Nastarenkaat 95 GT 5.0 manuaali

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
kuki
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 09:31

Nastarenkaat 95 GT 5.0 manuaali

Viesti Kirjoittaja kuki »

Lueskelin aiheesta aikaisempia keskusteluja enkä saanut päätöstä vielä tehtyä ja vielä kyselen mielipiteitä asiasta, koska ensimmäistä talvea GT:llä lähdetään ajamaan.

Tulkintani talviurheilusta GT:llä: painoa tarpeeksi takakonttiin, tervettä maalaisjärkeä ja HYVÄT nastarenkaat (+lohko- ja sisätilalämmittimet). Ajattelin ostaa 225/55/16 nastoilla. Aikaisemmissa keskusteluissa esiintyi viittauksia esim. 205/55/XX kokoihin. Talviajoa tulee sekä kaupungissa pääkaupunkiseudulla että matka-ajoa pohjoisempaan.

Jotkut ovat sitä mieltä, että nastarengas saisi olla kapeampi kuin kesärengas; kapeampi rengas saattaa syrjäyttää loskaa paremmin kuin leveä. Leveämpi nastarengas taas saattaa pitää paremmin lumisella tiellä suuremman kitkapintansa ansiosta. Mitä mieltä olette nastarenkaan koon vaikutuksesta pitoon erilaisissa olosuhteissa?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Pääsee hyvin muuten kitkoillakin, ja ilman mitään takakonttipainoja. Itse ajan 205/55/16 vanhahkoilla kitkoilla ilman painoja ('80 Mustang) ja Jones taitaa mennä 94GT:llä samanmoisilla ilman lisäpainoja nou problemo...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jos aiot ajaa pois rannikkoseudun suolakylvyista, niin hommaa 205:t nastoilla. Ilman piikkeja ei paase jaalla edes tielta parkkiruutuun, jos nousua on enemman kuin 2.5cm auton mitalla...
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Itse kaksi talvea ajaneena uusilla 225/55-16 kitkoilla, ei minkäänlaisia ongelmia.Auto 5,0 -91,5-v.manuaali.

P.S
renkaat olis myynnissä. :oops: :oops:
antti_a-86
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 17:30

Viesti Kirjoittaja antti_a-86 »

itselläni on 225 50 17 nastarenkaat ja pitää järjettömän hyvin kertaakaan ei kiinni ole jäänyt ja kun on keulassa painoa valmiiksi niin vaikuttanee aikalailla pysähtymiseenkin perällä ei ole mitään
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Yhden talven ajelin -88 Gt:llä. Uudet nastat oli alla ja ei mitään ongelmaa. Perässä ei ollut mitään lisäpainoja.
Gummien leveys 205. Talvirenkaissa ei leveydestä ole muuta kuin haittaa. Nuo 205:set näyttikin ihan siedettävältä.
Oulussa ainakin on vielä talvisin lunta ja jäätä riittänyt, joten kunnolla tuli testattua.
Muuten kyllä laittaisin tehokkaampaan autoon kitkat. Aika nätisti sai suurimman osan ajasta ajella, jotta nastat ei saa liikaa kyytiä.

Eli kaiken tämän jaarittelun jälkeen totean, että laittaisin kitkat.
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mimmonen tollanen SN95 on talviautona? Ei, en todellakaan aijo ajaa Cobrallani talvella, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Omani on ainakin toodella lämmin sisätiloiltaan. Mutta karmittomat lasit ja alustan koteloinnit askarruttaa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

MouTine kirjoitti:Mimmonen tollanen SN95 on talviautona? Ei, en todellakaan aijo ajaa Cobrallani talvella, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Omani on ainakin toodella lämmin sisätiloiltaan. Mutta karmittomat lasit ja alustan koteloinnit askarruttaa.
Ei mitään ongelmaa. Ainakaan täälä missä on talvella lunta. Moottorin lämmitin kun on kunnossa ja alusta suojattu, niin siinä se menee kuin muillakin autoilla. Pari talvea olen sn95:llä ajanut. Ekoilla pakkasilla ei california lämpöön tottuneet lukot oikein pelannu ja kuskin puolen ovi ei auennut. Mutkissa ja risteyksissä kun maltilla ottaa luisua, niin pysyy hanskassa.

Miten mä muistelisin että antti-a:n auto taisi viime talvena olla kerran poikittain ojassa... :wink:
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Viesti Kirjoittaja Jones »

MouTine kirjoitti:Mimmonen tollanen SN95 on talviautona? Ei, en todellakaan aijo ajaa Cobrallani talvella, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Omani on ainakin toodella lämmin sisätiloiltaan. Mutta karmittomat lasit ja alustan koteloinnit askarruttaa.
Ei mitään ongelmaa. Pari talvea olen päästellyt kitkoilla nyt tuli mahdollisuus kokeilla nastarenkailla. Vielä ei tiedä miten nastat toimii, varmaan ihan ok. Lukot on jäässä tietty kun on vähän alle nollan keli, siis usein täällä pääkaupunkiseudulla. Käyntiin on lähtenyt kovemmillakin pakkasilla, lämppäri on tehokas, pysyy lasit sulina. Tähän voisi kommentoida että, ettei kai se talvi ole ainoastaan suomalainen keksintö, käsittääkseni ei kai tuolla isonveden takana aina ajeta +30 auringonpaisteessa palmupuut vienosti tuulessa taipuen. :wink:
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Nastarenkaat GT 5.0 manuaali

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Kyllä pääsi erittäin hyvin -94 Cobrallakin kun alla oli 225/45x17
nastarenkaat. Toki toimiva lukko avittaa etenemistä.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Re: Nastarenkaat 95 GT 5.0 manuaali

Viesti Kirjoittaja Jones »

kuki kirjoitti: Ajattelin ostaa 225/55/16 nastoilla. Aikaisemmissa keskusteluissa esiintyi viittauksia esim. 205/55/XX kokoihin. Talviajoa tulee sekä kaupungissa pääkaupunkiseudulla että matka-ajoa pohjoisempaan.?
Mulla olis vielä Bridgestone Blizzak:it myytävänä tuolla myydään osiossa...
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
antti_a-86
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 17:30

Viesti Kirjoittaja antti_a-86 »

oisko nuo nyt olleet vääriä muistelmia? no kyllähän sitä tuli lähempänä kevättä pyörähdettyä penkassa sitä kun ei ole vielä oikein tottunut tuohon mussen vähäiseen kääntyvyyteen kun on aikaisemmat talvet tottunut volvolla ajeleen mutta eiköhän se siitä
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

meillä oli viime talvena alla uudet 205 leveet Nokian hakkapeliitat no 5 uusilla neliönastoilla eli uusin malli ja kyllä oli pitoa niin eteen kuin pysähdyksissä.

Ainakin maalla tarvii nastoja !!! varsinkin jos ajaa hiekkatiellä...se on talvella sellasessa jäässä ettei kitkoilla pääse ku ojaan :shock: muuten lohko+sisälämppäri+koko auto suojattu--nyt asenuksessa uudet sumarit ja lisäpitkät tälle talvelle.

eli kyllä sillä 5- tietä pääsee ihan mukavasti--joskin "maalla" kamppeet sovinnolla Broncoon--niin ei kotitietä tarvii alle metrin hangesta lingota.. :roll: ollenkaan... 8)
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Henkilokohtaisten havaintojen mukaan fjoordin kotiseudulla Michiganissa on ihan oikea talvi eika vaan parin kuukauden kosteampi vuodenaika.. :D Toki lukot ym on syyta rasvata ennenkuin se lukkosula jaa jumiin hansikaslooraan, mutta ennenkaikkea jaahdytysliemet kannattaa mittauttaa / vaihtaa. Niiden narahtaminen jaahan ei tule ekana mieleen kalifornian pojalle, joka voi hatapaissaan viskata sekaan 20% raakaa vetta huoltiksella... :roll:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin