Harmaata töhnää venakopassa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Harmaata töhnää venakopassa

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kansiko halki? Onko muuta mahdollisuutta? Töhnää on vain venakopassa. Ei kannen päällä, eikä öljytikussa. Sitä on vain toisella puolen konetta, toisen puolen venakopassa ei ole.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla oli sama juttu kun viimeksi avasin kopat. Siihen joku mainitsi, että se on vain huohotuksen aiheuttamaa. Luotin vastaukseen ja olen ajellut menemään 8) .
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Samaa tuli joskus ratsunin koneessa eikä mitään vikaa ollu, kuulemma on oikeasti moottorikohtaista esim trukeissa, joilla ajetaan yhtä paljon, samanlaisilla öljyillä, joihinkin kertyy joihinkin ei.
Go tell Alice....
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Tilkka kosteutta ja öljyä sekoittuneet yhteen. Ei välttämättä vaarallista, mutta kannattaa seurata tilannetta. Kurkkaa myös syylarin korkkiin.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Syyläri ok. Jospa oiskin huohotushommaa!

Voisiko olla, kun nyt alkaa olla jo niin kylmiä öitä että olisi kosteutta ollut kopan sisäpuolella ja siinä sitten sekoittunut öljyyn?

Riittääkö öljytikku tarkkailuvälineeksi, vai pitääkö niitä koppia vähä väliä availla?

Kiitos vastanneille. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Itse kurkin öljyntäyttö korkkiin ja syylarin korkkiin aina kun sellainen tarvitsee avata.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Lucky13
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Marras 2005, 13:19
Auto: Country Sedan ´65
351W+three-on-tree+9"
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Lucky13 »

Nimenomaan nuo viileät yöt vaikuttavat asiaan. Joka syksy sama juttu: säikäyttää että onko kansipahvi mennyt. :shock:
-Chrome Won´t Get You Home-
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Lucky13 kirjoitti:Nimenomaan nuo viileät yöt vaikuttavat asiaan. Joka syksy sama juttu: säikäyttää että onko kansipahvi mennyt. :shock:
Hyvä jos on näin! Kaikesta sitä sydämen tykytystä saakin.
Autumn sucks!
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tuo ilmiö voi johtua siitäkin että moottori ei käy riittävän kuumana tai autolla ajetaan lyhyttä matkaa.
Aja moottori kunnolla kuumaksi ja katso uudestaan.
Öljynvaihtokaan ei olisi pahitteeksi??
-Jukka-
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Voisi olla tuo moottorinlämpöjuttu osasyyllinen. Nimittäin kun vaihdon syylärin on lämmöt nyt luokkaa 170 F. Paikallaan kyllä nostaa 200 lukemiin, mutta heti tippuu kun auto vaan liikkuu. Öljyillä (kendall GT1 20W50) ei ole ajettu kuin 1000 km, ei liene siis se.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin