Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Onko kukaan laittanut tällaisia jousitornien vahvikepaloja jotka oli 70 boss trans am kilpureissa? Kun fb alkaa olla sillä mallilla että hitsuuhommat alkaa, ajattelin noi tuet laittaa. Mahdollisesti niitä voisin leikkuuttaa sitten useampiakin jos kiinnostuneita löytyy.
Kyllä noita voi yhden parin ottaa. Eivät varmaan huononna museoautoakaan, on nimittäin tarkoitus tehdä tuokin ylätukivarsien sisäpään kiinnityskohdan muutostyö jossakin vaiheessa.
Muistaakseni omassa autossani tornien tyvet yritettiin vahvistaa pelkästään hitsaamalla. Olivat ratkenneet osin peräti irti apurunkoaisasta.
Täytyy muuten todeta että kyllä tämänpäivän autoharrastaminen on niin rakentamisen kuin kaiken muunkin asiaanliittyvän tiedon hankinnan kannalta ihan eri juttu kuin sanotaan vaikkapa vielä -90 luvun alussa.
Joskus 90 luvun alkupuolella asensin 65 fb:n vastaavanlaiset lisä tuet, osat oli ihan kotitekoiset 3mm pellistä.
Mutta jos tuota jousitornin aluetta lähtee vahvistamaan, niin samalla siihen hitsaa koko kitin kiinni. Saatavan myös 64½ -66 koppiin.
67-70 SHOCK TOWER REPAIR/REINFORCEMENT KIT for Mustangs and Cougars. includes wrap-around style braces similar to those used on Boss 302's and big block Mach 1's. This kit is installed on both the engine and wheel side of the shock tower. It includes 14 pieces and longer pivot shaft bolts. Welding is required. Repairs cracked, corroded, and broken shock towers, and reinforces shock towers for competition use.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mexico65 kirjoitti:Joskus 90 luvun alkupuolella asensin 65 fb:n vastaavanlaiset lisä tuet, osat oli ihan kotitekoiset 3mm pellistä.
Mutta jos tuota jousitornin aluetta lähtee vahvistamaan, niin samalla siihen hitsaa koko kitin kiinni. Saatavan myös 64½ -66 koppiin.
67-70 SHOCK TOWER REPAIR/REINFORCEMENT KIT for Mustangs and Cougars. includes wrap-around style braces similar to those used on Boss 302's and big block Mach 1's. This kit is installed on both the engine and wheel side of the shock tower. It includes 14 pieces and longer pivot shaft bolts. Welding is required. Repairs cracked, corroded, and broken shock towers, and reinforces shock towers for competition use.
Kukas/mikäs firma tällaista kittiä myy?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
Tuonkin pelti hässäkän voisi toteuttaa kahdella erillisellä kappaleella, on sitten joku jenkki pelle kehitellyt taasen myynti artikkelin. Särmäys puristimella olis hyvin yksinkertainen tehtävä, yksi kappale etu ja takka puolelle tornin , ei tarvitteis tuollast palapeliä turata . Ja olis varmasti eri tavalla tukevoittava systeemi kuin tuo. Noh jokainenhan turaa autoonsa mitä haluaa, minä ainakin leikkaan nuo kuupat seuraavassa kunnostus operaatiossa pois, ja heitän romu ukon laariin moiset potat. Niin että tullee sitten hiukan paremmat ripustukset tilalle, ja sen myötä paremmat ajo ominaisuudet. Tehokkaampi pata vaatii parempia ajo ominaisuuksia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
ööö, olen ilmeisesti poikkeva mutta jos koriremppaa on oikeasti tekemässä niin minä en ainakaan mitäään tuplatupla peltejä mihinkään laittaisi, siis nyt ei käsittääkseni puhuta minkäänlaisesta kotelosta kuitenkaan? Jos löytää hyvän paikan vahvistaa niin vanhat veks ja tilalle vahvemmasta palikkaa. Mulla ainakin suurin osa ruostekorjauksista on ollut paikkoihin jossa 2-x peltiä on ollut päällekkäin...
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
ROKI kirjoitti:Tuonkin pelti hässäkän voisi toteuttaa kahdella erillisellä kappaleella, on sitten joku jenkki pelle kehitellyt taasen myynti artikkelin. Särmäys puristimella olis hyvin yksinkertainen tehtävä, yksi kappale etu ja takka puolelle tornin , ei tarvitteis tuollast palapeliä turata . Ja olis varmasti eri tavalla tukevoittava systeemi kuin tuo. Noh jokainenhan turaa autoonsa mitä haluaa, minä ainakin leikkaan nuo kuupat seuraavassa kunnostus operaatiossa pois, ja heitän romu ukon laariin moiset potat. Niin että tullee sitten hiukan paremmat ripustukset tilalle, ja sen myötä paremmat ajo ominaisuudet. Tehokkaampi pata vaatii parempia ajo ominaisuuksia.
Et ole tainnut edellisiäkään ajo-ominaisuuksia testata kerhon rata-ajo päivillä?? Hauskan pitoon iloisella mielellä, ei mitään v...uilua.
No joo! eipä minua moiset radan kiertäjäiset kiinnosta, kyllä sen tietää normaalissa maantie ajossakin mikä on hyvä ajaa mikä ei. Vanhat musset ei ole koskaan olleet hyviä ajettavia alkuperäis virityksillänsä, joten laitan jossain vaiheessa sitten parempaa tavaraa, ei noita palapeli juttuja kuitenkaan.
ROKI kirjoitti:No joo! eipä minua moiset radan kiertäjäiset kiinnosta, kyllä sen tietää normaalissa maantie ajossakin mikä on hyvä ajaa mikä ei. Vanhat musset ei ole koskaan olleet hyviä ajettavia alkuperäis virityksillänsä, joten laitan jossain vaiheessa sitten parempaa tavaraa, ei noita palapeli juttuja kuitenkaan.
Jos ei liian totisella mielellä lähde liikkeelle se on hauskaa. Itse lähdin mukaan kokeilemaan, vakiolla ja paskoilla renkailla. Oli hauskaa. Sen jälkeen on mennyt euroja, ...paljon??ajettavuuden parantamiseen!
Nyt jo odottelen kevätharjottelupäiviä. Huonon auton ajettavuuden parantaminen tuo hyvän olon tunteen joka syvenee, syvenee, sy......
Moi,
Huomasin, että tuossa kuvassa näkyy tuo jousitornin alaosan ulkopuolinen vahvike. Pala on tehty 3 mm levystä ja hitsattu ympäriinsä kiinni niin, että alle jää kotelo. Kotelon pohjalle on porattu reiät jousitornin sisäpuolelle niin, että se on voitu kotelosuojata eikä kura niin helposti pääse sisälle.
Lisäksi tuossa kuvassa huonosti näkyy kolmiomaiset lisävahvikkeet (samoin 3 mm teräslevystä) jousitornin molemmissa alaosissa jarruputken kiinnikkeen alla ja etupuolella jäähdytysputken ja polttoaine linjan sisään menon alla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.