Vedet ja öljyt sekaisin
Toivottavasti ei tule ikuisuusprojektia.Mosse kirjoitti:Mitäs pahaa ikuisuus projekteissa on .. lol

Tai ei siitä saa tulla koska ajattelin ajaa tuolla autolla talvella.
Nyt on kannet irti.
Puolet kannenpulteista oli ihan helevetin löysällä.

Sisemmät pultit,venttiilikoppien alla,olivat kunnolla kiinni.Ulommat sitten eivät enää olleetkaan.
-Jukka-
Imarin tiivisteet
Ei niitä imarin tiivisteitä tartte joka kerta välttämättä vaihtaa, minä irrotin imarin 2 kertaa viime kesänä. Edellisenä kesänä kerran, samat tiivisteet edelleen, temppu on sellanen että pääty korkit kontakti liimalla lohkoon, tiiviste silikoonia yläpintaan. Samoin imarin tiivisteet silikoonia hieno siivu kahtapuolta tiivisteen ,vesi kanavien kohdalle reilummin samoin kulmiin mällit. Kun tarvii irrotaa lähtee kun pikkasen nykäsee, eikä tiivisteet ja korkit rikkoonnu, silikooni irtoaa tiivisteistä tinnerillä, sama operaatio ja taas pitää ei tee painetta vesi tilaan. Vedetkin pysyy omassa tilassaan, hyvin pelaa sen puolesta. Enkä käytä momentti avinta moiseen hommaan, momentti on kädessä samoin kasasin koko konee, yli kolmen kymmenen vuoden aikana yksi (eskortin kanen pultti katkennut) siinäkin oli jo valmis murtuma, olis katkennut momentilla kiriessä tämä tästä.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Nostin tämän vanhan aiheen ylös kun sopii omaan kysymykseen.
Edelbrock RPM imusarja alkoi vuotamaan vettä takakulmasta imarin ja kannen välistä. Kansissa on siellä kohtaa vesikanavat mutta imusarjassa ei. Lienee normaalia
? Eli vuoto oli siinä kohti jossa vesikanava tökkää imusarjan seinään.
Lisäksi konerempan jälkeen kun kone lämpenee, niin syyläristä tulee aina se viili-kupillinen nestettä pihalle, niin että nestepinta laskee alle kennotason. Sen enempää ei nestettä tule pihalle. Muuten ei ole ollut mitään lämpöongelmia mutta ihmetyttää tuo, ettei imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Lisäksi kun totesin vesivuodon, niin laitoin sen kupillisen nestettä takaisin syyläriin, niin saman tien se sama määrä tuli pihalle sitten sieltä vuotokohdasta imusarjan ja kannen välistä.
Sori sekava kysymys, mutta laitanko nyt vain uudet tiivisteet kiinni välittämättä mitään siitä, että lohkon takaosan vesikanavat tökkäävät imusarjaan?
Ai niin vielä. Se imusarjan kiinnityspultti joka on siinä kulmassa lähinnä vuoto kohtaa, niin napsahti saman tien poikki. Eli se tietysti voisi olla yksi syy miksi alkoi vuotamaan.
Edelbrock RPM imusarja alkoi vuotamaan vettä takakulmasta imarin ja kannen välistä. Kansissa on siellä kohtaa vesikanavat mutta imusarjassa ei. Lienee normaalia

Lisäksi konerempan jälkeen kun kone lämpenee, niin syyläristä tulee aina se viili-kupillinen nestettä pihalle, niin että nestepinta laskee alle kennotason. Sen enempää ei nestettä tule pihalle. Muuten ei ole ollut mitään lämpöongelmia mutta ihmetyttää tuo, ettei imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Lisäksi kun totesin vesivuodon, niin laitoin sen kupillisen nestettä takaisin syyläriin, niin saman tien se sama määrä tuli pihalle sitten sieltä vuotokohdasta imusarjan ja kannen välistä.
Sori sekava kysymys, mutta laitanko nyt vain uudet tiivisteet kiinni välittämättä mitään siitä, että lohkon takaosan vesikanavat tökkäävät imusarjaan?
Ai niin vielä. Se imusarjan kiinnityspultti joka on siinä kulmassa lähinnä vuoto kohtaa, niin napsahti saman tien poikki. Eli se tietysti voisi olla yksi syy miksi alkoi vuotamaan.
Tahavo kirjoitti:Nostin tämän vanhan aiheen ylös kun sopii omaan kysymykseen.
No sikäli ei sovi kun ei sulla kai mene vedet ja ölkit sekaisin...

Normaalia, niinhän se on tehty. Laitoithan tiivisteainetta imusarjan tiivisteeseen molemmille puolille vesikanavan ympäri?Tahavo kirjoitti:Edelbrock RPM imusarja alkoi vuotamaan vettä takakulmasta imarin ja kannen välistä. Kansissa on siellä kohtaa vesikanavat mutta imusarjassa ei. Lienee normaalia? Eli vuoto oli siinä kohti jossa vesikanava tökkää imusarjan seinään.
Jonkun verran yleensä Fordin pikkulohko ruikkaa nestettä ulos, jos nestepinta on ihan ylhäällä. Eikös se pitäisi olla tuuman alhaalla korkista. Jotta ei tule kadulle niin useimmat laittavat paisuntasäiliön autoonsa.Tahavo kirjoitti:Lisäksi konerempan jälkeen kun kone lämpenee, niin syyläristä tulee aina se viili-kupillinen nestettä pihalle, niin että nestepinta laskee alle kennotason. Sen enempää ei nestettä tule pihalle. Muuten ei ole ollut mitään lämpöongelmia mutta ihmetyttää tuo, ettei imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Ei, mutta puoltahan vaihdetaan näppärästi lohkossa, ja vesipumppu ampuu molemmille puolille.Tahavo kirjoitti:Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Jep, mutta muista se tiivistysaine/massa/liima tms.Tahavo kirjoitti:mutta laitanko nyt vain uudet tiivisteet kiinni välittämättä mitään siitä, että lohkon takaosan vesikanavat tökkäävät imusarjaan?
1. onko imusarjan pultit kiristetty ohjeen mukaan, oikeassa järjestyksessä, oikeaan momenttiin?Tahavo kirjoitti:Ai niin vielä. Se imusarjan kiinnityspultti joka on siinä kulmassa lähinnä vuoto kohtaa, niin napsahti saman tien poikki. Eli se tietysti voisi olla yksi syy miksi alkoi vuotamaan.
2. onko pultit ok?
3. onko kansissa kierteet ok eikä vastusta?
4. onko imusarja yleensäkään optimaalisesti paikallaan, esim. laskettu alas käyttäen ohjuripultteja tms.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Joissakin imusarjoissa on myös vedenkierto takana, esim. Weiandilla on aika monessa mallissa.Tahavo kirjoitti:imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS