Vinkkejä varttimailille

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Vinkkejä varttimailille

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Eli kuinka ajaa paras aika (katurenkailla) varttimaililla.

Niksit sopivasti sutivaan lähtöön:
Radat tuppaa olemaan sen verran liukkaita, että kun liikennevaloissa :twisted: saa jarrua vasten täyskaasulla sopivasti sutivan lähdön niin stripillä tällainen lähtötyyli saa aikaa holtittomasti sutivat takarenkaat. Kuinka siis toimia?

Vaihtohetki:
Vetääkö valve floatiin asti :D vai milloin isompaa pesään, olettaen ettei tiedä missä on suurimman tehon/väännön kierrosalueet.

Kaikkea muuta mitä kannattaa huomioida:
- rengaspaineet
- yms.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Vinkkejä varttimailille

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

65HT kirjoitti:Eli kuinka ajaa paras aika (katurenkailla) varttimaililla.

Niksit sopivasti sutivaan lähtöön:
Radat tuppaa olemaan sen verran liukkaita, että kun liikennevaloissa :twisted: saa jarrua vasten täyskaasulla sopivasti sutivan lähdön niin stripillä tällainen lähtötyyli saa aikaa holtittomasti sutivat takarenkaat. Kuinka siis toimia?

Vaihtohetki:
Vetääkö valve floatiin asti :D vai milloin isompaa pesään, olettaen ettei tiedä missä on suurimman tehon/väännön kierrosalueet.

Kaikkea muuta mitä kannattaa huomioida:
- rengaspaineet
- yms.
ajetlet ilmeisesti automaatilla.
parhaan ajan automaatin kanssa sain niin että tyhjäkäynniltä kaasu pohjaan kun lähtö on käsillä.
vaihto vähän ennen kun veto alkaa loppumaan .
renkaissa oli painetta 1½ kiloa !
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Vinkkejä varttimailille

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Galaxie61 kirjoitti: ajetlet ilmeisesti automaatilla.
parhaan ajan automaatin kanssa sain niin että tyhjäkäynniltä kaasu pohjaan kun lähtö on käsillä.
vaihto vähän ennen kun veto alkaa loppumaan .
renkaissa oli painetta 1½ kiloa !
Automaatilla mennään ja kuvailemasi tapa saa renkaat sutimaan aivan liikaa. Rengaspaineiden laskua voisi tietysti ajatella.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

sutiihan se , mut ei ne katukumit paremmin pidä.
lähdössä jos jarrun kanssa nostaa kierroksia niin sutii vaan enemmän
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Vinkkejä varttimailille

Viesti Kirjoittaja Fastback »

65HT kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti: ajetlet ilmeisesti automaatilla.
parhaan ajan automaatin kanssa sain niin että tyhjäkäynniltä kaasu pohjaan kun lähtö on käsillä.
vaihto vähän ennen kun veto alkaa loppumaan .
renkaissa oli painetta 1½ kiloa !
Automaatilla mennään ja kuvailemasi tapa saa renkaat sutimaan aivan liikaa. Rengaspaineiden laskua voisi tietysti ajatella.
Oletko koittanut lähtöä Alastaron Stripillä? Preparoitu rata on uskomattoman pitävä. Vakioturbiinilla mikä tarraa alhaalta tehokkain lähtö voisi tuo Galaxie61:n kuvailema tapa. Testaa miten toimii radalla. Optimaalisessa lähdössähän renkaan kuuluukin vähän luistaa (slickseillä...).
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Vinkkejä varttimailille

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Fastback kirjoitti: Oletko koittanut lähtöä Alastaron Stripillä? Preparoitu rata on uskomattoman pitävä. Vakioturbiinilla mikä tarraa alhaalta tehokkain lähtö voisi tuo Galaxie61:n kuvailema tapa. Testaa miten toimii radalla. Optimaalisessa lähdössähän renkaan kuuluukin vähän luistaa (slickseillä...).
Kokemuksia on vain motoparkin radasta, joka ainakin tuntuu kovin liukkaalta katurenkailla. Edelliseen kertaa on tosin pari senttiä leveämmät kumit alla.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin