietää vaihtoehdot? Tai miksei se voisi hipo valuunkin olla tehty...
ei varmaan kukaan varmaksi uskalla sanoa.
(käytin elämäni ensimmäisen kerran 'puolikas'-merkkiä näppiksellä, nyt tiedän miksi se näppiksessä on.)
Tuo D koodihan on pyhitetty -64½ matalapuristeiselle 4V 289:lle. Tässä voisi kuvitella lohkon valuksi C4OE-C tai C4OE-F (tai C4DE?). Ehkäpä numerot olisi nyt lohkon kyljestä helpompi tulkita, kun tietää vaihtoehdot? Tai miksei se voisi hipo valuunkin olla tehty...

(käytin elämäni ensimmäisen kerran 'puolikas'-merkkiä näppiksellä, nyt tiedän miksi se näppiksessä on.)

Mustang -69 SR
Hipo lohkonhan tunnistaa helpoiten kierrettävistä pakkasropuista.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Kierrettävät pakkasproput oli vain 302 BOSS lohkossa.musse67 kirjoitti:Hipo lohkonhan tunnistaa helpoiten kierrettävistä pakkasropuista.
Huomatkaa kuvissa runkolaakeri pukkien poikkeavuus vakio 289 ja 302 lohkoihin.
289 Hipo lohko.
BOSS 302 lohko.



65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Muistinpas sitten väärin. No aika "hipo" se bossinkin lohko on.Mexico65 kirjoitti:Kierrettävät pakkasproput oli vain 302 BOSS lohkossa.musse67 kirjoitti:Hipo lohkonhan tunnistaa helpoiten kierrettävistä pakkasropuista.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic