Weld-In Tower Reinforcement 67-70

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Weld-In Tower Reinforcement 67-70

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Onko kukaan laittanut tällaisia jousitornien vahvikepaloja jotka oli 70 boss trans am kilpureissa? Kun fb alkaa olla sillä mallilla että hitsuuhommat alkaa, ajattelin noi tuet laittaa. Mahdollisesti niitä voisin leikkuuttaa sitten useampiakin jos kiinnostuneita löytyy.

Kuva

Lisää löytyy sivun http://home.flash.net/~sanco/mustang.htm puolestavälistä.
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 538
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Kyllä noita voi yhden parin ottaa. Eivät varmaan huononna museoautoakaan, on nimittäin tarkoitus tehdä tuokin ylätukivarsien sisäpään kiinnityskohdan muutostyö jossakin vaiheessa.
Muistaakseni omassa autossani tornien tyvet yritettiin vahvistaa pelkästään hitsaamalla. Olivat ratkenneet osin peräti irti apurunkoaisasta.
Täytyy muuten todeta että kyllä tämänpäivän autoharrastaminen on niin rakentamisen kuin kaiken muunkin asiaanliittyvän tiedon hankinnan kannalta ihan eri juttu kuin sanotaan vaikkapa vielä -90 luvun alussa.
Mustang -67HT
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mulle kans!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Joskus 90 luvun alkupuolella asensin 65 fb:n vastaavanlaiset lisä tuet, osat oli ihan kotitekoiset 3mm pellistä.

Mutta jos tuota jousitornin aluetta lähtee vahvistamaan, niin samalla siihen hitsaa koko kitin kiinni. Saatavan myös 64½ -66 koppiin.

67-70 SHOCK TOWER REPAIR/REINFORCEMENT KIT for Mustangs and Cougars. includes wrap-around style braces similar to those used on Boss 302's and big block Mach 1's. This kit is installed on both the engine and wheel side of the shock tower. It includes 14 pieces and longer pivot shaft bolts. Welding is required. Repairs cracked, corroded, and broken shock towers, and reinforces shock towers for competition use.
Kuva
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mexico65 kirjoitti:Joskus 90 luvun alkupuolella asensin 65 fb:n vastaavanlaiset lisä tuet, osat oli ihan kotitekoiset 3mm pellistä.

Mutta jos tuota jousitornin aluetta lähtee vahvistamaan, niin samalla siihen hitsaa koko kitin kiinni. Saatavan myös 64½ -66 koppiin.

67-70 SHOCK TOWER REPAIR/REINFORCEMENT KIT for Mustangs and Cougars. includes wrap-around style braces similar to those used on Boss 302's and big block Mach 1's. This kit is installed on both the engine and wheel side of the shock tower. It includes 14 pieces and longer pivot shaft bolts. Welding is required. Repairs cracked, corroded, and broken shock towers, and reinforces shock towers for competition use.
Kuva
Kuva
Kukas/mikäs firma tällaista kittiä myy?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuonkin pelti hässäkän voisi toteuttaa kahdella erillisellä kappaleella, on sitten joku jenkki pelle kehitellyt taasen myynti artikkelin. Särmäys puristimella olis hyvin yksinkertainen tehtävä, yksi kappale etu ja takka puolelle tornin , ei tarvitteis tuollast palapeliä turata . Ja olis varmasti eri tavalla tukevoittava systeemi kuin tuo. Noh jokainenhan turaa autoonsa mitä haluaa, minä ainakin leikkaan nuo kuupat seuraavassa kunnostus operaatiossa pois, ja heitän romu ukon laariin moiset potat. Niin että tullee sitten hiukan paremmat ripustukset tilalle, ja sen myötä paremmat ajo ominaisuudet. Tehokkaampi pata vaatii parempia ajo ominaisuuksia.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Viesti Kirjoittaja koppa »

ööö, olen ilmeisesti poikkeva mutta jos koriremppaa on oikeasti tekemässä niin minä en ainakaan mitäään tuplatupla peltejä mihinkään laittaisi, siis nyt ei käsittääkseni puhuta minkäänlaisesta kotelosta kuitenkaan? Jos löytää hyvän paikan vahvistaa niin vanhat veks ja tilalle vahvemmasta palikkaa. Mulla ainakin suurin osa ruostekorjauksista on ollut paikkoihin jossa 2-x peltiä on ollut päällekkäin...
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

ROKI kirjoitti:Tuonkin pelti hässäkän voisi toteuttaa kahdella erillisellä kappaleella, on sitten joku jenkki pelle kehitellyt taasen myynti artikkelin. Särmäys puristimella olis hyvin yksinkertainen tehtävä, yksi kappale etu ja takka puolelle tornin , ei tarvitteis tuollast palapeliä turata . Ja olis varmasti eri tavalla tukevoittava systeemi kuin tuo. Noh jokainenhan turaa autoonsa mitä haluaa, minä ainakin leikkaan nuo kuupat seuraavassa kunnostus operaatiossa pois, ja heitän romu ukon laariin moiset potat. Niin että tullee sitten hiukan paremmat ripustukset tilalle, ja sen myötä paremmat ajo ominaisuudet. Tehokkaampi pata vaatii parempia ajo ominaisuuksia.
Et ole tainnut edellisiäkään ajo-ominaisuuksia testata kerhon rata-ajo päivillä?? Hauskan pitoon iloisella mielellä, ei mitään v...uilua.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

No joo! eipä minua moiset radan kiertäjäiset kiinnosta, kyllä sen tietää normaalissa maantie ajossakin mikä on hyvä ajaa mikä ei. Vanhat musset ei ole koskaan olleet hyviä ajettavia alkuperäis virityksillänsä, joten laitan jossain vaiheessa sitten parempaa tavaraa, ei noita palapeli juttuja kuitenkaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

ROKI kirjoitti:No joo! eipä minua moiset radan kiertäjäiset kiinnosta, kyllä sen tietää normaalissa maantie ajossakin mikä on hyvä ajaa mikä ei. Vanhat musset ei ole koskaan olleet hyviä ajettavia alkuperäis virityksillänsä, joten laitan jossain vaiheessa sitten parempaa tavaraa, ei noita palapeli juttuja kuitenkaan.
Jos ei liian totisella mielellä lähde liikkeelle se on hauskaa. Itse lähdin mukaan kokeilemaan, vakiolla ja paskoilla renkailla. Oli hauskaa. Sen jälkeen on mennyt euroja, ...paljon??ajettavuuden parantamiseen!
Nyt jo odottelen kevätharjottelupäiviä. Huonon auton ajettavuuden parantaminen tuo hyvän olon tunteen joka syvenee, syvenee, sy......

.... tulis jo kevät.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Moi,
Huomasin, että tuossa kuvassa näkyy tuo jousitornin alaosan ulkopuolinen vahvike. Pala on tehty 3 mm levystä ja hitsattu ympäriinsä kiinni niin, että alle jää kotelo. Kotelon pohjalle on porattu reiät jousitornin sisäpuolelle niin, että se on voitu kotelosuojata eikä kura niin helposti pääse sisälle.

Lisäksi tuossa kuvassa huonosti näkyy kolmiomaiset lisävahvikkeet (samoin 3 mm teräslevystä) jousitornin molemmissa alaosissa jarruputken kiinnikkeen alla ja etupuolella jäähdytysputken ja polttoaine linjan sisään menon alla.

[img][img]http://i58.photobucket.com/albums/g271/ ... arrut1.jpg[/img][/img]
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Tuon alatukivarren alapuolisen mätämontun peittäminen on aina asiallista.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1969 »

kiinnostaa
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Joo, kyllä mullekin kelpaa, ei ne niin paljoa voi maksaa.
Mustang -69 SR
Vastaa Viestiin