Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Mulla se on jo kiinni mutta eri nokalla. Kone on vielä laittamatta paikalleen. Nyt jo on maha jännityksestä kuralla kun ajattelee nokan sisäänajoa
Kerron sitten kuinka kone pörrää. Tai sitten lakaisen kihvelillä ja rikkalapiolla koneen kappaleita jätesäkkiin.
Lisää yllätyksiä: ilmeisesti RPM-imusarjassa on kaasarin paikka taempana kuin vakio-imusarjassa koska nyt kick down- sekä kaasutanko ovat nelisen senttiä liian lyhyitä Yksi ilta siinä menikin hukkaan ihmetellessä, että "mitenkä nää tangot piti laittaa".
Saakohan noita tankoja erimittaisina? Vanhoja on molempia jo ennestään hitsailtu, mutta mielummin ostaisi uudet sopivat kuin alkaisi hitsailemaan.
Tahavo kirjoitti:Lisää yllätyksiä: ilmeisesti RPM-imusarjassa on kaasarin paikka taempana kuin vakio-imusarjassa koska nyt kick down- sekä kaasutanko ovat nelisen senttiä liian lyhyitä Yksi ilta siinä menikin hukkaan ihmetellessä, että "mitenkä nää tangot piti laittaa".
Saakohan noita tankoja erimittaisina? Vanhoja on molempia jo ennestään hitsailtu, mutta mielummin ostaisi uudet sopivat kuin alkaisi hitsailemaan.
Olen vääntänyt itse tangosta, spiva kierre päähän, yms. Vanhan mallin mukaan riittävästi mittaa lisää.
Antti66HT kirjoitti:Joo, ei tarvi edes vääntää kierrettä, kun tekee kierretangosta...
Hirveen näkönen mutta toimii...
Toi, että se kaasari on vähän taaempana rpm:ssä on itse asiassa ihan hyvä juttu: Mahtuu ilman putsari paremmin Monte Carlo barin kanssa.
Eikö hetkinen, RPM:ssä kaasarin paikka on tietysti edempänä koska tankoja pitää pidentää, eli nyt sitten seuraavaksi monte carlo tanko ei mahdu paikalleen yllätykset ei lopu.
Joo hitsaamalla ajattelin tankoja jatkaa.
Lisätty: Monte Carlo bar asia rupesi niin vaivaamaan, että pitää vielä käydä ennen nukkumaan menoa tarkistamassa.
Korjaus edelliseen viestiini: ilmeisesti kaasarin paikka olikin aivan sama ja minä hitsailin tankoihin lisää tavaraa ...jos tarvitte hyvää asentajaa, niin olen käytettävissä...heh
65HT kirjoitti:Onkohan joku nähnyt testejä missä olisi ollut RHS:n alu- tai valukansia?
Löytyi sellainen yksittäinen kokeilu jossa oli 331 kone jossa oli Ford Racing GT-40Y kannet ja se tuotti 302 rwhp ja 342 rwtq. Siihen vaihdettiin RHS 180 kannet, muut palikat ennallaan, tulos:
+ 37 rwhp (339)
+ 25 rwft-lb (367)
Joten ei varmaan ihan surkeat.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Nyt on lenkki heitetty power paketilla(tosin vain 1 ja 2 vaihteilla). Mutta onko normaalia, että sisäänajo öljyt ovat harmaata litkua kun laskee ne ulos?? Olisiko syytä vielä käyttää moottori lämpimäksi yhdellä öljysatsilla ennen varsinaisia käyttö-öljyjä?
lisätty: laitoin vielä 10/30 mineraaliöljyt ja käytin sillä lämpimäksi.
Antti66HT kirjoitti:On, jos nokan sisään ajo tahna harmaata. Vaihda öljyt ja seuraa tilannetta.
Öljyt vois vaihtaa taas 100km ajonkin jälkeen, jos kone ollut auki...
Normaalia vaikka olisi rullanokka ilman molyrasvaa. Laakeripinnoista irtoaa melkoisesti tavaraa si-säänajossa, samoin myös jos koneen kasaamisessa on esim. käytetty molyrasvaa ja tai ARP:n kierre-rasvaa.
Pari kolme öljynvaihtoa suodattimin on suositeltavaa 1-2 tunnin käytön jälkeen, ja tämän jälkeen siir-tyminen normaaliin öljynvaihto käytäntöön.
Viimeksi muokannut Mexico65, 20 Touko 2007, 09:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.