Nastarenkaat 95 GT 5.0 manuaali
Nastarenkaat 95 GT 5.0 manuaali
Lueskelin aiheesta aikaisempia keskusteluja enkä saanut päätöstä vielä tehtyä ja vielä kyselen mielipiteitä asiasta, koska ensimmäistä talvea GT:llä lähdetään ajamaan.
Tulkintani talviurheilusta GT:llä: painoa tarpeeksi takakonttiin, tervettä maalaisjärkeä ja HYVÄT nastarenkaat (+lohko- ja sisätilalämmittimet). Ajattelin ostaa 225/55/16 nastoilla. Aikaisemmissa keskusteluissa esiintyi viittauksia esim. 205/55/XX kokoihin. Talviajoa tulee sekä kaupungissa pääkaupunkiseudulla että matka-ajoa pohjoisempaan.
Jotkut ovat sitä mieltä, että nastarengas saisi olla kapeampi kuin kesärengas; kapeampi rengas saattaa syrjäyttää loskaa paremmin kuin leveä. Leveämpi nastarengas taas saattaa pitää paremmin lumisella tiellä suuremman kitkapintansa ansiosta. Mitä mieltä olette nastarenkaan koon vaikutuksesta pitoon erilaisissa olosuhteissa?
Tulkintani talviurheilusta GT:llä: painoa tarpeeksi takakonttiin, tervettä maalaisjärkeä ja HYVÄT nastarenkaat (+lohko- ja sisätilalämmittimet). Ajattelin ostaa 225/55/16 nastoilla. Aikaisemmissa keskusteluissa esiintyi viittauksia esim. 205/55/XX kokoihin. Talviajoa tulee sekä kaupungissa pääkaupunkiseudulla että matka-ajoa pohjoisempaan.
Jotkut ovat sitä mieltä, että nastarengas saisi olla kapeampi kuin kesärengas; kapeampi rengas saattaa syrjäyttää loskaa paremmin kuin leveä. Leveämpi nastarengas taas saattaa pitää paremmin lumisella tiellä suuremman kitkapintansa ansiosta. Mitä mieltä olette nastarenkaan koon vaikutuksesta pitoon erilaisissa olosuhteissa?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 25 Tammi 2007, 17:30
Yhden talven ajelin -88 Gt:llä. Uudet nastat oli alla ja ei mitään ongelmaa. Perässä ei ollut mitään lisäpainoja.
Gummien leveys 205. Talvirenkaissa ei leveydestä ole muuta kuin haittaa. Nuo 205:set näyttikin ihan siedettävältä.
Oulussa ainakin on vielä talvisin lunta ja jäätä riittänyt, joten kunnolla tuli testattua.
Muuten kyllä laittaisin tehokkaampaan autoon kitkat. Aika nätisti sai suurimman osan ajasta ajella, jotta nastat ei saa liikaa kyytiä.
Eli kaiken tämän jaarittelun jälkeen totean, että laittaisin kitkat.
Gummien leveys 205. Talvirenkaissa ei leveydestä ole muuta kuin haittaa. Nuo 205:set näyttikin ihan siedettävältä.
Oulussa ainakin on vielä talvisin lunta ja jäätä riittänyt, joten kunnolla tuli testattua.
Muuten kyllä laittaisin tehokkaampaan autoon kitkat. Aika nätisti sai suurimman osan ajasta ajella, jotta nastat ei saa liikaa kyytiä.
Eli kaiken tämän jaarittelun jälkeen totean, että laittaisin kitkat.
ei se tähän jää..
--1988 GT--
--1988 GT--
Mimmonen tollanen SN95 on talviautona? Ei, en todellakaan aijo ajaa Cobrallani talvella, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Omani on ainakin toodella lämmin sisätiloiltaan. Mutta karmittomat lasit ja alustan koteloinnit askarruttaa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Ei mitään ongelmaa. Ainakaan täälä missä on talvella lunta. Moottorin lämmitin kun on kunnossa ja alusta suojattu, niin siinä se menee kuin muillakin autoilla. Pari talvea olen sn95:llä ajanut. Ekoilla pakkasilla ei california lämpöön tottuneet lukot oikein pelannu ja kuskin puolen ovi ei auennut. Mutkissa ja risteyksissä kun maltilla ottaa luisua, niin pysyy hanskassa.MouTine kirjoitti:Mimmonen tollanen SN95 on talviautona? Ei, en todellakaan aijo ajaa Cobrallani talvella, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Omani on ainakin toodella lämmin sisätiloiltaan. Mutta karmittomat lasit ja alustan koteloinnit askarruttaa.
Miten mä muistelisin että antti-a:n auto taisi viime talvena olla kerran poikittain ojassa...

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Ei mitään ongelmaa. Pari talvea olen päästellyt kitkoilla nyt tuli mahdollisuus kokeilla nastarenkailla. Vielä ei tiedä miten nastat toimii, varmaan ihan ok. Lukot on jäässä tietty kun on vähän alle nollan keli, siis usein täällä pääkaupunkiseudulla. Käyntiin on lähtenyt kovemmillakin pakkasilla, lämppäri on tehokas, pysyy lasit sulina. Tähän voisi kommentoida että, ettei kai se talvi ole ainoastaan suomalainen keksintö, käsittääkseni ei kai tuolla isonveden takana aina ajeta +30 auringonpaisteessa palmupuut vienosti tuulessa taipuen.MouTine kirjoitti:Mimmonen tollanen SN95 on talviautona? Ei, en todellakaan aijo ajaa Cobrallani talvella, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Omani on ainakin toodella lämmin sisätiloiltaan. Mutta karmittomat lasit ja alustan koteloinnit askarruttaa.

1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Nastarenkaat GT 5.0 manuaali
Kyllä pääsi erittäin hyvin -94 Cobrallakin kun alla oli 225/45x17
nastarenkaat. Toki toimiva lukko avittaa etenemistä.
nastarenkaat. Toki toimiva lukko avittaa etenemistä.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Re: Nastarenkaat 95 GT 5.0 manuaali
Mulla olis vielä Bridgestone Blizzak:it myytävänä tuolla myydään osiossa...kuki kirjoitti: Ajattelin ostaa 225/55/16 nastoilla. Aikaisemmissa keskusteluissa esiintyi viittauksia esim. 205/55/XX kokoihin. Talviajoa tulee sekä kaupungissa pääkaupunkiseudulla että matka-ajoa pohjoisempaan.?
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 25 Tammi 2007, 17:30
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
meillä oli viime talvena alla uudet 205 leveet Nokian hakkapeliitat no 5 uusilla neliönastoilla eli uusin malli ja kyllä oli pitoa niin eteen kuin pysähdyksissä.
Ainakin maalla tarvii nastoja !!! varsinkin jos ajaa hiekkatiellä...se on talvella sellasessa jäässä ettei kitkoilla pääse ku ojaan
muuten lohko+sisälämppäri+koko auto suojattu--nyt asenuksessa uudet sumarit ja lisäpitkät tälle talvelle.
eli kyllä sillä 5- tietä pääsee ihan mukavasti--joskin "maalla" kamppeet sovinnolla Broncoon--niin ei kotitietä tarvii alle metrin hangesta lingota..
ollenkaan... 
Ainakin maalla tarvii nastoja !!! varsinkin jos ajaa hiekkatiellä...se on talvella sellasessa jäässä ettei kitkoilla pääse ku ojaan

eli kyllä sillä 5- tietä pääsee ihan mukavasti--joskin "maalla" kamppeet sovinnolla Broncoon--niin ei kotitietä tarvii alle metrin hangesta lingota..


Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Henkilokohtaisten havaintojen mukaan fjoordin kotiseudulla Michiganissa on ihan oikea talvi eika vaan parin kuukauden kosteampi vuodenaika..
Toki lukot ym on syyta rasvata ennenkuin se lukkosula jaa jumiin hansikaslooraan, mutta ennenkaikkea jaahdytysliemet kannattaa mittauttaa / vaihtaa. Niiden narahtaminen jaahan ei tule ekana mieleen kalifornian pojalle, joka voi hatapaissaan viskata sekaan 20% raakaa vetta huoltiksella... 

