Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
ROKI kirjoitti:Olishan tuohon mahtunt 3 kertaa suurempi aukko tuon kuupan alle , miksi tuollainen kottaraispöntön reikä. Sais paljon reilummin jäähdyttävää ilmaa konehuoneseen isosta aukosta. Kannattais ehkä funtsia ensin kunes rupee sahaileman, tietenkin jokainen tekee omallensa mitä itse haluaa.
On se kyllä mukava kun tämmösessä porukassa on yksi "oikeintekijä" joka h.....tin asiassa, ja kaikki muut tekevät väärin.
mustesko kirjoitti:On se kyllä mukava kun tämmösessä porukassa on yksi "oikeintekijä" joka h.....tin asiassa, ja kaikki muut tekevät väärin.
On kiva. Oikeassa olet jopa neljän postauksen kokemuksellasi. Tämäkin porukka tarvitsee persoonallisuuksia joukkoonsa, ja jos sattuisit Reijon historian ja kokemuksen tuntemaan niin ehkä voisit olla vähän nolona tuosta edellisestä kommentistasi.
Oiskos kellään mitään kommenttia alkuperäiseen aiheeseen?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
mvon919 kirjoitti:Niin, tai voishan sitä ajaa ilman konepeltiä? Se on täällä ameriikoissa laitonta, mutta mites suomessa?
Sama juttu. Tuollaisesta tilanteesta nousi vähän aikaa sitten kauhea meteli parilla keskustelupalstalla (ei auto-aiheisia) kun tv-ohjelmassa ajettiin Nummelassa liikenteen seassa ilman konepeltiä
Tuo porauskuva on kyllä hieno, sääli on sairautta . Mä olen itte enemmän cowlien perään, joten mun valinta olisi ehkä ollut joku kuitupeitto. Joku pieni voimapahka näyttäisi varmaan aika hyvältä tuossa keulassa.
Paha-Heikki kirjoitti:taikka sitten nostaa vaan vanhaan tyyliin konepellin takareunaa n.1cm. sillä pysyy konehuoneen lämpötila ajossa jo täysin samassa lämpötilassa kuin ulkoilma on. liikenneveloissa saattaa nousta helteellä n.10celsiusta korkeammaksi.
Ainakin hyvä ja halpa keino jos ei halua sahailla mitään.
Testattu juttu rotassa. Saranaviasta johtuva "cowl induction" piti moottorin valoissa noin 10C viileampana. Lammin ilma kun ei tykkaa menna alaspain, joka on normaalissa tilanteessa ainoa reitti pois konehuoneesta. Toi skooppihan taas tuo viileaa ilmaa sisaan ilman, etta se menee syylarin lapi...
Niin, kun saan tuon suomeen niin sehän pitää katsastaa ja saada kilpiin... muutama kysymys... asiasta tietäville.
1) autossahan on Saleen S/C ja vakio-ilmaboksi on heitetty mäkeen... mitähän katsastusmies tykkää tuosta mun lampunvarjostimesta? se kun ei kuulu vakio-Saleen kittiin, vaan on JDM Engineering osia. Eli sille ei löydy varsinaisesti Californian ARB hyväksyntiä... mutta tavallaan se on osa ahdinta, jolla taas on kaikki hyväksynnät.
2) xenonit löytyy myös. ilman automaattisia korkeudensäätöjä (jenkkimeininki, ostin joskus sellasen konversiokitin...) mitähän katsastaja tuosta tykkää... jos vaan sanon että sellasena se on ostettu niin onko muuttoautojen kanssa niin väliä? halogeenit saan tosin vaihdettua 10 minuutissa takas. Eihän koko autossa ole mitään E-hyväksyntiä/tyypityksiä muutenkaan...
Ei kai se suodattimen pitäis täällä mitään vaikuttaa jos täyttää Suomen pakokaasupäästörajat kun ei ole EU tyypitetty auto kyseessä.
Xenoneista: tuossa AKE:lta tietoa DOT valoista.
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä
ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita
suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."
Jossain vaiheessa itsekkin tuumailin että paskat valot tuossa mussessa mutta toisaalta, enhän mä aja sillä kuin kesällä ja syksymmällä harvoin pimeällä niin pärjääpä sitä noilla DOT paskoillakin.
Kiitti tiedosta. Toivottavasti toi menee päästöistä läpi, katalysaattorit on vielä paikoillaan ja auto on viimeisen päälle säädöissä. Hyvä juttu jos ei noita Xenoneita tarvitse lähteä vaihtamaan.
Useilla tyypeilla on VVME:n xenonkitti (http://www.vvme.com) H13-kitti maksaa 100 taalaa ja on kuulemma hyvä!
No nyt on Musse maahantuontikatsastettu sekä muutoskatsastettu kaikilla mausteilla mitä pellin ja auton alta löytyy. Kaikki osat on lueteltuna rekisteriotteessa. Helppoa ei ahtimen saaminen kilpiin suomessa ole... mutta kaikki kuitenkin virallista kautta loppujen lopulta.
mvon919 kirjoitti:No nyt on Musse maahantuontikatsastettu sekä muutoskatsastettu kaikilla mausteilla mitä pellin ja auton alta löytyy. Kaikki osat on lueteltuna rekisteriotteessa. Helppoa ei ahtimen saaminen kilpiin suomessa ole... mutta kaikki kuitenkin virallista kautta loppujen lopulta.
Tänään tupsahti uusin V8-mag, jossa esitelty Suomeen tullut 07 Roush Stage 3 Mustang ja ilmeisesti kilpiinkin ponnisteltu 7 kk:n jälkeen.
Kiva, että joku jaksaa vääntää, vaikka väkisin näitä tänne Pohjolan perukoillekin..
No hieno juttu. Eiköhän munkin auto näytille jossain vaiheessa tule, syöhän toi halutessaan Rousheja ja GT500:ia aamiaiseksi
Minkälaista tehoa siitä Roushista ilmoittaa? 430? Koskahan Roush ymmärtää lopettaa noiden rootsien tekemisen? Se kun tuottaa lähinnä ääntä ja lämpöä...
No mutta toivottavasti nähdään enemmänkin väkisin ahdettuja musteja!
mvon919 kirjoitti:Minkälaista tehoa siitä Roushista ilmoittaa? 430? Koskahan Roush ymmärtää lopettaa noiden rootsien tekemisen? Se kun tuottaa lähinnä ääntä ja lämpöä...
No mutta toivottavasti nähdään enemmänkin väkisin ahdettuja musteja!
'03-'04 Cobrassa Fordin tehdas käytti roots tyylistä ahdinta, joka tuotti vakiona ~390 hv takapyöriltä ja akselin päästä 600 hv sopivilla hihnapyörillä. On se mun mielestä jo muutakin kuin ääntä ja lämpöä, se on 600 hv, paljonko Saleenissa on paukkua?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3