Ny se rupes kalkattaa..moottori siis
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Ny se rupes kalkattaa..moottori siis
Ajoin aamulla auton katsastukseen. Ei mennyt läpi, jarrut. Iltapäivällä hain auton pois. Ihmettelin vähän kun tyhjäkäynti heti aika korkea vaikka kylmä kone. illallakin yritin säätää tyhjäkäyntiä pienemmälle mutta ei ollut säätövaraa, nyt n.1000rpm.
Ajaessa alkoi heti kuulua kalkatusta kierrosten mukaan, ei kova mutta sai mahan kipeäksi jännityksestä. Ajoin kotiin 3km matkan ja tyhjäkäynnillä sama kalkatus. Nyt tekis mieli kirjoittaa ruma sana.
Mistä mun kannattais aloittaa? Hetikö motti irti nokalta ja palasiksi?
Ajaessa alkoi heti kuulua kalkatusta kierrosten mukaan, ei kova mutta sai mahan kipeäksi jännityksestä. Ajoin kotiin 3km matkan ja tyhjäkäynnillä sama kalkatus. Nyt tekis mieli kirjoittaa ruma sana.
Mistä mun kannattais aloittaa? Hetikö motti irti nokalta ja palasiksi?
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tossapa pikaohje venttiilien preload säätämiseen:
- Lämmitä moottori normaalilämpöön
- Venttiilikoppa pois
- Moottori käyntiin
- Löysää keinun keskimutteria sen verran että naksutus alkaa
- Kiristä mutteria kunnes naksutus lakkaa
- Kiristä 1/2 kierrosta lisää mutteria
Siinäpä se.
Ennen kuin pistät koneen käymään ilman venttiilikoppaa katso että sinulla on sellainen räikkä + jatkopalat että yletät samalla kerralla kaikkiin. Todenäköiseti tulet tarvitsemaan selllaista nivelpalaa.
Valuttaa öljyä jonkun verran pakosarjoille joten kannattaa viritellä siihen joku suoja. (ja sammutin lähelle
) Itselleni olen tehnyt toisista venttiilinkopista sellaiset apuvälineet mistä on rälläköity katto pois, eipähän savua öljy enää.
- Lämmitä moottori normaalilämpöön
- Venttiilikoppa pois
- Moottori käyntiin
- Löysää keinun keskimutteria sen verran että naksutus alkaa
- Kiristä mutteria kunnes naksutus lakkaa
- Kiristä 1/2 kierrosta lisää mutteria
Siinäpä se.
Ennen kuin pistät koneen käymään ilman venttiilikoppaa katso että sinulla on sellainen räikkä + jatkopalat että yletät samalla kerralla kaikkiin. Todenäköiseti tulet tarvitsemaan selllaista nivelpalaa.
Valuttaa öljyä jonkun verran pakosarjoille joten kannattaa viritellä siihen joku suoja. (ja sammutin lähelle

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
No ei silmämääräisesti mutta onhan sulla korvat. Kannattaa aloittaa sieltä suunnalta mistä kalkatus kuuluu, kyllä sen kuulee ensinnäkin kummalla puolella kalkattaa, ja siltä puolelta edempää vai taempaa jne. Apuvälinettäkin voi käyttää, putkea, letkua tms. millä voit "kohdentaa" kuuloelämystä.
Mitkäs keinut herralle tuli sinne? Jotkut alumiiniset full rollerit? Onhan ne voineet olla vireessä, mutta olet kiristysmutterin jättänyt vähän löysälle joten on päässyt löystymään koko keinu. Se kiristysmutteri riittävän kireälle, siihenkin lienee momentti keinujen valmistajalta.
Mitkäs keinut herralle tuli sinne? Jotkut alumiiniset full rollerit? Onhan ne voineet olla vireessä, mutta olet kiristysmutterin jättänyt vähän löysälle joten on päässyt löystymään koko keinu. Se kiristysmutteri riittävän kireälle, siihenkin lienee momentti keinujen valmistajalta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
No niin. Yksi pultti oli lähes kokonaan irti. Noussut kierteeltä niin että sormin liikkui.
Taisi olla juuri se pultti jonka silloin kansia hiplatessa avasin kun yritin perehtyä kuinka tuo studipultti-systeemi toimii
Keinarit on Compin rullat se halvin sarja Us-Partsista. Kiitos kaikille vastanneille!
Taisi olla juuri se pultti jonka silloin kansia hiplatessa avasin kun yritin perehtyä kuinka tuo studipultti-systeemi toimii

Keinarit on Compin rullat se halvin sarja Us-Partsista. Kiitos kaikille vastanneille!