moottorin kumityynyjen vaihto -79

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
cobra79
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:40

moottorin kumityynyjen vaihto -79

Viesti Kirjoittaja cobra79 »

-79 302 Mitä pitää löysätä että moottoria sais sen verran ylemmäs, että
sais ne tyynyt vaihdettua ja onko tunkilla alhaalta vai taljalla, ja mistä kestää
esim. tunkata?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: moottorin kumityynyjen vaihto -79

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

cobra79 kirjoitti:-79 302 Mitä pitää löysätä että moottoria sais sen verran ylemmäs, että
sais ne tyynyt vaihdettua ja onko tunkilla alhaalta vai taljalla, ja mistä kestää
esim. tunkata?
Enpä lähtisi tunkkaamaan konetta altapäin, vaan suosittelen koneen nostamista taljalla tai moottori nostimella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mie nostin Cliivlandia öljypohjasta hallitunkilla, hyvin kestää kun kakkosnelonen vaan alle ja etureunaa myöten jotta kantavuutta, kattoo vaan että pultit varmasti irti :o ja rauhallinen nosto, ei sen kummempi homma.
:krooh:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

PeteP kirjoitti:Mie nostin Cliivlandia öljypohjasta hallitunkilla, hyvin kestää kun kakkosnelonen vaan alle ja etureunaa myöten jotta kantavuutta, kattoo vaan että pultit varmasti irti :o ja rauhallinen nosto, ei sen kummempi homma.
Mitäs sitten kun öljypohja pullahtaa sisäänpäin. Siksi en voi suositella tuota nostotapaa.

Aiemmin kun koneen öljypohja oli valettua alumiinia niin nostin minäkin konetta öljypohjasta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ei se pullaha kun lankku asetetaan oikein, kyllä tuo pikkupannu kestää kun raskas Cleevekin kesti :)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Paljon sitä ö-pohjasta tunkataan, mutta en minäkään siitä kyllä nosta. Konepelti pois ja ronsun kärsä apuun.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Mexico65 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Mie nostin Cliivlandia öljypohjasta hallitunkilla, hyvin kestää kun kakkosnelonen vaan alle ja etureunaa myöten jotta kantavuutta, kattoo vaan että pultit varmasti irti :o ja rauhallinen nosto, ei sen kummempi homma.
Mitäs sitten kun öljypohja pullahtaa sisäänpäin. Siksi en voi suositella tuota nostotapaa.

Aiemmin kun koneen öljypohja oli valettua alumiinia niin nostin minäkin konetta öljypohjasta.
Enkä muutenkaan menis suosittelemaan foksin kohdalla, on muutenkin hommaa vaihtaa ne kumityynyt ja kun tilaa tartteis saada niin pitäis aika korkealle tunkata. Jyrin (Mexico65) kanssa nostettiin ja laskettiinkin omaan cobraan kone paikoilleen, ei ainakaan minusta siellä ollut liikaa tilaa tyynyjen vaihtoon, varmasti onnistuu kun viittii purkaa ylimääräisiä esteitä tieltä, ehkä pakosarjat jos saa?
Ja kumityynyt on ainakin orggis kasi autossa erilaiset kuin tuoreemmissa
Go tell Alice....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Joku nostaa joku ei, omalla vastuulla :) Mietin tuota ö-pohjasta nostoa, muotohan sen ratkaisee, eli tää Cleven pohja on siihen sopivan muotoinen ,mutta jos pohja on oikein pyöreämallinen,niin silloin saattaa olla huonompi.
cobra79
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:40

Viesti Kirjoittaja cobra79 »

Kiitos vinkeistä, musta tuntuu että ylhäältä on varmaan varmempi
nostella, ja kyllä se minustakin aika ahtaalta näyttää saa nähdä
miten temppuiluksi menee.
Vastaa Viestiin