-72 Mustin arvo?

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

-72 Mustin arvo?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Olisi tollanen vähän tyrkyllä. Kone 351C, C6 loota ja 9" perä.
Periaatteessa ajokuntoinen ja osiltaan täydellinen.
Paljon muuta en vielä tiedäkään :oops:
Tullit ja ALV maksettu, paljonkohan noista menee veroa?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Jaa, hinta-arvio aika vaikea pelkllä numeroilla, mutta projektiluontoinen jos on niin 7000-10000e.

10ke on ollut pitkään tarjolla, vihertävä, vaatii maalauksen -projekti ainakin. :roll:

Verot alle 700e.
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Toi saattais olla siis kohtuu edullinen 8)
Muistaako kukaan mikä on ollut suurin kone mitä tuohon on saanut?
Ja mitä eroja alustassa/jarruissa 351 vs. se suurin?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Tais olla 429 suurin pata jota tuohon sai, Fastback korjaa jos oon väärässä. Suomessahan on muutama 460;lla leimattu, yksi vissiin aika äskettäin :shock:
Go tell Alice....
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Aku_81 kirjoitti:Tais olla 429 suurin pata jota tuohon sai, Fastback korjaa jos oon väärässä. Suomessahan on muutama 460;lla leimattu, yksi vissiin aika äskettäin :shock:
Now we are talking :wink:
Sais ihan laillisesti riittävän kokoisen koneen. Taidanpa käydä katsomassa sitä Mustia.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Ahti kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:Tais olla 429 suurin pata jota tuohon sai, Fastback korjaa jos oon väärässä. Suomessahan on muutama 460;lla leimattu, yksi vissiin aika äskettäin :shock:
Now we are talking :wink:
Sais ihan laillisesti riittävän kokoisen koneen. Taidanpa käydä katsomassa sitä Mustia.
Jep,laillisestikin ison saati sitten ison stroukkerin :lol:
Go tell Alice....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Onko Mach1 malli? -72 isoin oli 351 -71 oli viimminen isoplokinen. Esim. -72 Q-koodinsena sisälsi jämäkämmän alustan, ja jos vielä ac-malli niin käsittääkseni isolohkoa vastaavat jouset
:krooh:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kaikki Fordin FE- ja 385-isolohkot ovat katsastettavissa '71-'73 isokoppaan. 429 on se ollut se suurin ja mahtavin 375 hv SCJ versiona monilla aikansa herkuilla. 429 tarkoittaa sitä lain puitteissa suurin motti +500 cid ja 450 hv - tämä yhtälö toteutunee jopa isolohkolla ja varsin helposti. Isokoppa on mainio lavetti isolohkolle, sopii hienosti ja tulpat helppo vaihtaa. 557 cid on otettavissa vakio lohkosta, ei tarvita aftermarket lohkoja edes 1000 hv tehoilla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mitä muuten omamassa -72 mallilla (351C koneella) mahtaa olla?

Paljonko kust.arvio 600-700hv koneelle joka toimii 98E:llä?
Kuinka paljon pitää C6 ja 9" vahvistaa että kestää n. 700hv? Vai onko halvempaa ostaa valmiit palikat jenkeistä?
Eli rahassa paljonko isolohkotekniikka (koko voimalinja) maksaa?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Mitä muuten omamassa -72 mallilla (351C koneella) mahtaa olla?

Paljonko kust.arvio 600-700hv koneelle joka toimii 98E:llä?
Kuinka paljon pitää C6 ja 9" vahvistaa että kestää n. 700hv? Vai onko halvempaa ostaa valmiit palikat jenkeistä?
Eli rahassa paljonko isolohkotekniikka (koko voimalinja) maksaa?
Vakio 351c painaa samanverran mitä aluimu- ja kansilla varustettu 385-sarjalainen - kaverin 351c autolle vaaka näytti 1627 kg. Jenkeistä ostetun koneen hinnaksi tulee n. 10 USD per hv ja tämä pätee tuohon sun hevosvoima skaalaan. Tuohon 700 hv ei vaadita vielä mitään extreme osia edes ja hinta n. 7000 USD joka nyky kurssilla on vaatimattomat 5200 Euroa. Esim. stanu OEM lohko 4,420" porauksella (0,060" ylikoko) ja 4,140" iskulla sulla on 508 cid, siihen Ford Racingin SCJ kannet tai Jon Kaasen P-51:t, Victor Jr. imusarja, XR292 mekaaninen rulla niin ollaan jo hyvin pitkälle haluamallasi alueella. Akselivaihtoehtoja on monia ja yleisesti ottaen 4,500" kampura menee vielä ilman koneistuksia 385-sarjalaiseen, 557-572 cid on saavutettavissa vakiolohkolla kunhan se on ultraäänellä todettu turvalliseksi. Jos haluaa maksimoida katumotin keston niin Motorsportin A460 rautalohko on äärimmäisen kestävä siamilainen lohko, sietää +4,600" porauksia ja se on edullinen ~1800-1900 USd lähteestä riippuen.

Ahti jos päätät 385-sarjalaisiin siirtyä niin mä neuvon minkä pystyn ja jos haluat valmiin motin ostaa niin pystyn auttamaan siinä sekä neuvomaan miten se kannattaa tänne rahdata.

9" perä nyt itsessään on jo aika vahva, varmuudeksi sitä voisi ajatella 31r vetareita, daytona pinionin laakeria ja jos siirtyy esim. 35r vetareihin niin samalla rahalla ostaa esim. Moserin alucasen isoille laakereille - ei paljoa maksa. C6 vahvistamisesta en sano oikeastaan mitään kun automaateilla en aja. TKO600 5v manuaali, McLeodin räjähdyskoppa, McLeodin streettwin tuplatähtiasetelmalla, hydraulic throw-out bearingilla ja billet joukki taisivat olla siinä 3000 USD nurkilla. Edullisempi tuo C6 on. C4:sta saa prepattua kestämään isolohkon jytkytyksen mutta se vaatii säännöllistä huoltoa ja hintaa kertyy lähemmäksi 5000 USD. Etua tulee lähinnä pienemmästä tehohäviöstä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Fastback kirjoitti: Vakio 351c painaa samanverran mitä aluimu- ja kansilla varustettu 385-sarjalainen - kaverin 351c autolle vaaka näytti 1627 kg. Jenkeistä ostetun koneen hinnaksi tulee n. 10 USD per hv ja tämä pätee tuohon sun hevosvoima skaalaan. Tuohon 700 hv ei vaadita vielä mitään extreme osia edes ja hinta n. 7000 USD joka nyky kurssilla on vaatimattomat 5200 Euroa. Esim. stanu OEM lohko 4,420" porauksella (0,060" ylikoko) ja 4,140" iskulla sulla on 508 cid, siihen Ford Racingin SCJ kannet tai Jon Kaasen P-51:t, Victor Jr. imusarja, XR292 mekaaninen rulla niin ollaan jo hyvin pitkälle haluamallasi alueella. Akselivaihtoehtoja on monia ja yleisesti ottaen 4,500" kampura menee vielä ilman koneistuksia 385-sarjalaiseen, 557-572 cid on saavutettavissa vakiolohkolla kunhan se on ultraäänellä todettu turvalliseksi. Jos haluaa maksimoida katumotin keston niin Motorsportin A460 rautalohko on äärimmäisen kestävä siamilainen lohko, sietää +4,600" porauksia ja se on edullinen ~1800-1900 USd lähteestä riippuen.

Ahti jos päätät 385-sarjalaisiin siirtyä niin mä neuvon minkä pystyn ja jos haluat valmiin motin ostaa niin pystyn auttamaan siinä sekä neuvomaan miten se kannattaa tänne rahdata.

9" perä nyt itsessään on jo aika vahva, varmuudeksi sitä voisi ajatella 31r vetareita, daytona pinionin laakeria ja jos siirtyy esim. 35r vetareihin niin samalla rahalla ostaa esim. Moserin alucasen isoille laakereille - ei paljoa maksa. C6 vahvistamisesta en sano oikeastaan mitään kun automaateilla en aja. TKO600 5v manuaali, McLeodin räjähdyskoppa, McLeodin streettwin tuplatähtiasetelmalla, hydraulic throw-out bearingilla ja billet joukki taisivat olla siinä 3000 USD nurkilla. Edullisempi tuo C6 on. C4:sta saa prepattua kestämään isolohkon jytkytyksen mutta se vaatii säännöllistä huoltoa ja hintaa kertyy lähemmäksi 5000 USD. Etua tulee lähinnä pienemmästä tehohäviöstä.
Siinäpä asiallinen kokoonpano!!! Tulisi ainakin rengaskauppiaan paras kaveri. 8)
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Fastback kirjoitti:Vakio 351c painaa samanverran mitä aluimu- ja kansilla varustettu 385-sarjalainen - kaverin 351c autolle vaaka näytti 1627 kg.

Siis n. 300kg enemmän kuin Falcon nyt. Onko punnittu hieman kevennettyjä? Paljonko saa pois ilman kuidun käyttöä?

Jenkeistä ostetun koneen hinnaksi tulee n. 10 USD per hv ja tämä pätee tuohon sun hevosvoima skaalaan. Tuohon 700 hv ei vaadita vielä mitään extreme osia edes ja hinta n. 7000 USD joka nyky kurssilla on vaatimattomat 5200 Euroa.

Kuinka täydellinen se 7000 USD kone on? Ilmeisesti tarvii vielä ainakin kaasuttimen, vesipumpun, virranjakajan jne?

9" perä nyt itsessään on jo aika vahva, varmuudeksi sitä voisi ajatella 31r vetareita, daytona pinionin laakeria ja jos siirtyy esim. 35r vetareihin niin samalla rahalla ostaa esim. Moserin alucasen isoille laakereille - ei paljoa maksa. C6 vahvistamisesta en sano oikeastaan mitään kun automaateilla en aja. TKO600 5v manuaali, McLeodin räjähdyskoppa, McLeodin streettwin tuplatähtiasetelmalla, hydraulic throw-out bearingilla ja billet joukki taisivat olla siinä 3000 USD nurkilla. Edullisempi tuo C6 on. C4:sta saa prepattua kestämään isolohkon jytkytyksen mutta se vaatii säännöllistä huoltoa ja hintaa kertyy lähemmäksi 5000 USD. Etua tulee lähinnä pienemmästä tehohäviöstä.
Kestääkö tuo TKO600 ne 700hv ja katuslicksit?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Kestääkö tuo TKO600 ne 700hv ja katuslicksit?
Valmistaja lupaa 625 hv/lbs. Tehtaan insinööri sanoi että myötöraja alkaa lähentyä 730-740 lbs kohdalla jos käytössä slicksit ja optimaalinen pito. Näillä laatikoilla ajetaan 9s katuautoissa ilman ongelmia. Minulla ei olisi henk.kohtaisesti ongelmaa ajaa TKO600 vaihteistolla 1600 kg 700 hv autossa. Tästä seuraava pykälä on sitten tuloillaan oleva TKO700 tai sitten G-forcen preppaamat manuaalit.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Siis n. 300kg enemmän kuin Falcon nyt. Onko punnittu hieman kevennettyjä? Paljonko saa pois ilman kuidun käyttöä?

Jenkeistä ostetun koneen hinnaksi tulee n. 10 USD per hv ja tämä pätee tuohon sun hevosvoima skaalaan. Tuohon 700 hv ei vaadita vielä mitään extreme osia edes ja hinta n. 7000 USD joka nyky kurssilla on vaatimattomat 5200 Euroa.

Kuinka täydellinen se 7000 USD kone on? Ilmeisesti tarvii vielä ainakin kaasuttimen, vesipumpun, virranjakajan jne?
Multa jäi pari kysymystä huomaamatta. Tuohon 10USD/hv saa lisätä kaasarin, ilmanputsarin, tulpanjohdot, puolan, (sytkäboxin) ja jakajan. Perus demoni 500 USD, duraspark magneettijakaja 120 USD, svo puola&teline 90 USD, SVO piuhat 60 USD jne. Vesipumppu kuuluu tuohon hintaan, mutta tuo 10USD/hv on aikaslailla suuntaa antava, esim. multa jäi longblockin hinta tuon alle. Voitaisiin suunnitella millaisen motin haluaisit noin kuutiotuumiltaan ja paljonko hv/Nm pitäisi irrota, mihin autoa käytät ja yms ominaisuuksia. Mä konsultoin mun jenkkikaverin kanssa ja kerron mitä isäntä tuumi. Jos tai kun haluat moottorin häneltä ostaa niin mä poistun välistä ja saat hoitaa motin isännän kanssa sellaiseksi kun haluat. Jos lontoo ei taivu niin voin toimia välissä loppuun asti.

Itseasiassa en osaa sanoa mitä kaverin autosta on poistettu & kevennetty - mä luulen että on aika vakio. Jos nyt joku Mach 1 kuski pystyisi ajamaan vaa'alle esim. paikallisen jätteenkäsittelylaitoksen vaa'alle tms. niin saataisin tarkkaa dataa??? Painoille voisi aloittaa ihan oman topicin muuten...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

-72

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

huh huh pojat,vaikka painaaki rapiat 1600kg ja tehoa ei kuulema oo koskaan liikaa niin ainaki mulle riittää toi vähempiki 3.70 välityksellä ja ala väännöllä (ainaki Toistasex F/B)näillä ajo ominaiksuuksilla vaikka kaikki on uutta noku isolohko palikkaa alla.joo ainaki turussa pitää olla todistus -72/73 sopivuudesta isolohkolle vaikka onkin sama auto ku -71 mut ku ei oo tullu enää tehtaalta.ja teho/paino suhde lasketaan eli 375 sae hp ni ne kerto se 0.70 ja se kw;teina 190 et semmost otteessa.
Vastaa Viestiin