Ford 289/302 lohkoista
-
- Aktiivi
- Viestit: 96
- Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
- Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
- Viesti:
Ford 289/302 lohkoista
Kun nyt tarvitsee joku lohko hommata koneen pohjaksi tohon katiskaan, niin tehdäänpäs lista lohkoista ja mahdollisista eroista.
289 5-bolt
289 6-bolt
302 non-roller
302 roller
Kun siis tarkoitus on tehdä 6-pulttiseen lohkoon 289 tai 302 kone ja 60-luvun jakopäänkopilla ym. niin onko väliä mihin lohkoon sitä tekee?Tietysti selvä ero on toi roller/non-roller lohkon erot, mutta onko muita eroja tai hyviä ja huonoja valuja vai onko ihan sama otanko -65 289 lohkon vai -85 302 lohkon?
289 5-bolt
289 6-bolt
302 non-roller
302 roller
Kun siis tarkoitus on tehdä 6-pulttiseen lohkoon 289 tai 302 kone ja 60-luvun jakopäänkopilla ym. niin onko väliä mihin lohkoon sitä tekee?Tietysti selvä ero on toi roller/non-roller lohkon erot, mutta onko muita eroja tai hyviä ja huonoja valuja vai onko ihan sama otanko -65 289 lohkon vai -85 302 lohkon?
Re: Ford 289/302 lohkoista
Mjaa, mun pikainen ajatus:
289 5-bolt
Ei, koska vaikea löytää hyvää ja liitettävyys ei ole yhtä hyvä kuin 6-bolt
289 6-bolt
Mikäpä ettei, jos löydät hyvän lohkon sopivasti.
302 non-roller
Jep, näitä parhaiten saatavilla vaikka juuri noista 80-luvun alkupuolen farmeista. Edullisia. Rullanokan voi laittaa (retrofit nokka + hämähäkki + rullanostajat, tai kalliimpi paketti eli norm. rullanokka + retrofit-nostajat).
302 roller
Paras vaihtoehto ja heti lähdöstä , saatavuuskin kaiketi kohtalainen, medium hinta.
Muuten en ota kantaa onko joku valu parempi kuin toinen. Ohutseinämäisiä ja varsin samanlaisia taitavat olla kaikki. Kustannuksesta sen verran että rolleri on nyrkkisäännöllä muutaman satasen kalliimpi tehdä kuin non-rolleri (ehkä 350-450EUR hintaeroa).
289 5-bolt
Ei, koska vaikea löytää hyvää ja liitettävyys ei ole yhtä hyvä kuin 6-bolt
289 6-bolt
Mikäpä ettei, jos löydät hyvän lohkon sopivasti.
302 non-roller
Jep, näitä parhaiten saatavilla vaikka juuri noista 80-luvun alkupuolen farmeista. Edullisia. Rullanokan voi laittaa (retrofit nokka + hämähäkki + rullanostajat, tai kalliimpi paketti eli norm. rullanokka + retrofit-nostajat).
302 roller
Paras vaihtoehto ja heti lähdöstä , saatavuuskin kaiketi kohtalainen, medium hinta.
Muuten en ota kantaa onko joku valu parempi kuin toinen. Ohutseinämäisiä ja varsin samanlaisia taitavat olla kaikki. Kustannuksesta sen verran että rolleri on nyrkkisäännöllä muutaman satasen kalliimpi tehdä kuin non-rolleri (ehkä 350-450EUR hintaeroa).
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Valitse 6 pulttinen STD koossa oleva lohko. Kaikki käy.
Itse valitsisin 289/302 65-72 lohkon. Ehkä seinämävahvuudeltaan paksuimmat, ellei ole syöpyneet vesitiloista. Poraus 0.010", 0.020" tai 0.030" mutta ei koskaan yli 0.030".
Rulla lohkojen hyvä asia on myös kampiakselin yksiosainen takastefa.
Itse valitsisin 289/302 65-72 lohkon. Ehkä seinämävahvuudeltaan paksuimmat, ellei ole syöpyneet vesitiloista. Poraus 0.010", 0.020" tai 0.030" mutta ei koskaan yli 0.030".
Rulla lohkojen hyvä asia on myös kampiakselin yksiosainen takastefa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
289 Hipo lohko + main cap girdle vuodelta 1967.
289 CID versions was dyno tested. On gasoline, the 289s developed as much as 506 hp @ 7800 rpm.
Tämä tietenkin kilpamoottori jonka pitää parhaimmillaan kestää 24 h esim. Le Mans tyypistä ajoa.

289 CID versions was dyno tested. On gasoline, the 289s developed as much as 506 hp @ 7800 rpm.
Tämä tietenkin kilpamoottori jonka pitää parhaimmillaan kestää 24 h esim. Le Mans tyypistä ajoa.

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Bingo!Fastback kirjoitti:Näyttäisivät olevan Gurney-Weslake kansilta tai oikeastaan koko kombinaatiolta. Gurney-Weslake heads hakusanaksi niin eiköhän ala kansista löytymään dataa.
A limited quantity of the Gurney Weslake cylinder head kits for small block Fords are still
available from Cushman Competition in Windham, Maine. All of the components are
new "old stock" (unused, manufactured in the 60's & 70's).

http://www.cushmancompetition.com/untitled2.html
Complete Gurney Eagle Kits include all part and fully machined cylinder head castings
$9200.00
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Huoh, ollos miljonääri tai vielä vähän enempi vinksahtanut. Tulen kyllä heti polvistumaan auton edessä mistä tuommoinen kone kotimaasta löytyy. Kaunis katsella ja ei tarvitsi säistä puhua kun pellin korkkaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tarkoittako noi ajat 10.8s ja 6s lohkon kestoikää täys hönkä päällä vai jotain muuta?Fastback kirjoitti:Tällä voi provosoida kaikkia sb miehiä - korkeita 6s aikoja vakiolohkolla ja kampurallafoord kirjoitti:10.8 vakio lohkolla![]()
Kaveri tuossa alussa tiedusteli käyttöautoon 289 - 302 lohkon kestävyyksistä mitä ilmeisimmin piristettyyn perusmoottoriin.
Olen aina pitänyt pitkäkestoisista ajo nautinnoista, joillekin riittää 6 - 10 sekuntia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.