Virtalukon kytkentäkaavio
Virtalukon kytkentäkaavio
Vanha virtalukko (65 HT) otti ja kärähti. Nyt uutta tarvikemallia laittaessa meinaa mennä sormi suuhun. Mikä johto mahtaa mennä mihinkin?
Johtoja on kaiken kukkuraksi viisi ja virtalukon pohjassa paikkoja on vain neljä. Auton saa kyllä käyntiin, mutta startti jää aina päälle.
Onko kellään kokemusta asiasta? Ja ennen kaikkea, osaako kukaan avittaa asiassa?
Johtoja on kaiken kukkuraksi viisi ja virtalukon pohjassa paikkoja on vain neljä. Auton saa kyllä käyntiin, mutta startti jää aina päälle.
Onko kellään kokemusta asiasta? Ja ennen kaikkea, osaako kukaan avittaa asiassa?
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Kokemusta ei ole virtalukon vaihdosta ainakaan vielä...
Oliskohan noista kaavioista mitään apua?
http://www.hammar.dyndns.org/~djhamma/wiring.htm

Oliskohan noista kaavioista mitään apua?
http://www.hammar.dyndns.org/~djhamma/wiring.htm
Ford Mustang 260 ht aut. -64½
Mini Cooper 1.3L MPI -97
Mini Cooper 1.3L MPI -97
Kuulostaa siltä että johdot olisi mennyt vääriin liittimiin. Eli startin solenoidi saa herätevirran heti kun kääntää virran päälle. Jos ei muuta apua löydy, niin yleismittarilla mittaat että mihin nastaan tulee virta kun kääntää avaimesta starttiasentoon.ari66ht kirjoitti:Sama vika itsellä - startti jää päälle.
Vaihdoin virtalukon pohjan, ei auttanut.
Starttaa jo kun avainta kääntää vain yhden pykälän,
myös vasemmalle ACC. asentoon.
No vika on siis jossain muussa kuin virtalukon pohjassa.
Help, anyone?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Solenoidi vaihdettu ja nyt startti jää käyntiin ilman avaintakin... ei prrkl... Kaapeleita irti akusta, että sai startin sammumaan, oikaria jossakin...
-ja sitten oireet katosivat-
Mutta koska en löytänyt vian aiheuttajaa, niin en uskaltanut jättää startinjohtoa kiinni.
Projekti jatkuu startin irroituksella ja johtojen suojakuorien tsekkauksella.
Jännitteensäätäjän liitin oli kylläkin löysällä, olisiko tuo voinut aiheuttaa moista käytöstä??
EDIT:
Startin sisältä ropisee kuparihippuja, vaihtoon.
-ja sitten oireet katosivat-
Mutta koska en löytänyt vian aiheuttajaa, niin en uskaltanut jättää startinjohtoa kiinni.
Projekti jatkuu startin irroituksella ja johtojen suojakuorien tsekkauksella.
Jännitteensäätäjän liitin oli kylläkin löysällä, olisiko tuo voinut aiheuttaa moista käytöstä??
EDIT:
Startin sisältä ropisee kuparihippuja, vaihtoon.
Viimeksi muokannut ari66ht, 15 Loka 2007, 11:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suunnilleen samanlainen tilanne oli mullakin, startti jäi mystisesti pyörimään eikä mikään auttanu. Mulla järjestys oli vaan niinpäin että ensin solenoidi vaihtoon, vika jatkui ajoittain. sitten virtalukko uusiksi, sama meininki jatkui. Lopulta vaihdoin startin ja hupsista, ropleema hävis. En olis uskonu tähän itsekään kun ei taida olla edes teoriassa mahdollista mutta vika kuitenkin poistui.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 21 Syys 2007, 12:05
Jos startti pyörii ilman, että tulee herätettä solenoidille on solenoidissa vika. Olisiko kiertyny vahingossa uutta asentaessa solenoidin navat silleen että ovat kokoajan yhessä? Virtalukosta pitäs löytyy johto, johon tulee virta VAIN avainta käännettäessä eli startatessa. Tämä herätejohtoon, joka menee solenoidille. Virtalukoista voi mennä sillleen basaks, että antaa herätevirtaa silloinki, ku ei pitäs. Tällöin voit laittaa esim. eirllisen käynnistys napin/katkasian virtalukontakaa tulevan virran ja herätteen väliin tai uusia virtalukonpohja.
Nyt on mittarilla mitattu, että mihin tulee virta. Lisäksi vaihdoin solenoidin. Silti tuloksena on jatkuvalla syötöllä pyörivä startti. Auto käyntiin ja sen jälkeen aina pikapikaa ottamaan startin piuha irti solenoidista - helppoa tämä harrasteautoilu! Olisikohan tähän olemassa joku ihan oikeakin ratkaisu?
Mielessä on toki käynyt sekin seikka, ettö olenko saanut varmasti oikeanlaisen virtalukon pohjan? Pohja passaa kyllä mainiosti lukkosylinteriin, joten fyysisesti se vaikuttaa oikealta.
Mielessä on toki käynyt sekin seikka, ettö olenko saanut varmasti oikeanlaisen virtalukon pohjan? Pohja passaa kyllä mainiosti lukkosylinteriin, joten fyysisesti se vaikuttaa oikealta.
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Kiitti vinkistä, ehkä saankin auton käyntiin ja talviteloille.JJM-3 kirjoitti:Nyt on mittarilla mitattu, että mihin tulee virta. Lisäksi vaihdoin solenoidin. Silti tuloksena on jatkuvalla syötöllä pyörivä startti. Auto käyntiin ja sen jälkeen aina pikapikaa ottamaan startin piuha irti solenoidista - helppoa tämä harrasteautoilu! Olisikohan tähän olemassa joku ihan oikeakin ratkaisu?
Mielessä on toki käynyt sekin seikka, ettö olenko saanut varmasti oikeanlaisen virtalukon pohjan? Pohja passaa kyllä mainiosti lukkosylinteriin, joten fyysisesti se vaikuttaa oikealta.
Jaksaiskohan viritellä On-off kytkimen konehuoneen puolelle...
Kummallinen epidemia meneillään, kymmeneen vuoteen en muista vastaavasta kuulleeni ja nyt on startit hyrräämässä siellä sun täällä. Testaakohan venäjä jotain salaista asetta?
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Onko startin solenoidilta vedetty "apuvirta" piuha sytkalle? Startti rohmuaa jannitteen muuten liian alas.. Siis se ylimaaraisen oloinen sarvi starttirelehimmelissa.SR 70 kirjoitti:Asiaa sivuten ; Oire -70 Mustangissa seuraavanlainen eli ei käynnisty kun startti pyörittää, kun päästät virta-avaimen virta -asentoon niin käynnistyy pyöriessään ikään kuin "vapaalla" . Vaihdoin virta-lukon ja pohjan uuteen, ei vaikutusta. Mitä seuraavaksi ?