Kone on 289 (1966) ja siinä on hydr. nostajat, olen säätänyt venttiilit kone käynissä, eli... nakutus pois ja n. ½ kierrosta kiinni, niin kone käy epätasaisesti, kun ottaa nakutus pois eikä kiristä sitä ½ kierrosta niin silloin mylly käy hyvin.
Jos justeera ne kone sammutettuna, "kun työntötanko ruve kiristämään ja siitä vielä ½-1 kierrosta kiinni" niin sama ongelma.
Vaihdoin nostajat ja nokkaakseli (uudet), mitään ei muuttunut......???
Missä probleema, vai onko....????
Maailma on ihmeellinen!!!!!!
Venttiilien säätö 289
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28 Marras 2004, 19:27
- Paikkakunta: kemiö
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
En osaa vastata kysymykseen, mutta itse eilen säädin kone sammuksissa puoli kierrosta kiristäen. No nyt tänään kuulostaa jo dieseliltä, eilen kävi hyvin. Tai hyvin ja hyvin, mutta ei ainakaan nakuttanut. Nyt tosin ajellessa n.1000rpm taajamassa niin pätkii, rytkyttää ja puutuu. Se nyt voi johtua ennakostakin kun kokeiltiin alipaineletkua molempiin kaasarin reikiin(ilmeisesti mulla on ollut letku väärässä reiässä 10 vuotta
) sekä ilman koko letkua. Eikä päästy selvyyteen mikä olisi paras.
Sinun tapauksessa minä tyytyisin tasaiseen käyntiin ilman kiristystä jos venttiilit ei naputa.

Sinun tapauksessa minä tyytyisin tasaiseen käyntiin ilman kiristystä jos venttiilit ei naputa.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28 Marras 2004, 19:27
- Paikkakunta: kemiö