moottorin öljyvuoto
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
moottorin öljyvuoto
Konerempan jälkeen vuotaa häiritsevästi öljyä moottorin ja laatikon välistä. Ilmeisesti se vuotaa sieltä kampiakselin stefan kohdalta? Miten sen saisi tukittua? Moottori pois, mutta entä stefa? Siellähän on nyt uusi yksiosainen tiivisterengas mutta miksi se ei pidä? Vai onko siellä muita vuotopaikkoja mistä voisi vuotaa?
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: moottorin öljyvuoto
Olikos sulla öljypohja pois paikoiltaan? Vois olla siinä etutiivisteessä feelua?Tahavo kirjoitti:Konerempan jälkeen vuotaa häiritsevästi öljyä moottorin ja laatikon välistä. Ilmeisesti se vuotaa sieltä kampiakselin stefan kohdalta? Miten sen saisi tukittua? Moottori pois, mutta entä stefa? Siellähän on nyt uusi yksiosainen tiivisterengas mutta miksi se ei pidä? Vai onko siellä muita vuotopaikkoja mistä voisi vuotaa?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Öljypohja oli kyllä irti. Minusta se kyllä vahvasti näyttää siltä että sieltä pellin laatikon puolelta tiputtelee. Mutta toisaalta vaikka vuotaisikin öljypohjasta niin kaippa se öljy voi kulkeutua ensin sen pellin laatikon puolelle? Täytynee miettiä yön yli koittaisko kuitenkin ensin öljypohjan tiivisteiden vaihdolla.
Laitoin pahvia alle yön ajaksi, niin semmoinen teinin kämmenen kokoinen alue öljyä oli tipahdellut.
Mahtuikos se öljypohja tulemaan pois ilman isompia purkamisia?
Laitoin pahvia alle yön ajaksi, niin semmoinen teinin kämmenen kokoinen alue öljyä oli tipahdellut.
Mahtuikos se öljypohja tulemaan pois ilman isompia purkamisia?
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Kirjoista katselin, että moottorin kasausvaiheessa takimmaisen runkolaakeripukin alle pitäisi laittaa jotain tiivisteliimaa sinne takapuolelle. Onko kenelläkään kokemusta onko se potentiaalinen vuotokohta jos siihen ei laita mitään? Laitoin vain pukit momenttiin ja stefan paikalleen. Mitään liimoja en käyttänyt. Ainoastaan öljypohjan tiivisteisiin lisäsin tiivistesilikonia.
Vauhtipyörän/vetolevyn pultit? Menee öljytilaan..
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Pahoin pelkään, että takapukin luona on tuo vuoto. Pitäisi olla silkkaa välissä, samoin takastefan kiinnityksessä (kaksiosaisen).
Kuitenkin on kolme mahdollisuutta:
1. öljypohjan takapää (silikonia riittävästi mutta ei liikaa). Voi korjata kone kiinni autossa, hieman hankala ohjauslaiteet ja poikittaistuen joutuu irrottamaan.
2. takapukki + stefa (silikonia riittävästi mutta ei liikaa). Saattaa onnistua ilman koneen pois nostamista, mutta vaatii samat toimenpiteet kuin edellä, lisäksi yksiosaisen stefan takia laatikon ja vetolevyn/vauhtipyörän poiston. Kaksiosainen takastefa vaatii jo koneen poiston ja kampiakselin pois nostamisen, muutoin ei pääse käsiksi takastefaan, erittäin kurja operaatio.
3. vetolevyn pultit (pitäisi olla tiivistys ainetta tai ruuvilukitetta). Selviää vain laatikon ja vetolevyn/vauhtipyörän poistolla.
Kuitenkin on kolme mahdollisuutta:
1. öljypohjan takapää (silikonia riittävästi mutta ei liikaa). Voi korjata kone kiinni autossa, hieman hankala ohjauslaiteet ja poikittaistuen joutuu irrottamaan.
2. takapukki + stefa (silikonia riittävästi mutta ei liikaa). Saattaa onnistua ilman koneen pois nostamista, mutta vaatii samat toimenpiteet kuin edellä, lisäksi yksiosaisen stefan takia laatikon ja vetolevyn/vauhtipyörän poiston. Kaksiosainen takastefa vaatii jo koneen poiston ja kampiakselin pois nostamisen, muutoin ei pääse käsiksi takastefaan, erittäin kurja operaatio.
3. vetolevyn pultit (pitäisi olla tiivistys ainetta tai ruuvilukitetta). Selviää vain laatikon ja vetolevyn/vauhtipyörän poistolla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Nyt on stefa ja öljypohjan tiiviste vaihdettu sekä öljypohja oiottu. Samantein vaihdoin öljypumpun(ölynpaineet nousi heti korkeammalle) ja heavy duty akselin siihen sekä kaasari on putsattu.
Öljyvuoto tuli joko stefasta tai öljypohjan päädystä, ei sitä vuotokohtaa tarkemmin pystynyt paikallistamaan. Ehkä pelkkä öljypohjan tiivisteen vaihto olisi riittänyt mutta kun raidetanko oli niin tiukalla, niin helpommalla pääsi kun otti pois koko moottorin.
Öljyvuoto tuli joko stefasta tai öljypohjan päädystä, ei sitä vuotokohtaa tarkemmin pystynyt paikallistamaan. Ehkä pelkkä öljypohjan tiivisteen vaihto olisi riittänyt mutta kun raidetanko oli niin tiukalla, niin helpommalla pääsi kun otti pois koko moottorin.
Viimeksi muokannut Tahavo, 14 Kesä 2007, 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Olenkin odottanut josko joku kysyisi palstalla "kuinka moottori irroitetaan", niin pääsisin jossain edes pätemään65HT kirjoitti:Kohtuullisesti tullut moottori pois ja takaisin jumppaa viime viikkojen aikana tahavolle. Harvempi voi sanoa tehneensä näin lyhyessä ajassa sitä noin monta kertaa.

monte-carlo tankoa en kyllä uskalla vielä asentaa paikalleen ennen kuin olen ihan varma että kaikki on ok.