
Pauketta etupäästä
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
Pauketta etupäästä
Osaisko joku sanoa tai onko jollain ollu tällaisia ongelmia, että kun ajetaan loivaanki kuoppaan niin etupäästä toisesta tai molemmilta puolilta kuuluu helvetinmoista kitinää, narinaa tai jopa pauketta, niinkuin jotain olis löysällä. Ajaessa muuten ei tunnu mitään klapia. Alusta on kokonaisuudessaan uusittu about 3v sitten. Eikä katsastuksessa ole ollut mitään sanomista. En itsekkää ole löytänyt syytä. Oire ilmenee herkemmin sade säällä. Tuon narinan kyllä ymärtäs kun on uretaanipuslat, mutta se pamahtelu...
Ja kärry oli 64½ HT

- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Vois olla jousi joka puristuessaan pyrkii pyörähtelemään, toisinaan saa aikaan moista ääntä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- JVU/65-HT
- Addikti
- Viestit: 387
- Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
Joo on ollu samanlaista ongelmaa..
Johtui siitä että yks iskarin yläpään kiinnikkeistä (muistaakseni kolmella pultilla kiinni) oli löystynyt = aiheutti ylimääräistä liikettä jolloin iskarin yläpään kumi ottaa kiinni iskaritornin kylkeen ja kitisee.. homma hoitui kiristelyllä ja rasvauksella.
Johtui siitä että yks iskarin yläpään kiinnikkeistä (muistaakseni kolmella pultilla kiinni) oli löystynyt = aiheutti ylimääräistä liikettä jolloin iskarin yläpään kumi ottaa kiinni iskaritornin kylkeen ja kitisee.. homma hoitui kiristelyllä ja rasvauksella.
-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE

- TK65
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 24 Touko 2007, 20:29
- Auto: Ford Mustang Convertible -65
- Paikkakunta: NAANTALI
Etupään kitinä
Oletko löytänyt rasvanipat molemmin puolin jemmassa etupyörien takana, niitä ei näe montusta, alhaaltapäin katsellessa. Käännä pyörät ääriasentoon ja tunge pääsi lokasuojan ja renkaan väliin. Niihin kun saat menemään vaseliinia, niin loppuu kitinät
Narina: Ylätukivarsien puslat, vaikee voidella.
Pauke/kovempi natina, ala ja yläpallot. Rasvaa nippoihin.
Pauke/kovempi natina, ala ja yläpallot. Rasvaa nippoihin.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Vanhat Mustangit kuuluu autojen joukkoon joissa on vielä perinteiset alustanrasvaukset. Ne taisi kuulua jokaiseen määräaikaishuoltoon jonka väli taisi olla noin 2500km.
Alustassa on noin 12 voideltavaa kohdetta, ellei joitakin niveliä ole muutettu kestovoidelluiksi. Nuo 2 ylimääräistä on tietenkin kardaanin nivelet.
Kohteiden voitelematta jättäminen aiheuttaa ennen aikaista nivelten kulumista ja kiusallista ääntelyä. Vaikka harrasteautolla ajetaankin hieman vähemmän kuin normaalilla käyttöautolla, tulisi se kuitenkin huoltaa lähes alkuperäisen huolto-ohjelman mukaan. Jos ei aivan ajettujen kilometrien mukaan, niin suosittelisin kuitenkin kevät- ja syyshuoltoja.
Alustassa on noin 12 voideltavaa kohdetta, ellei joitakin niveliä ole muutettu kestovoidelluiksi. Nuo 2 ylimääräistä on tietenkin kardaanin nivelet.
Kohteiden voitelematta jättäminen aiheuttaa ennen aikaista nivelten kulumista ja kiusallista ääntelyä. Vaikka harrasteautolla ajetaankin hieman vähemmän kuin normaalilla käyttöautolla, tulisi se kuitenkin huoltaa lähes alkuperäisen huolto-ohjelman mukaan. Jos ei aivan ajettujen kilometrien mukaan, niin suosittelisin kuitenkin kevät- ja syyshuoltoja.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- TK65
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 24 Touko 2007, 20:29
- Auto: Ford Mustang Convertible -65
- Paikkakunta: NAANTALI
Rasvanipat
Niin tosiaan, mistä ne kardaanin nipat löytyy, tein itse keväällä huollon, etsin kyllä kardaanin nivelestä, enkä löytänyt. Pitäisikö kömpiä auton alle uudestaan. Muualta kyllä kymmenkunta, ne kaikki etuosasta. Muistan kyllä sellaisen ajan vielä kuorma-autopuolelta kun öljynvaihto oli 5000 km ja rasvaus vielä valissä 2500 km välein.
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Nipat
Itte löysin ristin juuresta kyllä nipan, mutta jätinpähän rasvaamatta. Jos joku kertoo sen työkalun millä sinne saa rasvaa niin saatan ensikerralla yrittää uudestaan...? 

Mustang -69 SR
Kardaanin ristiniveliä on myös ns. kestovoideltuja malleja tai joku on jättänyt rasvanipan pois.
Nivelten rasvaus suoritetaan tarkoitukseen sopivalla rasvaprässillä.

Nivelten rasvaus suoritetaan tarkoitukseen sopivalla rasvaprässillä.

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Aivan varmasti. Tuota allekirjoitettua yritinkin selvittää.
Kerrotko nyt minkälainen on tarkoitukseen sopiva prässi, kun kaikissa näkemissäni on samanlainen pää letkulla tai putkella. Mielestäni kumpikaan ei mahdu sinne ristin juureen ilman purkamista (jolloin siinä prässihommassa ei olisi enää järkeä). 


Mustang -69 SR