Moottorin numerot

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

vesku64
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Moottorin numerot

Viesti Kirjoittaja vesku64 »

Mitä tarkoittaa startin takana olevat seuraavat valunumerot 4025 C40E-601B
Kiitokset jo etukäteen
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Arvaisin, että oikea nummero on:
4D25 C4OE-6015B (jossa kirjaimia on siis .D.. C.OE-....B)

4D25: Valupäivä tai muotin tekopäivä, 25. huhtikuuta vuonna 4

C4: 1964
O: Tuotteeseen Fairlane
E: Lähtöjään engine engineeringistä
-
6015: Engine
B: Design muutos

Tuo, että lohko on tuotteeseen Fairlane, tarkoittaa että design on alkujaan ko. vehkeeseen. Mustiin ei ole eri kirjainta vaihdettu, vaikka sellainen onkin olemassa (Z).

Tuo C4OE-B löytyy kahdesta lohkosta:
Kyseessä on 260 lohko (jossa 3 freeze plugia per puoli ja 7 tuumaa moottorikiinnitysreikien väli).
tahi
Kyseessä on 289 HiPo lohko.

Viisaammat ojentakoon... :bla:
Mustang -69 SR
vesku64
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vesku64 »

Kiitos !!

tulikinnasta, Ilmeisesti sitten se Hipo koska autossa pleitin mukaan d-koodin kone. Mutta tutkitaan ennekuin innostutaan
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Sen verran pitää korjata, että tuo 6015 on tietty lohko eikä moottori.

Tuo D koodihan on pyhitetty -64½ matalapuristeiselle 4V 289:lle. Tässä voisi kuvitella lohkon valuksi C4OE-C tai C4OE-F (tai C4DE?). Ehkäpä numerot olisi nyt lohkon kyljestä helpompi tulkita, kun tietää vaihtoehdot? Tai miksei se voisi hipo valuunkin olla tehty... :roll: ei varmaan kukaan varmaksi uskalla sanoa.

(käytin elämäni ensimmäisen kerran 'puolikas'-merkkiä näppiksellä, nyt tiedän miksi se näppiksessä on.) :)
Mustang -69 SR
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Hipo lohkonhan tunnistaa helpoiten kierrettävistä pakkasropuista.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

musse67 kirjoitti:Hipo lohkonhan tunnistaa helpoiten kierrettävistä pakkasropuista.
Kierrettävät pakkasproput oli vain 302 BOSS lohkossa.

Huomatkaa kuvissa runkolaakeri pukkien poikkeavuus vakio 289 ja 302 lohkoihin.

289 Hipo lohko.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

BOSS 302 lohko.

Kuva
Kuva
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Mexico65 kirjoitti:
musse67 kirjoitti:Hipo lohkonhan tunnistaa helpoiten kierrettävistä pakkasropuista.
Kierrettävät pakkasproput oli vain 302 BOSS lohkossa.
Muistinpas sitten väärin. No aika "hipo" se bossinkin lohko on. :)
Vastaa Viestiin