Vedet ja öljyt sekaisin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mitäs pahaa ikuisuus projekteissa on .. lol
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mosse kirjoitti:Mitäs pahaa ikuisuus projekteissa on .. lol
Toivottavasti ei tule ikuisuusprojektia. :lol:
Tai ei siitä saa tulla koska ajattelin ajaa tuolla autolla talvella.

Nyt on kannet irti.
Puolet kannenpulteista oli ihan helevetin löysällä. :shock:
Sisemmät pultit,venttiilikoppien alla,olivat kunnolla kiinni.Ulommat sitten eivät enää olleetkaan.
-Jukka-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Imarin tiivisteet

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ei niitä imarin tiivisteitä tartte joka kerta välttämättä vaihtaa, minä irrotin imarin 2 kertaa viime kesänä. Edellisenä kesänä kerran, samat tiivisteet edelleen, temppu on sellanen että pääty korkit kontakti liimalla lohkoon, tiiviste silikoonia yläpintaan. Samoin imarin tiivisteet silikoonia hieno siivu kahtapuolta tiivisteen ,vesi kanavien kohdalle reilummin samoin kulmiin mällit. Kun tarvii irrotaa lähtee kun pikkasen nykäsee, eikä tiivisteet ja korkit rikkoonnu, silikooni irtoaa tiivisteistä tinnerillä, sama operaatio ja taas pitää ei tee painetta vesi tilaan. Vedetkin pysyy omassa tilassaan, hyvin pelaa sen puolesta. Enkä käytä momentti avinta moiseen hommaan, momentti on kädessä samoin kasasin koko konee, yli kolmen kymmenen vuoden aikana yksi (eskortin kanen pultti katkennut) siinäkin oli jo valmis murtuma, olis katkennut momentilla kiriessä tämä tästä.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Nostin tämän vanhan aiheen ylös kun sopii omaan kysymykseen.
Edelbrock RPM imusarja alkoi vuotamaan vettä takakulmasta imarin ja kannen välistä. Kansissa on siellä kohtaa vesikanavat mutta imusarjassa ei. Lienee normaalia :shock: ? Eli vuoto oli siinä kohti jossa vesikanava tökkää imusarjan seinään.
Lisäksi konerempan jälkeen kun kone lämpenee, niin syyläristä tulee aina se viili-kupillinen nestettä pihalle, niin että nestepinta laskee alle kennotason. Sen enempää ei nestettä tule pihalle. Muuten ei ole ollut mitään lämpöongelmia mutta ihmetyttää tuo, ettei imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Lisäksi kun totesin vesivuodon, niin laitoin sen kupillisen nestettä takaisin syyläriin, niin saman tien se sama määrä tuli pihalle sitten sieltä vuotokohdasta imusarjan ja kannen välistä.
Sori sekava kysymys, mutta laitanko nyt vain uudet tiivisteet kiinni välittämättä mitään siitä, että lohkon takaosan vesikanavat tökkäävät imusarjaan?

Ai niin vielä. Se imusarjan kiinnityspultti joka on siinä kulmassa lähinnä vuoto kohtaa, niin napsahti saman tien poikki. Eli se tietysti voisi olla yksi syy miksi alkoi vuotamaan.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tahavo kirjoitti:Nostin tämän vanhan aiheen ylös kun sopii omaan kysymykseen.

No sikäli ei sovi kun ei sulla kai mene vedet ja ölkit sekaisin... :lol:
Tahavo kirjoitti:Edelbrock RPM imusarja alkoi vuotamaan vettä takakulmasta imarin ja kannen välistä. Kansissa on siellä kohtaa vesikanavat mutta imusarjassa ei. Lienee normaalia :shock: ? Eli vuoto oli siinä kohti jossa vesikanava tökkää imusarjan seinään.
Normaalia, niinhän se on tehty. Laitoithan tiivisteainetta imusarjan tiivisteeseen molemmille puolille vesikanavan ympäri?
Tahavo kirjoitti:Lisäksi konerempan jälkeen kun kone lämpenee, niin syyläristä tulee aina se viili-kupillinen nestettä pihalle, niin että nestepinta laskee alle kennotason. Sen enempää ei nestettä tule pihalle. Muuten ei ole ollut mitään lämpöongelmia mutta ihmetyttää tuo, ettei imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Jonkun verran yleensä Fordin pikkulohko ruikkaa nestettä ulos, jos nestepinta on ihan ylhäällä. Eikös se pitäisi olla tuuman alhaalla korkista. Jotta ei tule kadulle niin useimmat laittavat paisuntasäiliön autoonsa.
Tahavo kirjoitti:Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Ei, mutta puoltahan vaihdetaan näppärästi lohkossa, ja vesipumppu ampuu molemmille puolille.
Tahavo kirjoitti:mutta laitanko nyt vain uudet tiivisteet kiinni välittämättä mitään siitä, että lohkon takaosan vesikanavat tökkäävät imusarjaan?
Jep, mutta muista se tiivistysaine/massa/liima tms.
Tahavo kirjoitti:Ai niin vielä. Se imusarjan kiinnityspultti joka on siinä kulmassa lähinnä vuoto kohtaa, niin napsahti saman tien poikki. Eli se tietysti voisi olla yksi syy miksi alkoi vuotamaan.
1. onko imusarjan pultit kiristetty ohjeen mukaan, oikeassa järjestyksessä, oikeaan momenttiin?
2. onko pultit ok?
3. onko kansissa kierteet ok eikä vastusta?
4. onko imusarja yleensäkään optimaalisesti paikallaan, esim. laskettu alas käyttäen ohjuripultteja tms.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kitooosss!! 8)...tiivistemössöt ainakin unohtui. Eli uutta tiivistettä vaan huolellisemmin kiinni.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tahavo kirjoitti:imusarjassa ole vesikanavaa mutta lohkossa on.
Kiertääkö vesi imusarjassa muualta kuin etuosasta imusarjan puolelta toiselle?
Joissakin imusarjoissa on myös vedenkierto takana, esim. Weiandilla on aika monessa mallissa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Vastaa Viestiin