Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kimi kirjoitti:
Hee, lähetteessä lukee: Sangen kivuliaat peukalot kun jäivät kattoluukun väliin...
Mersu?
Joko Pussihousu on kussut Sjömanin muroihin tai sitten kauneus on katsojan silmässä.
Kummatkin noista autoistahan on maalattu uudelleen mutta vain toinen alkuperäisellä värillä.
Mielipiteet on vähänkuin persreiätkin,kaikilla on omansa.
Hienoja ovat kuitenkin kummatkin.
Ootkos jättäny pääskin johonkin väliin sormien lisäksi, kun tommosia puhelet
Hee, lähetteessä lukee: Sangen kivuliaat peukalot kun jäivät kattoluukun väliin...
- Päähän mulla on jo jäänny niin moneen saumaan, ettei enää laskuissa pysy - mutta öh, eikö ne kuitenkin ole Fordeja vai nou?
OIKEIN foordeja...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Eiköhän hienointa ole kuitenkin se että kaikki 3 vuonna 1973 maahantuojan kautta tullutta Mustangia on vielä hengissä
ja upeasssa kunnossa.
Ehkä toi Grande kuitenkin eniten orggis.
Käsittääkseni tuossa 73-Suomi-Grandessa (oli allekirjoittaneella heinäkuusta 1998 helmikuuhun 2002) on aivan alkuperäiseen seuraavat muutokset:
1) musta vinyylikatto korvattu aidolla nahkalla (yhdestä palasta !) n. 1995
2) maalattu uudestaan samalla värillä n. 1995 (stripattu ensin peltipinnalle)
3) orig. 14x5.5" peltivanteet hävinneet, nyt alla vastaavat 14x6" (tämä koko siis saman korimallin 71-72 Mustangeissa !)
4) maskiin joskus aikoinaan leikattu sumu/lisävaloaukot, mutta palautettu ennalleen eli ostettu alkup. varaosana uusi maski
5) akkuja, pakoputkia, jarrupaloja, jarrukenkiä, jne. normaaleja kulutusosia tietysti vaihdettu
Ko. 73-Grande on saamieni tietojen mukaan käytännössä kolaroimaton, kertaalleen on hyvin pieni kolhu eli n. nyrkin kokoinen pieni painauma oik. etulokasuojaan, joka oli vain oikaistu.
stangrider kirjoitti:Eiköhän hienointa ole kuitenkin se että kaikki 3 vuonna 1973 maahantuojan kautta tullutta Mustangia on vielä hengissä
ja upeasssa kunnossa.
Ehkä toi Grande kuitenkin eniten orggis.
Toivottavasti säilyvät Suomessa jatkossakin!
Maahantuojan kautta tuli kymmenkunta -73 Mustangia, joista 3 CJ tekniikalla....
Tietojeni mukaan Oy Ford Ab:n kautta tuli kymmenkunta kpl 71-73 Mustangia, joista 71-malleja oli 4 kpl, 72-malleja 4 kpl, ja 73-malleja vain 3 kpl, joista kaikki oli Q-koodin 351-CobraJet:lla. Joku tietävämpi voi kommentoida ?
Kun tässä nyt kalutaan näitä Oy Ford Ab:n tuomia 70-luvun alun Musteja, niin tietääkö kukaan missä liikkuu 71-73 ikäinen rusahtava Grande? Auto oli uudesta asti eräällä ala-asteen opettajalla rouva C:llä Oulussa. Muistan vain, että kyseinen auto oli hyvin pidetty ja koulun pihalla sitä aina välitunnilla kuolattiin. Maski oli linee saanut kipeää joskus, kun kulmaa oli korjattu parilla popparilla.
Ei kait ole kyse vaalean/kullan ruskeasta 71-Grandesta, jossa on vetokoukku ja rek. no. OR-303 ? Jos noin, auto on nykyään Mikkelin eteläpuolella, MR-kilvissä ja hyvässä kunnossa. Tunnen omistajan, joka ei ole nyt Mustang-kerhon jäsen, tuo auto oli 2001 Am Car Show:ssa allekirjoittaneen tuolloin omistaman 73-Granden (ABE-600) vieressä.
raunoh kirjoitti:Ei kait ole kyse vaalean/kullan ruskeasta 71-Grandesta, jossa on vetokoukku ja rek. no. OR-303 ? Jos noin, auto on nykyään Mikkelin eteläpuolella, MR-kilvissä ja hyvässä kunnossa. Tunnen omistajan, joka ei ole nyt Mustang-kerhon jäsen, tuo auto oli 2001 Am Car Show:ssa allekirjoittaneen tuolloin omistaman 73-Granden (ABE-600) vieressä.
Kylläpä tuo kuulostaa tutulta Aili C:n autotolta. Kiva kuulla tunkin auton olevan ymäärtävissä käsissä.
Eipä ollut V8:ssa kummosia juttuja tai olihan siellä juttuja mutta minua kiinnostavia juttuja eipä juuri. Joten heitinpä tuonne lehti hyllyyn lojukoon siellä, ootan PONI LEHTEÄ kunhan se tulisi nopiaan
Mutta luepa sitten vaikka Mustang Monthly- tai Mustang & Fords -lehteä...
No, kiinnosti tuossa V8:ssa kuitenkin tuo Yenko Nova-juttu 427-koneisena. Noita Yenkoja tehtiin peräti 37 yksilöä, joista lehden mukaan on tallella 8 yksilöä. Kas kummaa, saman verran jäljellä kuin Shelby Europaa (1 oli varastettu Hollannissa n. 1998 eikä vielä löytynyt), mutta Europaa tehtiinkin vain 14 yksilöä, tai noh - lasketaan mukaan vielä tuo prototyyppi 1971 Mercury Cometiin pohjautuva Shelby Europa GT250, jolla ajeltiin hieman yli 10 vuotta, ja sitten auto vain katosi...
Tuon Yenkon varttimaili oli hieman päälle 13 sek, kun Arto Sandberg kertoi minulle aikoinaan tällä vihreällä 1971 avo-Europallaan (tuolloin 351HO) hurauttaneen varttimailin aikaan 12.48 sek. Not bad ?!?
Yksi ponilehti lähti juuri digitaaliavaruudessa kiitämään kohti painotaloa. Saas nähdä ehtiikö jouluksi kotiin - taitaa mennä vähän liian tiukille, mutta välipäiviks nyt kuitenkin.
On se kiva kun Fordimiehiä kiinnostaa Yenko Novatkin?
alkuperäiset ovat myös kortilla jenkeissä ! feikkejäkin ilmeisesti
on tehty? mitä hauskaa ei kopioitas... lisää aiheesta löytyy myös
vanhasta street et race lehdestä numeroa en muista vahingoksikaan
Yenkon aika stripillä vois olla tämän päivän radalla ja renkailla ehkä
vähän parempi kuin 70 lukusilla polyglasseilla... näin vertailuna
mutta arto on ajanut silti hyvän ajan ! not bad!