2007 Mustang GT/CS Supercharged

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

2007 Mustang GT/CS Supercharged

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

Muutamia kuvia mun ikuisuusprojetista. Ensiviikolla pitää ostaa uusia renkaita.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

MAC Autosportin Dynossa (Parker, CO) tuli mukavia numeroita JDM tunella...

GT500:t kyykkyyn.

br, M
Viimeksi muokannut mvon919, 08 Joulu 2007, 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//Miikka
____________________________________
N54B30
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Hieno :peukku: :love:
ei se tähän jää..
--1988 GT--
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kelpaisi kurvata vaikka paikalliseen Saleen :o Häijy peli 8)
:krooh:
Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

Tänksit propseista.

Ongelmana ahtimen kanssa on se, että vakio konepelti ei ole suunniteltu lämmön poistamiseen millään tavalla. Ja kaikenlisäksi tilasin auton vielä kaikilla mausteilla, joten mukaan tuli myös feikki-skuuppi... otin sahan käteen ja tein helvetinmoisen reiän peltiin skuupin alle ja suolistin skuupin ohjaamaan ilmaa pellin alle. Coloradon kesä on kuiva ja kuuma... täällä on ollut toista kuukautta käytännössä yli 90F lämpöä, joskus lähes 110F.

Hulluinta on, että reiänteon jälkeen vaihdelaatikon lämmöt on laskenut noin 30F samalla kun ilma on lämmennyt.. ennen kovemmassa ajossa nurkissa sain helposti lämmöt yli 210F ja nyt harvoin nousee yli 180F:n...
Konepelti on alumiinia joten ruostumisestakaan ei tarvi välittää.

Muutama kuva sahauksesta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
//Miikka
____________________________________
N54B30
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

:heart:
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Kelpaa tykittaa :)
jaa etta rupee takarenkaita kulumaan :D

Mina puolestaan tein vahan pienempaa modausta, asensin Steedan CAI:n ja Brenspeedin tunauksen. On muuten ku eri auto nyt, tehoa lisaa, vastaa kaasuun hyvin ja automaatti on jamympi, 600 taalaa hyvin kaytetty perus GT:hen.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Nam :D

Mutta tippuiskohan lämmöt lisää, jos tuon skoopin kääntäisi toisin päin, eli poistaisi ilmaa pellin alta, eikä painaisi lisää. Etusäleikön kautta kuitenkin painaa vaikka huru mycket ilmaa konehuoneeseen.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Olishan tuohon mahtunt 3 kertaa suurempi aukko tuon kuupan alle , miksi tuollainen kottaraispöntön reikä. Sais paljon reilummin jäähdyttävää ilmaa konehuoneseen isosta aukosta. Kannattais ehkä funtsia ensin kunes rupee sahaileman, tietenkin jokainen tekee omallensa mitä itse haluaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

ROKI kirjoitti:Olishan tuohon mahtunt 3 kertaa suurempi aukko tuon kuupan alle , miksi tuollainen kottaraispöntön reikä. Sais paljon reilummin jäähdyttävää ilmaa konehuoneseen isosta aukosta. Kannattais ehkä funtsia ensin kunes rupee sahaileman, tietenkin jokainen tekee omallensa mitä itse haluaa.
Häh? Eikös tohon ole tehty juuri scuupin kokoinen reikä? :roll: Kottararaispöntön reiät "aloitusreikiä".
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Eipä sitä ilmaa taitas mennä yhtään sen enempää, rajottava tekijä on ennemmin tuon skoopin korkeus/levys eli aukko. Kyllä se ilma tuosta 'pellin' rööristä paineella läpi menee. :roll:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Musta toi on aika hyvin funtsittu ennenkuin on sahailtu, kolme kertaa isomman reiän tekijä olis joutunut tilaaman Suomesta sarvis-pulkan. :lippusuomi:
Mustang -69 SR
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tuossa on mun mielestä asiaa, että heti porataan reikä uuden auton konepeittoon!!!! Asiaa. 302TT:n sanoin tuota tuulettamista pitäisi vieläkin miettiä lisää. Etusäleiköstä tulee ilmaa sisään ja ilma ahtautuu konehuoneeseen. Kuvien scooppi johtaa kyllä kylmää ulkoilmaa sisään ja jäähtymisilmiö tapahtui ja hyvä niin. Paras olisi että konehuone saisi kylmää ilmaa ja sisäänahtaunut ilma saataisiin poistettu sieltä. Superbirdeissä ja Daytonoissa oli jopa etulokasuojien tuulilasin puolella tuuletus räppänät jotta patoutunut ilma poistui alta. Tuohon kun tekisi vaikka pari riviä louverseja tuonne perään konepeiton perään tai sitten cowl induction konepeitto tai teardrop scooppi jota käytettiin konetilaan ahtautuneen kuuman ilman poistamiseen mm. aikansa drag race kahinoissa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Paha-Heikki
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 09 Syys 2006, 13:30

Viesti Kirjoittaja Paha-Heikki »

taikka sitten nostaa vaan vanhaan tyyliin konepellin takareunaa n.1cm. sillä pysyy konehuoneen lämpötila ajossa jo täysin samassa lämpötilassa kuin ulkoilma on. liikenneveloissa saattaa nousta helteellä n.10celsiusta korkeammaksi.

Ainakin hyvä ja halpa keino jos ei halua sahailla mitään.
beer, trucks & rok'nä'rol
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Mun mielestä asiallisesti / siististi tehty homma johon omistaja on tyytyväinen ja ilmeisesti vielä toimivakin niin mikäpäs siinä. Konstit on monet sano kissa ku akalla pöytää pyyhki...
Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

Olis ton reiän voinut tehdä isommaksikin, mutta tuntuu toi toimivan nytkin... pitää funtsia jos sitä vähän vielä isontais :)

Asentelin tossa viimeviikolla vähän alustaan osia... CHE Performancen Rear Axle Brace + LPW 8.8" Rear Girdle Cover... nyt voi huolettomammin polkea varttimailia ja ajaa sladissa kun taka-akseli pysyy suorassa... niin ja LPW kansi helpottaa peräöljyn vaihtoa huomattavasti... ja tukeehan sekin koko perää.. niin, ja heitin Steedan camber platet mäkeen ja asensin Fordin uudet "revised" Front Strut Mountit. Paljon mukavampi ajella nyt kun keula on hiljainen. Alustassa on vielä vähän tekemistä... taakse CHE Anti-Squats + CHE LCAs + UCA ja eteen A-Arm Brace + engine torque limiters.

tilasin läjäpäin huolto-osia suomeen vietäväksi; suodattimia (öljy, vaihteisto, bensa), varalle hihnankiristimen ja muutaman hihnan (ahdin kun saattaa rikkoa hihnan tai vääntää kiristimen)... niin ja tilasin Shelby GT500-spec tuulilasinpyyhkimet... nehän on sitä uutta tyyppiä. Nyt on jotain Shelbyä munkin vessassa... toivottavasti EI TEE HITAAMMAKSI!
Ja pienempää ahtimen pyörääkin on suunniteltu... pitää varmaan ostaa suomeen iltapuhteiksi teräksinen kampi, kanget ja männät...

Pitää alkaa hoitamaan rahti suomeen ja talli pk-seudulta.
//Miikka
____________________________________
N54B30
Vastaa Viestiin