bensalinjan koko
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
bensalinjan koko
Mitä ne nämä meinaa: -10 AN, -6 AN, -8 AN, -4 AN, -16 AN, -12 AN
Ja mikä on riittävä linjanpaksuus piristetylle pikkulohkolle?
Ja mikä on riittävä linjanpaksuus piristetylle pikkulohkolle?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Tsekkaappa tämä:
http://www.aeroquip.com/media/performan ... E-p5-8.pdf
6AN on n. 8,6mm sisähalkaisijaltaan, riittänee moneen paikkaan.
http://www.aeroquip.com/media/performan ... E-p5-8.pdf
6AN on n. 8,6mm sisähalkaisijaltaan, riittänee moneen paikkaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.musse67 kirjoitti:6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Hydrauliikka letkuissa sisäreijät on juurikin sen mitä letkussa lukee, mutta ulkomitat on sitten hiukan erit, riippuen tietenkin siitä että kuinka monta kerrosta letkusta löytyy terästä.Ahti kirjoitti:Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.musse67 kirjoitti:6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
Näille alumiinipäille tarkotetuissa teräspunosletkuissa olen törmännyt siihen että tuntuu joka valmistajalla olevan omat mitat sisäreikään ja ulkohalkasijaan, eikä tahdo sitten passata kuin saman merkkiset liittimet.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Tarkoitin siis liitinten sisäreikiä. Eli jos vaikka 6AN liitin niin vaikkapa Russel tai XRP liittimessä on isompi sisäreikä kuin vastaavassa normaali JIC liittimessä. Tästä seuraa se että virtaus ei ole sama. Harvoinhan tosta ongelmia tulee mutta jos tehdään oikein hyvin virtaavaa bensalinjaa niin sitten saattaa tulla. Omaan vessaan jouduin tekemään koko bensalinjan uusiksi ja käytin Russelin ja XRP liittimiä sekä Aeroquip letkua. Maksaa vähän enemmän mutta tulee hyvä ja siisti. Itsekin olin alunperin sitä mieltä että ei muuta kun Hiflexistä tavara mutta niin se mieli muuttui kun pyöritteli niitä osia kädessä.musse67 kirjoitti:Hydrauliikka letkuissa sisäreijät on juurikin sen mitä letkussa lukee, mutta ulkomitat on sitten hiukan erit, riippuen tietenkin siitä että kuinka monta kerrosta letkusta löytyy terästä.Ahti kirjoitti:Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.musse67 kirjoitti:
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.
Näille alumiinipäille tarkotetuissa teräspunosletkuissa olen törmännyt siihen että tuntuu joka valmistajalla olevan omat mitat sisäreikään ja ulkohalkasijaan, eikä tahdo sitten passata kuin saman merkkiset liittimet.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Hydrauliikka puolella on käytössä sen verran kovat paineet että sielä se liittimen sisämitta ei ole niin justiin.
Pitää olla kestävät liittimet ja letkut että kestää useita satoja baareja. Mutta kyllä ihan perusvehkeen bensa liikkuu niidenkin läpi, eikä maksa kuin murto-osan vastaavan alumiinisen hinnasta.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic