Edelbrock Power Package

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla se on jo kiinni mutta eri nokalla. Kone on vielä laittamatta paikalleen. Nyt jo on maha jännityksestä kuralla kun ajattelee nokan sisäänajoa :hiki:
Kerron sitten kuinka kone pörrää. Tai sitten lakaisen kihvelillä ja rikkalapiolla koneen kappaleita jätesäkkiin.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

siis mihin mosaan sen asensit ? vuosi ja cu
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Se tulee 64½ HT. Kone on 302 romiskyhäelmä ja lohko vuosimallia -83.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Lisää yllätyksiä: ilmeisesti RPM-imusarjassa on kaasarin paikka taempana kuin vakio-imusarjassa koska nyt kick down- sekä kaasutanko ovat nelisen senttiä liian lyhyitä :shock: Yksi ilta siinä menikin hukkaan ihmetellessä, että "mitenkä nää tangot piti laittaa".
Saakohan noita tankoja erimittaisina? Vanhoja on molempia jo ennestään hitsailtu, mutta mielummin ostaisi uudet sopivat kuin alkaisi hitsailemaan.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Yksi ilta...

Kaksi vuotta...

Kateex käy.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tahavo kirjoitti:Lisää yllätyksiä: ilmeisesti RPM-imusarjassa on kaasarin paikka taempana kuin vakio-imusarjassa koska nyt kick down- sekä kaasutanko ovat nelisen senttiä liian lyhyitä :shock: Yksi ilta siinä menikin hukkaan ihmetellessä, että "mitenkä nää tangot piti laittaa".
Saakohan noita tankoja erimittaisina? Vanhoja on molempia jo ennestään hitsailtu, mutta mielummin ostaisi uudet sopivat kuin alkaisi hitsailemaan.
Olen vääntänyt itse tangosta, spiva kierre päähän, yms. Vanhan mallin mukaan riittävästi mittaa lisää.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, ei tarvi edes vääntää kierrettä, kun tekee kierretangosta... ;)
Hirveen näkönen mutta toimii...

Toi, että se kaasari on vähän taaempana rpm:ssä on itse asiassa ihan hyvä juttu: Mahtuu ilman putsari paremmin Monte Carlo barin kanssa.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Antti66HT kirjoitti:Joo, ei tarvi edes vääntää kierrettä, kun tekee kierretangosta... ;)
Hirveen näkönen mutta toimii...

Toi, että se kaasari on vähän taaempana rpm:ssä on itse asiassa ihan hyvä juttu: Mahtuu ilman putsari paremmin Monte Carlo barin kanssa.
Eikö hetkinen, RPM:ssä kaasarin paikka on tietysti edempänä koska tankoja pitää pidentää, eli nyt sitten seuraavaksi monte carlo tanko ei mahdu paikalleen :vasara: yllätykset ei lopu.
Joo hitsaamalla ajattelin tankoja jatkaa.

Lisätty: Monte Carlo bar asia rupesi niin vaivaamaan, että pitää vielä käydä ennen nukkumaan menoa tarkistamassa.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Hmm... Joo oletin että ovat samanlaisia. Itsellä on airgap ja 351:n päällä, mutta 302 se voi tietysti olla edempänä.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Korjaus edelliseen viestiini: ilmeisesti kaasarin paikka olikin aivan sama ja minä hitsailin tankoihin lisää tavaraa :lolkops:...jos tarvitte hyvää asentajaa, niin olen käytettävissä...heh :wink:
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

65HT kirjoitti:Onkohan joku nähnyt testejä missä olisi ollut RHS:n alu- tai valukansia?
Löytyi sellainen yksittäinen kokeilu jossa oli 331 kone jossa oli Ford Racing GT-40Y kannet ja se tuotti 302 rwhp ja 342 rwtq. Siihen vaihdettiin RHS 180 kannet, muut palikat ennallaan, tulos:
+ 37 rwhp (339)
+ 25 rwft-lb (367)

Joten ei varmaan ihan surkeat.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Nyt on lenkki heitetty power paketilla(tosin vain 1 ja 2 vaihteilla). Mutta onko normaalia, että sisäänajo öljyt ovat harmaata litkua kun laskee ne ulos?? Olisiko syytä vielä käyttää moottori lämpimäksi yhdellä öljysatsilla ennen varsinaisia käyttö-öljyjä?
lisätty: laitoin vielä 10/30 mineraaliöljyt ja käytin sillä lämpimäksi.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

On, jos nokan sisään ajo tahna harmaata. Vaihda öljyt ja seuraa tilannetta.

Öljyt vois vaihtaa taas 100km ajonkin jälkeen, jos kone ollut auki...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Antti66HT kirjoitti:On, jos nokan sisään ajo tahna harmaata. Vaihda öljyt ja seuraa tilannetta.

Öljyt vois vaihtaa taas 100km ajonkin jälkeen, jos kone ollut auki...
Normaalia vaikka olisi rullanokka ilman molyrasvaa. Laakeripinnoista irtoaa melkoisesti tavaraa si-säänajossa, samoin myös jos koneen kasaamisessa on esim. käytetty molyrasvaa ja tai ARP:n kierre-rasvaa.

Pari kolme öljynvaihtoa suodattimin on suositeltavaa 1-2 tunnin käytön jälkeen, ja tämän jälkeen siir-tyminen normaaliin öljynvaihto käytäntöön.
Viimeksi muokannut Mexico65, 20 Touko 2007, 09:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Siis normaali tilanne. huh..ehdin jo pelätä vaikka mitä. Hyvin tuo muuten kehrää. Himottais päästä kunnolla kokeileen mutta kun ei vaihteet pelitä.
Vastaa Viestiin