Onko helppoa vaihtaa 2.3 nelari 302:seen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
mercuryblues
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Kesä 2004, 20:30
Paikkakunta: Tuusula

Onko helppoa vaihtaa 2.3 nelari 302:seen

Viesti Kirjoittaja mercuryblues »

Ostin -79 mallisen Ford Fairmont 2 D sedanin, 2.3 + C3?

Tarviiko ns. fox alustaisen Fairmontin jarruja, akseleita yms paljoa muutella jotta 302 rojektimoottori menisi sinne?

Kokonsa puolesta menee, mutta ne tarvitavat muutokset ja luvat?

Terv Mano
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

79 taisi olla Mustangissakin samat jarrut oli mikä kone tahansa, Cobrassa kaiketi hiukka isommat levyt tuona vuonna. Kirja kotona joten en pääse nyt lunttaamaan, menee ulkomuistista arvuutteluksi. Peräkin on ollut sama 7,5" ja kone menee saman K-memberin päälle niin aika helpolla taidat päästä. Eiköhän Fairmonttiin päde suunnilleen samat lainalaisuudet, mutta mene ja tiedä. No joku tietäjä varmaan tietää.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
mercuryblues
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Kesä 2004, 20:30
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja mercuryblues »

Juu, kiitoksia vaan tiedoista.

Täytyy varmaankin Alfamerista hoitaa itselle manuaali ko. rakkineesta. Ylimääräinen 302 pata löytyykin tallista, saas nähdä kestääkö tuo rojekti yhtä kauan kuin toi 56 Merkkuri. Mano
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Mikähän opus oli kun luki että -79 neloskoneitten kans ois ollu pikkukakkosesta lainattu 6 3/4" perä käytössä. Samaa joku kirjotteli Stangnetin forumissa. 6- ja 8-koneiden kans oli 7.5" Sitä oon koittanu selvitellä että minä vuosina 6 3/4" perä on ollu käytössä, kuitenkin -86 7.5" perä korvattiin 8.8" perällä. Tai näin ainakin Mustangeissa.
Viimeksi muokannut musse67, 11 Loka 2004, 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Fox-body recognition guide ainakin kuittaa, että 6.75" oli käytössä Mustangissa 1979 paitsi V8-malleissa, jossa sitten olikin 7.5". '80 ei 6.75:sta enää pitäisi olla, mutta esim. '80:n owners guidessa on 6.75:lle öljyntäyttömäärät...että sillee.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Mustang 5.0 Technical Reference & Performance Handbook 79-93 kirjottaa että noina vuosina oli käytössä kolmea eri perä kokoa. Mutta kun kirja perehtyy enemmän kasi moottorisiin, ei siinäkään sen enempää tietoa kun että 6.75" oli käytössä ensimmäisissä 4- ja 6-sylinterisissä. Sama akseli olisi ollut Pintossa, Fairmontissa, Zephyrissä ja Bobcatissa. Ota näistä sitten selevää...

jostai kun löytys että mitä ulkoista eroa on 6.75" ja 7.5" akseleilla ja että minä vuosina se pienempi on ollu käytössä. -81:n perän muoto on kyllä just 7.5" mallinen. Eihän tuo nyt ois kova homma aukasta ja kattoo sisälle...
9K92F
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Syys 2004, 14:58
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja 9K92F »

mercuryblues kirjoitti:Juu, kiitoksia vaan tiedoista.

Täytyy varmaankin Alfamerista hoitaa itselle manuaali ko. rakkineesta. Ylimääräinen 302 pata löytyykin tallista, saas nähdä kestääkö tuo rojekti yhtä kauan kuin toi 56 Merkkuri. Mano
Minä tilasin Alfameristä tuon Fairmontin manuaalin kolmisen viikkoa sitten. Ei kuulemma ole Suomessa varastossa, joten vielä odotellaan vissiin pari viikkoa ennen kuin kirjaa pääsee pläräämään.
If you don't care where you are, you ain't lost.
Vastaa Viestiin