moottorin öljyvuoto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

moottorin öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Konerempan jälkeen vuotaa häiritsevästi öljyä moottorin ja laatikon välistä. Ilmeisesti se vuotaa sieltä kampiakselin stefan kohdalta? Miten sen saisi tukittua? Moottori pois, mutta entä stefa? Siellähän on nyt uusi yksiosainen tiivisterengas mutta miksi se ei pidä? Vai onko siellä muita vuotopaikkoja mistä voisi vuotaa?
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: moottorin öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Tahavo kirjoitti:Konerempan jälkeen vuotaa häiritsevästi öljyä moottorin ja laatikon välistä. Ilmeisesti se vuotaa sieltä kampiakselin stefan kohdalta? Miten sen saisi tukittua? Moottori pois, mutta entä stefa? Siellähän on nyt uusi yksiosainen tiivisterengas mutta miksi se ei pidä? Vai onko siellä muita vuotopaikkoja mistä voisi vuotaa?
Olikos sulla öljypohja pois paikoiltaan? Vois olla siinä etutiivisteessä feelua?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Öljypohja oli kyllä irti. Minusta se kyllä vahvasti näyttää siltä että sieltä pellin laatikon puolelta tiputtelee. Mutta toisaalta vaikka vuotaisikin öljypohjasta niin kaippa se öljy voi kulkeutua ensin sen pellin laatikon puolelle? Täytynee miettiä yön yli koittaisko kuitenkin ensin öljypohjan tiivisteiden vaihdolla.
Laitoin pahvia alle yön ajaksi, niin semmoinen teinin kämmenen kokoinen alue öljyä oli tipahdellut.
Mahtuikos se öljypohja tulemaan pois ilman isompia purkamisia?
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kirjoista katselin, että moottorin kasausvaiheessa takimmaisen runkolaakeripukin alle pitäisi laittaa jotain tiivisteliimaa sinne takapuolelle. Onko kenelläkään kokemusta onko se potentiaalinen vuotokohta jos siihen ei laita mitään? Laitoin vain pukit momenttiin ja stefan paikalleen. Mitään liimoja en käyttänyt. Ainoastaan öljypohjan tiivisteisiin lisäsin tiivistesilikonia.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Vauhtipyörän/vetolevyn pultit? Menee öljytilaan..
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Pahoin pelkään, että takapukin luona on tuo vuoto. Pitäisi olla silkkaa välissä, samoin takastefan kiinnityksessä (kaksiosaisen).
Kuitenkin on kolme mahdollisuutta:
1. öljypohjan takapää (silikonia riittävästi mutta ei liikaa). Voi korjata kone kiinni autossa, hieman hankala ohjauslaiteet ja poikittaistuen joutuu irrottamaan.
2. takapukki + stefa (silikonia riittävästi mutta ei liikaa). Saattaa onnistua ilman koneen pois nostamista, mutta vaatii samat toimenpiteet kuin edellä, lisäksi yksiosaisen stefan takia laatikon ja vetolevyn/vauhtipyörän poiston. Kaksiosainen takastefa vaatii jo koneen poiston ja kampiakselin pois nostamisen, muutoin ei pääse käsiksi takastefaan, erittäin kurja operaatio.
3. vetolevyn pultit (pitäisi olla tiivistys ainetta tai ruuvilukitetta). Selviää vain laatikon ja vetolevyn/vauhtipyörän poistolla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Takapukkia minäkin epäilen.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kiitoksia vastanneille. Kyllä taitaa olla niin, että on syytä nostaa motti nokalta ja tarkistaa nuo asiat :cry:
Ei kun hommiin :loikkii: !
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Jos konetta on rempan yhteydessä piristetty, niin kannattaa katsoa, että kampikammio pääsee huohottamaan riittävän vapaasti, jottei paine puhku öljyjä stefan välistä (jolloin stefa tärvääntyy).
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Nyt on stefa ja öljypohjan tiiviste vaihdettu sekä öljypohja oiottu. Samantein vaihdoin öljypumpun(ölynpaineet nousi heti korkeammalle) ja heavy duty akselin siihen sekä kaasari on putsattu.
Öljyvuoto tuli joko stefasta tai öljypohjan päädystä, ei sitä vuotokohtaa tarkemmin pystynyt paikallistamaan. Ehkä pelkkä öljypohjan tiivisteen vaihto olisi riittänyt mutta kun raidetanko oli niin tiukalla, niin helpommalla pääsi kun otti pois koko moottorin.
Viimeksi muokannut Tahavo, 14 Kesä 2007, 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kohtuullisesti tullut moottori pois ja takaisin jumppaa viime viikkojen aikana tahavolle. Harvempi voi sanoa tehneensä näin lyhyessä ajassa sitä noin monta kertaa. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

65HT kirjoitti:Kohtuullisesti tullut moottori pois ja takaisin jumppaa viime viikkojen aikana tahavolle. Harvempi voi sanoa tehneensä näin lyhyessä ajassa sitä noin monta kertaa. :D
Olenkin odottanut josko joku kysyisi palstalla "kuinka moottori irroitetaan", niin pääsisin jossain edes pätemään :wink:
monte-carlo tankoa en kyllä uskalla vielä asentaa paikalleen ennen kuin olen ihan varma että kaikki on ok.
Vastaa Viestiin