Pauketta etupäästä

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Pauketta etupäästä

Viesti Kirjoittaja Jone »

Osaisko joku sanoa tai onko jollain ollu tällaisia ongelmia, että kun ajetaan loivaanki kuoppaan niin etupäästä toisesta tai molemmilta puolilta kuuluu helvetinmoista kitinää, narinaa tai jopa pauketta, niinkuin jotain olis löysällä. Ajaessa muuten ei tunnu mitään klapia. Alusta on kokonaisuudessaan uusittu about 3v sitten. Eikä katsastuksessa ole ollut mitään sanomista. En itsekkää ole löytänyt syytä. Oire ilmenee herkemmin sade säällä. Tuon narinan kyllä ymärtäs kun on uretaanipuslat, mutta se pamahtelu... :( Ja kärry oli 64½ HT
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Vois olla jousi joka puristuessaan pyrkii pyörähtelemään, toisinaan saa aikaan moista ääntä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Kitinä ja narina voi johtua puslien välistä jostain syystä kadonneesta "liukasteesta". Lisäksi "kuivat" raidetangonpäät kitisevät. Helpotusta voi koittaa injektioruiskulla.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Omassa ylätukivarren akselin voitelu poisti kitinät. Nyt kalisee Granada-jarrujen palat...........
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jone »

Jep. Kiitoksia vastauksista. Pitää alkaa tutkimaan noita ed.mainittuja kohteita tarkemmin kun tässä töiltään ehtii. 8)
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Jousikeinut?
-Jukka-
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Joo on ollu samanlaista ongelmaa..
Johtui siitä että yks iskarin yläpään kiinnikkeistä (muistaakseni kolmella pultilla kiinni) oli löystynyt = aiheutti ylimääräistä liikettä jolloin iskarin yläpään kumi ottaa kiinni iskaritornin kylkeen ja kitisee.. homma hoitui kiristelyllä ja rasvauksella.
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu, monia on kohteita. Itsellä otti kallistuksen vakaaja strut rodeihin, kun jousti sisään... Ei ota enään.
Avatar
TK65
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 24 Touko 2007, 20:29
Auto: Ford Mustang Convertible -65
Paikkakunta: NAANTALI

Etupään kitinä

Viesti Kirjoittaja TK65 »

Oletko löytänyt rasvanipat molemmin puolin jemmassa etupyörien takana, niitä ei näe montusta, alhaaltapäin katsellessa. Käännä pyörät ääriasentoon ja tunge pääsi lokasuojan ja renkaan väliin. Niihin kun saat menemään vaseliinia, niin loppuu kitinät
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Narina: Ylätukivarsien puslat, vaikee voidella.
Pauke/kovempi natina, ala ja yläpallot. Rasvaa nippoihin.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Vanhat Mustangit kuuluu autojen joukkoon joissa on vielä perinteiset alustanrasvaukset. Ne taisi kuulua jokaiseen määräaikaishuoltoon jonka väli taisi olla noin 2500km.

Alustassa on noin 12 voideltavaa kohdetta, ellei joitakin niveliä ole muutettu kestovoidelluiksi. Nuo 2 ylimääräistä on tietenkin kardaanin nivelet.

Kohteiden voitelematta jättäminen aiheuttaa ennen aikaista nivelten kulumista ja kiusallista ääntelyä. Vaikka harrasteautolla ajetaankin hieman vähemmän kuin normaalilla käyttöautolla, tulisi se kuitenkin huoltaa lähes alkuperäisen huolto-ohjelman mukaan. Jos ei aivan ajettujen kilometrien mukaan, niin suosittelisin kuitenkin kevät- ja syyshuoltoja.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
TK65
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 24 Touko 2007, 20:29
Auto: Ford Mustang Convertible -65
Paikkakunta: NAANTALI

Rasvanipat

Viesti Kirjoittaja TK65 »

Niin tosiaan, mistä ne kardaanin nipat löytyy, tein itse keväällä huollon, etsin kyllä kardaanin nivelestä, enkä löytänyt. Pitäisikö kömpiä auton alle uudestaan. Muualta kyllä kymmenkunta, ne kaikki etuosasta. Muistan kyllä sellaisen ajan vielä kuorma-autopuolelta kun öljynvaihto oli 5000 km ja rasvaus vielä valissä 2500 km välein.
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Nipat

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Itte löysin ristin juuresta kyllä nipan, mutta jätinpähän rasvaamatta. Jos joku kertoo sen työkalun millä sinne saa rasvaa niin saatan ensikerralla yrittää uudestaan...? :?
Mustang -69 SR
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kardaanin ristiniveliä on myös ns. kestovoideltuja malleja tai joku on jättänyt rasvanipan pois.

Nivelten rasvaus suoritetaan tarkoitukseen sopivalla rasvaprässillä.
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Aivan varmasti. Tuota allekirjoitettua yritinkin selvittää. :D Kerrotko nyt minkälainen on tarkoitukseen sopiva prässi, kun kaikissa näkemissäni on samanlainen pää letkulla tai putkella. Mielestäni kumpikaan ei mahdu sinne ristin juureen ilman purkamista (jolloin siinä prässihommassa ei olisi enää järkeä). :?:
Mustang -69 SR
Vastaa Viestiin