Ford 289/302 lohkoista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Ford 289/302 lohkoista

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Kun nyt tarvitsee joku lohko hommata koneen pohjaksi tohon katiskaan, niin tehdäänpäs lista lohkoista ja mahdollisista eroista.

289 5-bolt
289 6-bolt
302 non-roller
302 roller

Kun siis tarkoitus on tehdä 6-pulttiseen lohkoon 289 tai 302 kone ja 60-luvun jakopäänkopilla ym. niin onko väliä mihin lohkoon sitä tekee?Tietysti selvä ero on toi roller/non-roller lohkon erot, mutta onko muita eroja tai hyviä ja huonoja valuja vai onko ihan sama otanko -65 289 lohkon vai -85 302 lohkon?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Ford 289/302 lohkoista

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mjaa, mun pikainen ajatus:

289 5-bolt
Ei, koska vaikea löytää hyvää ja liitettävyys ei ole yhtä hyvä kuin 6-bolt

289 6-bolt
Mikäpä ettei, jos löydät hyvän lohkon sopivasti.

302 non-roller
Jep, näitä parhaiten saatavilla vaikka juuri noista 80-luvun alkupuolen farmeista. Edullisia. Rullanokan voi laittaa (retrofit nokka + hämähäkki + rullanostajat, tai kalliimpi paketti eli norm. rullanokka + retrofit-nostajat).

302 roller
Paras vaihtoehto ja heti lähdöstä , saatavuuskin kaiketi kohtalainen, medium hinta.

Muuten en ota kantaa onko joku valu parempi kuin toinen. Ohutseinämäisiä ja varsin samanlaisia taitavat olla kaikki. Kustannuksesta sen verran että rolleri on nyrkkisäännöllä muutaman satasen kalliimpi tehdä kuin non-rolleri (ehkä 350-450EUR hintaeroa).
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Valitse 6 pulttinen STD koossa oleva lohko. Kaikki käy.
Itse valitsisin 289/302 65-72 lohkon. Ehkä seinämävahvuudeltaan paksuimmat, ellei ole syöpyneet vesitiloista. Poraus 0.010", 0.020" tai 0.030" mutta ei koskaan yli 0.030".

Rulla lohkojen hyvä asia on myös kampiakselin yksiosainen takastefa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

289 Hipo lohko + main cap girdle vuodelta 1967.

289 CID versions was dyno tested. On gasoline, the 289s developed as much as 506 hp @ 7800 rpm.

Tämä tietenkin kilpamoottori jonka pitää parhaimmillaan kestää 24 h esim. Le Mans tyypistä ajoa.

Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Aaaaah mikä "imusarja" ja putket. Vau.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Näyttäisivät olevan Gurney-Weslake kansilta tai oikeastaan koko kombinaatiolta. Gurney-Weslake heads hakusanaksi niin eiköhän ala kansista löytymään dataa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti:Näyttäisivät olevan Gurney-Weslake kansilta tai oikeastaan koko kombinaatiolta. Gurney-Weslake heads hakusanaksi niin eiköhän ala kansista löytymään dataa.
Bingo!

A limited quantity of the Gurney Weslake cylinder head kits for small block Fords are still
available from Cushman Competition in Windham, Maine. All of the components are
new "old stock" (unused, manufactured in the 60's & 70's).

Kuva

http://www.cushmancompetition.com/untitled2.html

Complete Gurney Eagle Kits include all part and fully machined cylinder head castings
$9200.00
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Huoh, ollos miljonääri tai vielä vähän enempi vinksahtanut. Tulen kyllä heti polvistumaan auton edessä mistä tuommoinen kone kotimaasta löytyy. Kaunis katsella ja ei tarvitsi säistä puhua kun pellin korkkaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

World products Man-O-War / Dart. Ei tarvi ostaa uutta heti.

Noi 302 lohkothan halkeaa jo vakio tehoilla... :twisted:

(Pikku provokaatio pikkumoottori-"miehille")
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

foord kirjoitti:10.8 vakio lohkolla
Tällä voi provosoida kaikkia sb miehiä - korkeita 6s aikoja vakiolohkolla ja kampuralla :shock: :nyrk:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti:
foord kirjoitti:10.8 vakio lohkolla
Tällä voi provosoida kaikkia sb miehiä - korkeita 6s aikoja vakiolohkolla ja kampuralla :shock: :nyrk:
Tarkoittako noi ajat 10.8s ja 6s lohkon kestoikää täys hönkä päällä vai jotain muuta?

Kaveri tuossa alussa tiedusteli käyttöautoon 289 - 302 lohkon kestävyyksistä mitä ilmeisimmin piristettyyn perusmoottoriin.

Olen aina pitänyt pitkäkestoisista ajo nautinnoista, joillekin riittää 6 - 10 sekuntia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin