Onko helppoa vaihtaa 2.3 nelari 302:seen
-
- Tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 03 Kesä 2004, 20:30
- Paikkakunta: Tuusula
Onko helppoa vaihtaa 2.3 nelari 302:seen
Ostin -79 mallisen Ford Fairmont 2 D sedanin, 2.3 + C3?
Tarviiko ns. fox alustaisen Fairmontin jarruja, akseleita yms paljoa muutella jotta 302 rojektimoottori menisi sinne?
Kokonsa puolesta menee, mutta ne tarvitavat muutokset ja luvat?
Terv Mano
Tarviiko ns. fox alustaisen Fairmontin jarruja, akseleita yms paljoa muutella jotta 302 rojektimoottori menisi sinne?
Kokonsa puolesta menee, mutta ne tarvitavat muutokset ja luvat?
Terv Mano
79 taisi olla Mustangissakin samat jarrut oli mikä kone tahansa, Cobrassa kaiketi hiukka isommat levyt tuona vuonna. Kirja kotona joten en pääse nyt lunttaamaan, menee ulkomuistista arvuutteluksi. Peräkin on ollut sama 7,5" ja kone menee saman K-memberin päälle niin aika helpolla taidat päästä. Eiköhän Fairmonttiin päde suunnilleen samat lainalaisuudet, mutta mene ja tiedä. No joku tietäjä varmaan tietää.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
- Tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 03 Kesä 2004, 20:30
- Paikkakunta: Tuusula
Mikähän opus oli kun luki että -79 neloskoneitten kans ois ollu pikkukakkosesta lainattu 6 3/4" perä käytössä. Samaa joku kirjotteli Stangnetin forumissa. 6- ja 8-koneiden kans oli 7.5" Sitä oon koittanu selvitellä että minä vuosina 6 3/4" perä on ollu käytössä, kuitenkin -86 7.5" perä korvattiin 8.8" perällä. Tai näin ainakin Mustangeissa.
Viimeksi muokannut musse67, 11 Loka 2004, 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Mustang 5.0 Technical Reference & Performance Handbook 79-93 kirjottaa että noina vuosina oli käytössä kolmea eri perä kokoa. Mutta kun kirja perehtyy enemmän kasi moottorisiin, ei siinäkään sen enempää tietoa kun että 6.75" oli käytössä ensimmäisissä 4- ja 6-sylinterisissä. Sama akseli olisi ollut Pintossa, Fairmontissa, Zephyrissä ja Bobcatissa. Ota näistä sitten selevää...
jostai kun löytys että mitä ulkoista eroa on 6.75" ja 7.5" akseleilla ja että minä vuosina se pienempi on ollu käytössä. -81:n perän muoto on kyllä just 7.5" mallinen. Eihän tuo nyt ois kova homma aukasta ja kattoo sisälle...
jostai kun löytys että mitä ulkoista eroa on 6.75" ja 7.5" akseleilla ja että minä vuosina se pienempi on ollu käytössä. -81:n perän muoto on kyllä just 7.5" mallinen. Eihän tuo nyt ois kova homma aukasta ja kattoo sisälle...
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Minä tilasin Alfameristä tuon Fairmontin manuaalin kolmisen viikkoa sitten. Ei kuulemma ole Suomessa varastossa, joten vielä odotellaan vissiin pari viikkoa ennen kuin kirjaa pääsee pläräämään.mercuryblues kirjoitti:Juu, kiitoksia vaan tiedoista.
Täytyy varmaankin Alfamerista hoitaa itselle manuaali ko. rakkineesta. Ylimääräinen 302 pata löytyykin tallista, saas nähdä kestääkö tuo rojekti yhtä kauan kuin toi 56 Merkkuri. Mano
If you don't care where you are, you ain't lost.