Venttiilien säätö 289

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
vikingline
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Marras 2004, 19:27
Paikkakunta: kemiö

Venttiilien säätö 289

Viesti Kirjoittaja vikingline »

Kone on 289 (1966) ja siinä on hydr. nostajat, olen säätänyt venttiilit kone käynissä, eli... nakutus pois ja n. ½ kierrosta kiinni, niin kone käy epätasaisesti, kun ottaa nakutus pois eikä kiristä sitä ½ kierrosta niin silloin mylly käy hyvin.
Jos justeera ne kone sammutettuna, "kun työntötanko ruve kiristämään ja siitä vielä ½-1 kierrosta kiinni" niin sama ongelma.
Vaihdoin nostajat ja nokkaakseli (uudet), mitään ei muuttunut......???

Missä probleema, vai onko....????

Maailma on ihmeellinen!!!!!!
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

En osaa vastata kysymykseen, mutta itse eilen säädin kone sammuksissa puoli kierrosta kiristäen. No nyt tänään kuulostaa jo dieseliltä, eilen kävi hyvin. Tai hyvin ja hyvin, mutta ei ainakaan nakuttanut. Nyt tosin ajellessa n.1000rpm taajamassa niin pätkii, rytkyttää ja puutuu. Se nyt voi johtua ennakostakin kun kokeiltiin alipaineletkua molempiin kaasarin reikiin(ilmeisesti mulla on ollut letku väärässä reiässä 10 vuotta :wink: ) sekä ilman koko letkua. Eikä päästy selvyyteen mikä olisi paras.

Sinun tapauksessa minä tyytyisin tasaiseen käyntiin ilman kiristystä jos venttiilit ei naputa.
vikingline
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Marras 2004, 19:27
Paikkakunta: kemiö

Viesti Kirjoittaja vikingline »

Näköjään muillakin on smanlaisia ongelmia.... tein niin kuin ehdotit,
kone käy hyvin ja ei ole mikään "nakke nakuttaja"...!
Kiitos vihjeestä!!


janne
Vastaa Viestiin