bensalinjan koko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

bensalinjan koko

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mitä ne nämä meinaa: -10 AN, -6 AN, -8 AN, -4 AN, -16 AN, -12 AN

Ja mikä on riittävä linjanpaksuus piristetylle pikkulohkolle?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tsekkaappa tämä:

http://www.aeroquip.com/media/performan ... E-p5-8.pdf

6AN on n. 8,6mm sisähalkaisijaltaan, riittänee moneen paikkaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Eli siis 5/16" letku?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Käynee vaikka on 7,9mm, mutta joku näitä laittanut voisi vahvistaa miten menee.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitos kaunis. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

musse67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.
Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Ahti kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Eli siis 5/16" letku?
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.
Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.
Hydrauliikka letkuissa sisäreijät on juurikin sen mitä letkussa lukee, mutta ulkomitat on sitten hiukan erit, riippuen tietenkin siitä että kuinka monta kerrosta letkusta löytyy terästä.

Näille alumiinipäille tarkotetuissa teräspunosletkuissa olen törmännyt siihen että tuntuu joka valmistajalla olevan omat mitat sisäreikään ja ulkohalkasijaan, eikä tahdo sitten passata kuin saman merkkiset liittimet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

musse67 kirjoitti:
Ahti kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
6AN on 3/8" ja 8AN 1/2". Nämä jäänyt hyvin mieleen kun samoja kokoja käytetään hydrauliikkapuolella letkuissa ja liittimissä. Niinsanotuissa JIC-liittimissä samat kierteet ja kartiot mitä vauhtikaupoista saatavissa alumiiniliittimissä.
Joo mutta ei vättämättä samat sisäreiät.
Hydrauliikka letkuissa sisäreijät on juurikin sen mitä letkussa lukee, mutta ulkomitat on sitten hiukan erit, riippuen tietenkin siitä että kuinka monta kerrosta letkusta löytyy terästä.

Näille alumiinipäille tarkotetuissa teräspunosletkuissa olen törmännyt siihen että tuntuu joka valmistajalla olevan omat mitat sisäreikään ja ulkohalkasijaan, eikä tahdo sitten passata kuin saman merkkiset liittimet.
Tarkoitin siis liitinten sisäreikiä. Eli jos vaikka 6AN liitin niin vaikkapa Russel tai XRP liittimessä on isompi sisäreikä kuin vastaavassa normaali JIC liittimessä. Tästä seuraa se että virtaus ei ole sama. Harvoinhan tosta ongelmia tulee mutta jos tehdään oikein hyvin virtaavaa bensalinjaa niin sitten saattaa tulla. Omaan vessaan jouduin tekemään koko bensalinjan uusiksi ja käytin Russelin ja XRP liittimiä sekä Aeroquip letkua. Maksaa vähän enemmän mutta tulee hyvä ja siisti. Itsekin olin alunperin sitä mieltä että ei muuta kun Hiflexistä tavara mutta niin se mieli muuttui kun pyöritteli niitä osia kädessä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Hydrauliikka puolella on käytössä sen verran kovat paineet että sielä se liittimen sisämitta ei ole niin justiin. :) Pitää olla kestävät liittimet ja letkut että kestää useita satoja baareja. Mutta kyllä ihan perusvehkeen bensa liikkuu niidenkin läpi, eikä maksa kuin murto-osan vastaavan alumiinisen hinnasta.
Vastaa Viestiin