Corral ja V8

Vierailijan tietopaketti; mikä on FMOC, miten voit liittyä...

Valvoja: Ville K

Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kimi kirjoitti:
Hee, lähetteessä lukee: Sangen kivuliaat peukalot kun jäivät kattoluukun väliin...
Mersu?

Joko Pussihousu on kussut Sjömanin muroihin tai sitten kauneus on katsojan silmässä.
Kummatkin noista autoistahan on maalattu uudelleen mutta vain toinen alkuperäisellä värillä.
Mielipiteet on vähänkuin persreiätkin,kaikilla on omansa.
Hienoja ovat kuitenkin kummatkin.
-Jukka-
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Kimi kirjoitti:
Ootkos jättäny pääskin johonkin väliin sormien lisäksi, kun tommosia puhelet
Hee, lähetteessä lukee: Sangen kivuliaat peukalot kun jäivät kattoluukun väliin...
- Päähän mulla on jo jäänny niin moneen saumaan, ettei enää laskuissa pysy - mutta öh, eikö ne kuitenkin ole Fordeja vai nou?
OIKEIN foordeja... :roll:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Eiköhän hienointa ole kuitenkin se että kaikki 3 vuonna 1973 maahantuojan kautta tullutta Mustangia on vielä hengissä
ja upeasssa kunnossa.
Ehkä toi Grande kuitenkin eniten orggis.

Toivottavasti säilyvät Suomessa jatkossakin!
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Käsittääkseni tuossa 73-Suomi-Grandessa (oli allekirjoittaneella heinäkuusta 1998 helmikuuhun 2002) on aivan alkuperäiseen seuraavat muutokset:
1) musta vinyylikatto korvattu aidolla nahkalla (yhdestä palasta !) n. 1995
2) maalattu uudestaan samalla värillä n. 1995 (stripattu ensin peltipinnalle)
3) orig. 14x5.5" peltivanteet hävinneet, nyt alla vastaavat 14x6" (tämä koko siis saman korimallin 71-72 Mustangeissa !)
4) maskiin joskus aikoinaan leikattu sumu/lisävaloaukot, mutta palautettu ennalleen eli ostettu alkup. varaosana uusi maski
5) akkuja, pakoputkia, jarrupaloja, jarrukenkiä, jne. normaaleja kulutusosia tietysti vaihdettu

Ko. 73-Grande on saamieni tietojen mukaan käytännössä kolaroimaton, kertaalleen on hyvin pieni kolhu eli n. nyrkin kokoinen pieni painauma oik. etulokasuojaan, joka oli vain oikaistu.
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

stangrider kirjoitti:Eiköhän hienointa ole kuitenkin se että kaikki 3 vuonna 1973 maahantuojan kautta tullutta Mustangia on vielä hengissä
ja upeasssa kunnossa.
Ehkä toi Grande kuitenkin eniten orggis.

Toivottavasti säilyvät Suomessa jatkossakin!
Maahantuojan kautta tuli kymmenkunta -73 Mustangia, joista 3 CJ tekniikalla....
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

jeps..näin on
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Tietojeni mukaan Oy Ford Ab:n kautta tuli kymmenkunta kpl 71-73 Mustangia, joista 71-malleja oli 4 kpl, 72-malleja 4 kpl, ja 73-malleja vain 3 kpl, joista kaikki oli Q-koodin 351-CobraJet:lla. Joku tietävämpi voi kommentoida ?
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Joo, tarkistin V8:sta ja kymmenkunta -71-73 malleja tuli Suomeen :oops:
Muisteltiin Cruisingillassa -73 Granden nykyisen omistajan kanssa väärin...
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Kun tässä nyt kalutaan näitä Oy Ford Ab:n tuomia 70-luvun alun Musteja, niin tietääkö kukaan missä liikkuu 71-73 ikäinen rusahtava Grande? Auto oli uudesta asti eräällä ala-asteen opettajalla rouva C:llä Oulussa. Muistan vain, että kyseinen auto oli hyvin pidetty ja koulun pihalla sitä aina välitunnilla kuolattiin. Maski oli linee saanut kipeää joskus, kun kulmaa oli korjattu parilla popparilla.
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Ei kait ole kyse vaalean/kullan ruskeasta 71-Grandesta, jossa on vetokoukku ja rek. no. OR-303 ? Jos noin, auto on nykyään Mikkelin eteläpuolella, MR-kilvissä ja hyvässä kunnossa. Tunnen omistajan, joka ei ole nyt Mustang-kerhon jäsen, tuo auto oli 2001 Am Car Show:ssa allekirjoittaneen tuolloin omistaman 73-Granden (ABE-600) vieressä.
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

raunoh kirjoitti:Ei kait ole kyse vaalean/kullan ruskeasta 71-Grandesta, jossa on vetokoukku ja rek. no. OR-303 ? Jos noin, auto on nykyään Mikkelin eteläpuolella, MR-kilvissä ja hyvässä kunnossa. Tunnen omistajan, joka ei ole nyt Mustang-kerhon jäsen, tuo auto oli 2001 Am Car Show:ssa allekirjoittaneen tuolloin omistaman 73-Granden (ABE-600) vieressä.
Kylläpä tuo kuulostaa tutulta Aili C:n autotolta. Kiva kuulla tunkin auton olevan ymäärtävissä käsissä.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Hono painos

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Eipä ollut V8:ssa kummosia :!: juttuja tai olihan siellä juttuja :!: mutta minua kiinnostavia juttuja eipä juuri. Joten heitinpä tuonne lehti hyllyyn lojukoon siellä, ootan PONI LEHTEÄ kunhan se tulisi nopiaan :!: :!:
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Mutta luepa sitten vaikka Mustang Monthly- tai Mustang & Fords -lehteä...

No, kiinnosti tuossa V8:ssa kuitenkin tuo Yenko Nova-juttu 427-koneisena. Noita Yenkoja tehtiin peräti 37 yksilöä, joista lehden mukaan on tallella 8 yksilöä. Kas kummaa, saman verran jäljellä kuin Shelby Europaa (1 oli varastettu Hollannissa n. 1998 eikä vielä löytynyt), mutta Europaa tehtiinkin vain 14 yksilöä, tai noh - lasketaan mukaan vielä tuo prototyyppi 1971 Mercury Cometiin pohjautuva Shelby Europa GT250, jolla ajeltiin hieman yli 10 vuotta, ja sitten auto vain katosi...

Tuon Yenkon varttimaili oli hieman päälle 13 sek, kun Arto Sandberg kertoi minulle aikoinaan tällä vihreällä 1971 avo-Europallaan (tuolloin 351HO) hurauttaneen varttimailin aikaan 12.48 sek. Not bad ?!?
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Yksi ponilehti lähti juuri digitaaliavaruudessa kiitämään kohti painotaloa. Saas nähdä ehtiikö jouluksi kotiin - taitaa mennä vähän liian tiukille, mutta välipäiviks nyt kuitenkin.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

On se kiva kun Fordimiehiä kiinnostaa Yenko Novatkin?
alkuperäiset ovat myös kortilla jenkeissä ! feikkejäkin ilmeisesti
on tehty? mitä hauskaa ei kopioitas... lisää aiheesta löytyy myös
vanhasta street et race lehdestä numeroa en muista vahingoksikaan
Yenkon aika stripillä vois olla tämän päivän radalla ja renkailla ehkä
vähän parempi kuin 70 lukusilla polyglasseilla... näin vertailuna
mutta arto on ajanut silti hyvän ajan ! not bad!
Vastaa Viestiin