Virtalukon kytkentäkaavio

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
JJM-3
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 23:57
Paikkakunta: Lahti

Virtalukon kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja JJM-3 »

Vanha virtalukko (65 HT) otti ja kärähti. Nyt uutta tarvikemallia laittaessa meinaa mennä sormi suuhun. Mikä johto mahtaa mennä mihinkin?

Johtoja on kaiken kukkuraksi viisi ja virtalukon pohjassa paikkoja on vain neljä. Auton saa kyllä käyntiin, mutta startti jää aina päälle.

Onko kellään kokemusta asiasta? Ja ennen kaikkea, osaako kukaan avittaa asiassa?
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Paha
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 01:19
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Paha »

Kokemusta ei ole virtalukon vaihdosta ainakaan vielä... :vihellys:
Oliskohan noista kaavioista mitään apua?

http://www.hammar.dyndns.org/~djhamma/wiring.htm
Ford Mustang 260 ht aut. -64½
Mini Cooper 1.3L MPI -97
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Sama vika itsellä - startti jää päälle.
Vaihdoin virtalukon pohjan, ei auttanut.
Starttaa jo kun avainta kääntää vain yhden pykälän,
myös vasemmalle ACC. asentoon.
No vika on siis jossain muussa kuin virtalukon pohjassa.
Help, anyone?
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

ari66ht kirjoitti:Sama vika itsellä - startti jää päälle.
Vaihdoin virtalukon pohjan, ei auttanut.
Starttaa jo kun avainta kääntää vain yhden pykälän,
myös vasemmalle ACC. asentoon.
No vika on siis jossain muussa kuin virtalukon pohjassa.
Help, anyone?
Kuulostaa siltä että johdot olisi mennyt vääriin liittimiin. Eli startin solenoidi saa herätevirran heti kun kääntää virran päälle. Jos ei muuta apua löydy, niin yleismittarilla mittaat että mihin nastaan tulee virta kun kääntää avaimesta starttiasentoon.
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Olisiko sitten johtojen suojakuori rikki ja johtimet yhdessä jostain, mutta johdotukset ovat kyllä ihan samoinpäin kuin oikein toimiessaankin.
Seuraavana uusin solenoidi-releen, projekti jatkuu...
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Solenoidi vaihdettu ja nyt startti jää käyntiin ilman avaintakin... ei prrkl... Kaapeleita irti akusta, että sai startin sammumaan, oikaria jossakin...

-ja sitten oireet katosivat-

Mutta koska en löytänyt vian aiheuttajaa, niin en uskaltanut jättää startinjohtoa kiinni.

Projekti jatkuu startin irroituksella ja johtojen suojakuorien tsekkauksella.

Jännitteensäätäjän liitin oli kylläkin löysällä, olisiko tuo voinut aiheuttaa moista käytöstä??

EDIT:
Startin sisältä ropisee kuparihippuja, vaihtoon.
Viimeksi muokannut ari66ht, 15 Loka 2007, 11:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1155
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 22:15
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 1155 »

Suunnilleen samanlainen tilanne oli mullakin, startti jäi mystisesti pyörimään eikä mikään auttanu. Mulla järjestys oli vaan niinpäin että ensin solenoidi vaihtoon, vika jatkui ajoittain. sitten virtalukko uusiksi, sama meininki jatkui. Lopulta vaihdoin startin ja hupsista, ropleema hävis. En olis uskonu tähän itsekään kun ei taida olla edes teoriassa mahdollista mutta vika kuitenkin poistui.
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Startti vaihdettu, vika ei ollut vanhassa startissa. Alkaa loppua mielikuvitus.
Kiertäväkanki
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Syys 2007, 12:05

Viesti Kirjoittaja Kiertäväkanki »

Jos startti pyörii ilman, että tulee herätettä solenoidille on solenoidissa vika. Olisiko kiertyny vahingossa uutta asentaessa solenoidin navat silleen että ovat kokoajan yhessä? Virtalukosta pitäs löytyy johto, johon tulee virta VAIN avainta käännettäessä eli startatessa. Tämä herätejohtoon, joka menee solenoidille. Virtalukoista voi mennä sillleen basaks, että antaa herätevirtaa silloinki, ku ei pitäs. Tällöin voit laittaa esim. eirllisen käynnistys napin/katkasian virtalukontakaa tulevan virran ja herätteen väliin tai uusia virtalukonpohja.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Rottaa hankkiessa tuli parikin nappistartti projektia vastaan.. Saattaapi olla, etta jotkut tarvikelukot on johdotettu vaarin..? Meika mittaisi ensin piuhat lukosta ohmimittarilla, etta miten ne ottaa yhteen, ja sitten kytkentakaavion mukaan oikeat varit oikeisiin napoihin...
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
JJM-3
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 23:57
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JJM-3 »

Nyt on mittarilla mitattu, että mihin tulee virta. Lisäksi vaihdoin solenoidin. Silti tuloksena on jatkuvalla syötöllä pyörivä startti. Auto käyntiin ja sen jälkeen aina pikapikaa ottamaan startin piuha irti solenoidista - helppoa tämä harrasteautoilu! Olisikohan tähän olemassa joku ihan oikeakin ratkaisu?

Mielessä on toki käynyt sekin seikka, ettö olenko saanut varmasti oikeanlaisen virtalukon pohjan? Pohja passaa kyllä mainiosti lukkosylinteriin, joten fyysisesti se vaikuttaa oikealta.
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Asiaa sivuten ; Oire -70 Mustangissa seuraavanlainen eli ei käynnisty kun startti pyörittää, kun päästät virta-avaimen virta -asentoon niin käynnistyy pyöriessään ikään kuin "vapaalla" . Vaihdoin virta-lukon ja pohjan uuteen, ei vaikutusta. Mitä seuraavaksi ?
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

JJM-3 kirjoitti:Nyt on mittarilla mitattu, että mihin tulee virta. Lisäksi vaihdoin solenoidin. Silti tuloksena on jatkuvalla syötöllä pyörivä startti. Auto käyntiin ja sen jälkeen aina pikapikaa ottamaan startin piuha irti solenoidista - helppoa tämä harrasteautoilu! Olisikohan tähän olemassa joku ihan oikeakin ratkaisu?

Mielessä on toki käynyt sekin seikka, ettö olenko saanut varmasti oikeanlaisen virtalukon pohjan? Pohja passaa kyllä mainiosti lukkosylinteriin, joten fyysisesti se vaikuttaa oikealta.
Kiitti vinkistä, ehkä saankin auton käyntiin ja talviteloille.
Jaksaiskohan viritellä On-off kytkimen konehuoneen puolelle...

Kummallinen epidemia meneillään, kymmeneen vuoteen en muista vastaavasta kuulleeni ja nyt on startit hyrräämässä siellä sun täällä. Testaakohan venäjä jotain salaista asetta?
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Mulla on muuten virtalukon pohjaan tuleva johtosatsi yhdellä liittimellä joka menee vain yhdessä asennossa kiinni.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

SR 70 kirjoitti:Asiaa sivuten ; Oire -70 Mustangissa seuraavanlainen eli ei käynnisty kun startti pyörittää, kun päästät virta-avaimen virta -asentoon niin käynnistyy pyöriessään ikään kuin "vapaalla" . Vaihdoin virta-lukon ja pohjan uuteen, ei vaikutusta. Mitä seuraavaksi ?
Onko startin solenoidilta vedetty "apuvirta" piuha sytkalle? Startti rohmuaa jannitteen muuten liian alas.. Siis se ylimaaraisen oloinen sarvi starttirelehimmelissa.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin