Periaatteessa ajokuntoinen ja osiltaan täydellinen.
Paljon muuta en vielä tiedäkään

Tullit ja ALV maksettu, paljonkohan noista menee veroa?
Valvoja: Ville K
Now we are talkingAku_81 kirjoitti:Tais olla 429 suurin pata jota tuohon sai, Fastback korjaa jos oon väärässä. Suomessahan on muutama 460;lla leimattu, yksi vissiin aika äskettäin
Jep,laillisestikin ison saati sitten ison stroukkerinAhti kirjoitti:Now we are talkingAku_81 kirjoitti:Tais olla 429 suurin pata jota tuohon sai, Fastback korjaa jos oon väärässä. Suomessahan on muutama 460;lla leimattu, yksi vissiin aika äskettäin![]()
Sais ihan laillisesti riittävän kokoisen koneen. Taidanpa käydä katsomassa sitä Mustia.
Vakio 351c painaa samanverran mitä aluimu- ja kansilla varustettu 385-sarjalainen - kaverin 351c autolle vaaka näytti 1627 kg. Jenkeistä ostetun koneen hinnaksi tulee n. 10 USD per hv ja tämä pätee tuohon sun hevosvoima skaalaan. Tuohon 700 hv ei vaadita vielä mitään extreme osia edes ja hinta n. 7000 USD joka nyky kurssilla on vaatimattomat 5200 Euroa. Esim. stanu OEM lohko 4,420" porauksella (0,060" ylikoko) ja 4,140" iskulla sulla on 508 cid, siihen Ford Racingin SCJ kannet tai Jon Kaasen P-51:t, Victor Jr. imusarja, XR292 mekaaninen rulla niin ollaan jo hyvin pitkälle haluamallasi alueella. Akselivaihtoehtoja on monia ja yleisesti ottaen 4,500" kampura menee vielä ilman koneistuksia 385-sarjalaiseen, 557-572 cid on saavutettavissa vakiolohkolla kunhan se on ultraäänellä todettu turvalliseksi. Jos haluaa maksimoida katumotin keston niin Motorsportin A460 rautalohko on äärimmäisen kestävä siamilainen lohko, sietää +4,600" porauksia ja se on edullinen ~1800-1900 USd lähteestä riippuen.Ahti kirjoitti:Mitä muuten omamassa -72 mallilla (351C koneella) mahtaa olla?
Paljonko kust.arvio 600-700hv koneelle joka toimii 98E:llä?
Kuinka paljon pitää C6 ja 9" vahvistaa että kestää n. 700hv? Vai onko halvempaa ostaa valmiit palikat jenkeistä?
Eli rahassa paljonko isolohkotekniikka (koko voimalinja) maksaa?
Siinäpä asiallinen kokoonpano!!! Tulisi ainakin rengaskauppiaan paras kaveri.Fastback kirjoitti: Vakio 351c painaa samanverran mitä aluimu- ja kansilla varustettu 385-sarjalainen - kaverin 351c autolle vaaka näytti 1627 kg. Jenkeistä ostetun koneen hinnaksi tulee n. 10 USD per hv ja tämä pätee tuohon sun hevosvoima skaalaan. Tuohon 700 hv ei vaadita vielä mitään extreme osia edes ja hinta n. 7000 USD joka nyky kurssilla on vaatimattomat 5200 Euroa. Esim. stanu OEM lohko 4,420" porauksella (0,060" ylikoko) ja 4,140" iskulla sulla on 508 cid, siihen Ford Racingin SCJ kannet tai Jon Kaasen P-51:t, Victor Jr. imusarja, XR292 mekaaninen rulla niin ollaan jo hyvin pitkälle haluamallasi alueella. Akselivaihtoehtoja on monia ja yleisesti ottaen 4,500" kampura menee vielä ilman koneistuksia 385-sarjalaiseen, 557-572 cid on saavutettavissa vakiolohkolla kunhan se on ultraäänellä todettu turvalliseksi. Jos haluaa maksimoida katumotin keston niin Motorsportin A460 rautalohko on äärimmäisen kestävä siamilainen lohko, sietää +4,600" porauksia ja se on edullinen ~1800-1900 USd lähteestä riippuen.
Ahti jos päätät 385-sarjalaisiin siirtyä niin mä neuvon minkä pystyn ja jos haluat valmiin motin ostaa niin pystyn auttamaan siinä sekä neuvomaan miten se kannattaa tänne rahdata.
9" perä nyt itsessään on jo aika vahva, varmuudeksi sitä voisi ajatella 31r vetareita, daytona pinionin laakeria ja jos siirtyy esim. 35r vetareihin niin samalla rahalla ostaa esim. Moserin alucasen isoille laakereille - ei paljoa maksa. C6 vahvistamisesta en sano oikeastaan mitään kun automaateilla en aja. TKO600 5v manuaali, McLeodin räjähdyskoppa, McLeodin streettwin tuplatähtiasetelmalla, hydraulic throw-out bearingilla ja billet joukki taisivat olla siinä 3000 USD nurkilla. Edullisempi tuo C6 on. C4:sta saa prepattua kestämään isolohkon jytkytyksen mutta se vaatii säännöllistä huoltoa ja hintaa kertyy lähemmäksi 5000 USD. Etua tulee lähinnä pienemmästä tehohäviöstä.
Kestääkö tuo TKO600 ne 700hv ja katuslicksit?Fastback kirjoitti:Vakio 351c painaa samanverran mitä aluimu- ja kansilla varustettu 385-sarjalainen - kaverin 351c autolle vaaka näytti 1627 kg.
Siis n. 300kg enemmän kuin Falcon nyt. Onko punnittu hieman kevennettyjä? Paljonko saa pois ilman kuidun käyttöä?
Jenkeistä ostetun koneen hinnaksi tulee n. 10 USD per hv ja tämä pätee tuohon sun hevosvoima skaalaan. Tuohon 700 hv ei vaadita vielä mitään extreme osia edes ja hinta n. 7000 USD joka nyky kurssilla on vaatimattomat 5200 Euroa.
Kuinka täydellinen se 7000 USD kone on? Ilmeisesti tarvii vielä ainakin kaasuttimen, vesipumpun, virranjakajan jne?
9" perä nyt itsessään on jo aika vahva, varmuudeksi sitä voisi ajatella 31r vetareita, daytona pinionin laakeria ja jos siirtyy esim. 35r vetareihin niin samalla rahalla ostaa esim. Moserin alucasen isoille laakereille - ei paljoa maksa. C6 vahvistamisesta en sano oikeastaan mitään kun automaateilla en aja. TKO600 5v manuaali, McLeodin räjähdyskoppa, McLeodin streettwin tuplatähtiasetelmalla, hydraulic throw-out bearingilla ja billet joukki taisivat olla siinä 3000 USD nurkilla. Edullisempi tuo C6 on. C4:sta saa prepattua kestämään isolohkon jytkytyksen mutta se vaatii säännöllistä huoltoa ja hintaa kertyy lähemmäksi 5000 USD. Etua tulee lähinnä pienemmästä tehohäviöstä.
Valmistaja lupaa 625 hv/lbs. Tehtaan insinööri sanoi että myötöraja alkaa lähentyä 730-740 lbs kohdalla jos käytössä slicksit ja optimaalinen pito. Näillä laatikoilla ajetaan 9s katuautoissa ilman ongelmia. Minulla ei olisi henk.kohtaisesti ongelmaa ajaa TKO600 vaihteistolla 1600 kg 700 hv autossa. Tästä seuraava pykälä on sitten tuloillaan oleva TKO700 tai sitten G-forcen preppaamat manuaalit.Ahti kirjoitti:Kestääkö tuo TKO600 ne 700hv ja katuslicksit?
Multa jäi pari kysymystä huomaamatta. Tuohon 10USD/hv saa lisätä kaasarin, ilmanputsarin, tulpanjohdot, puolan, (sytkäboxin) ja jakajan. Perus demoni 500 USD, duraspark magneettijakaja 120 USD, svo puola&teline 90 USD, SVO piuhat 60 USD jne. Vesipumppu kuuluu tuohon hintaan, mutta tuo 10USD/hv on aikaslailla suuntaa antava, esim. multa jäi longblockin hinta tuon alle. Voitaisiin suunnitella millaisen motin haluaisit noin kuutiotuumiltaan ja paljonko hv/Nm pitäisi irrota, mihin autoa käytät ja yms ominaisuuksia. Mä konsultoin mun jenkkikaverin kanssa ja kerron mitä isäntä tuumi. Jos tai kun haluat moottorin häneltä ostaa niin mä poistun välistä ja saat hoitaa motin isännän kanssa sellaiseksi kun haluat. Jos lontoo ei taivu niin voin toimia välissä loppuun asti.Ahti kirjoitti:Siis n. 300kg enemmän kuin Falcon nyt. Onko punnittu hieman kevennettyjä? Paljonko saa pois ilman kuidun käyttöä?
Jenkeistä ostetun koneen hinnaksi tulee n. 10 USD per hv ja tämä pätee tuohon sun hevosvoima skaalaan. Tuohon 700 hv ei vaadita vielä mitään extreme osia edes ja hinta n. 7000 USD joka nyky kurssilla on vaatimattomat 5200 Euroa.
Kuinka täydellinen se 7000 USD kone on? Ilmeisesti tarvii vielä ainakin kaasuttimen, vesipumpun, virranjakajan jne?