NOLLASTA SATAAN
NOLLASTA SATAAN
Löysin netistä kalkulaattoritaivaan ja rupesin kalkuloimaan.
http://www.wallaceracing.com/Calculators.htm
Arvot tuntuvat näppituntumalta aika realistisilta, tietenkin rengastus vaikuttaa paljon tuloksiin ( tosin yllätys kyllä aika vähän loppunopeuteen )
Huima fiilis tuli kun kalkuloin oman pelin "ehkä" arvoja. Motti pitäisi olla 380-410hp, auto on punnittu muutoskatsastuksessa 1320kg, rengaskoko ja perä selvää hommaa:
http://www.wallaceracing.com/accel-calc.php
380 hp / 3100lbs / 49" pyörä / 3.00 perä
Power to Weight Ratio: 8.16
60 Foot E.T. : 1.63
1/8 Mile E.T. : 7.40
1/8 Mile Trap Speed : 91.87
1/4 Mile E.T. : 11.73
1/4 Mile Trap Speed : 114
1/4 Mile Trap RPM : 28,820
Jatkuu:
http://www.wallaceracing.com/0-60_equation.php
1/8th Mile Time: in seconds
1/8th Mile Speed: in MPH
Your 0 to 60 time is: 3.04
Olkoonkin niin että tulokset ovat vähän "aurinkoisen päivän" tuloksia, ehkä jopa sekuntin verran 1/4 maililla mutta onko tosiaan niin että 11,90 auto menee nollasta sataan kolmosella alkavan ajan?
Onko kellään tietoa???
Olisi vähän siistä vastata ( jos kykenee matalaan 12 aikaan ) kysymykseen
"paljonko menee nollasta sataan"
No alle 4 sekkaa.
http://www.wallaceracing.com/Calculators.htm
Arvot tuntuvat näppituntumalta aika realistisilta, tietenkin rengastus vaikuttaa paljon tuloksiin ( tosin yllätys kyllä aika vähän loppunopeuteen )
Huima fiilis tuli kun kalkuloin oman pelin "ehkä" arvoja. Motti pitäisi olla 380-410hp, auto on punnittu muutoskatsastuksessa 1320kg, rengaskoko ja perä selvää hommaa:
http://www.wallaceracing.com/accel-calc.php
380 hp / 3100lbs / 49" pyörä / 3.00 perä
Power to Weight Ratio: 8.16
60 Foot E.T. : 1.63
1/8 Mile E.T. : 7.40
1/8 Mile Trap Speed : 91.87
1/4 Mile E.T. : 11.73
1/4 Mile Trap Speed : 114
1/4 Mile Trap RPM : 28,820
Jatkuu:
http://www.wallaceracing.com/0-60_equation.php
1/8th Mile Time: in seconds
1/8th Mile Speed: in MPH
Your 0 to 60 time is: 3.04
Olkoonkin niin että tulokset ovat vähän "aurinkoisen päivän" tuloksia, ehkä jopa sekuntin verran 1/4 maililla mutta onko tosiaan niin että 11,90 auto menee nollasta sataan kolmosella alkavan ajan?
Onko kellään tietoa???
Olisi vähän siistä vastata ( jos kykenee matalaan 12 aikaan ) kysymykseen
"paljonko menee nollasta sataan"
No alle 4 sekkaa.
1966 HT 347 Stroker
Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen. Homma menee reisilleen jo tossa 60ft ajassa joka on tossa 1,63. Minä sain omallani katuslikseillä hyväpitosella radalla 1.78 eikä sutinu juuri lainkaan ja perä 4.11...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Sama juttu, 60ft aika tökki tuossa itseäkin eniten.Ahti kirjoitti:Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen. Homma menee reisilleen jo tossa 60ft ajassa joka on tossa 1,63. Minä sain omallani katuslikseillä hyväpitosella radalla 1.78 eikä sutinu juuri lainkaan ja perä 4.11...
Tietysti, jos manuaali pelillä pääsis 5500rpm lähtökierroksilla lähtemään sutimatta ja rikkomatta paikkoja niin..?

Kyllä menee alle 12 s tai ainakin hyvin lähelle jos vain kaikki on kunnossa niin tekniikan kun ratin ja penkin välissäkin.Eve kirjoitti:Sama juttu, 60ft aika tökki tuossa itseäkin eniten.Ahti kirjoitti:Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen. Homma menee reisilleen jo tossa 60ft ajassa joka on tossa 1,63. Minä sain omallani katuslikseillä hyväpitosella radalla 1.78 eikä sutinu juuri lainkaan ja perä 4.11...
Tietysti, jos manuaali pelillä pääsis 5500rpm lähtökierroksilla lähtemään sutimatta ja rikkomatta paikkoja niin..?
Nuo 11.99 projektin jutut kannattaa lukea huolella, niin vastaus aiheeseen alle 12 s löytyy.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000/03/project1199/
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... elog.shtml
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Joo,
Pyörän koko lipesi jostain. Ei vaikuta kyllä paljoa herrojen laskurissa.
Power to Weight Ratio: 8.16
60 Foot E.T. : 1.63
1/8 Mile E.T. : 7.40
1/8 Mile Trap Speed : 91.87
1/4 Mile E.T. : 11.73
1/4 Mile Trap Speed : 114
1/4 Mile Trap RPM : 4,803
En kyllä epäillytkään oman pelin menevän alle 12, hyvä jos alle 14.
Lähinnä mietin sitä että onko tosiaan niin että esim Ahdin Fallkkoni meninsi kolmosella alkavan 0-60mph.
Kolmosella alkava nollasta sataan on nimittäin älyttömän kovaa, menee nimittäin sinne enempi prätkien tasolle.
Pyörän koko lipesi jostain. Ei vaikuta kyllä paljoa herrojen laskurissa.
Power to Weight Ratio: 8.16
60 Foot E.T. : 1.63
1/8 Mile E.T. : 7.40
1/8 Mile Trap Speed : 91.87
1/4 Mile E.T. : 11.73
1/4 Mile Trap Speed : 114
1/4 Mile Trap RPM : 4,803
En kyllä epäillytkään oman pelin menevän alle 12, hyvä jos alle 14.
Lähinnä mietin sitä että onko tosiaan niin että esim Ahdin Fallkkoni meninsi kolmosella alkavan 0-60mph.
Kolmosella alkava nollasta sataan on nimittäin älyttömän kovaa, menee nimittäin sinne enempi prätkien tasolle.
1966 HT 347 Stroker
Meinaatko, että kyseisessä projektissa oli n. 3:00 peräruuvi? Tähän viittasin tuossa aiemmassa 1.6sek 60ft epäilyksessä.Mexico65 kirjoitti:Kyllä menee alle 12 s tai ainakin hyvin lähelle jos vain kaikki on kunnossa niin tekniikan kun ratin ja penkin välissäkin.Eve kirjoitti:Sama juttu, 60ft aika tökki tuossa itseäkin eniten.Ahti kirjoitti:Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen. Homma menee reisilleen jo tossa 60ft ajassa joka on tossa 1,63. Minä sain omallani katuslikseillä hyväpitosella radalla 1.78 eikä sutinu juuri lainkaan ja perä 4.11...
Tietysti, jos manuaali pelillä pääsis 5500rpm lähtökierroksilla lähtemään sutimatta ja rikkomatta paikkoja niin..?
Nuo 11.99 projektin jutut kannattaa lukea huolella, niin vastaus aiheeseen alle 12 s löytyy.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000/03/project1199/
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... elog.shtml
En kyllä huomannut, et jutussa olis ollut mainintaa asiasta...
HUOM välitykselläAhti kirjoitti:Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Autolehdet testaavat nykyään pelit jollain penkille heitettävällä läppiksellä jossa on kiihtyvyysanturit ja tarkkuus sitä luokkaa että esim. 60´ feet loppunopeus on täysin ilmoitettavissa. Soitan kaverille ja kysyn voiko kokeilla. Haluaako joku mustangikuski tuoda pelinsä jos saan vihreeä valoa.
1966 HT 347 Stroker
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Juu, haluaa! Vaan minne ja milloin?MONTTU kirjoitti:Autolehdet testaavat nykyään pelit jollain penkille heitettävällä läppiksellä jossa on kiihtyvyysanturit ja tarkkuus sitä luokkaa että esim. 60´ feet loppunopeus on täysin ilmoitettavissa. Soitan kaverille ja kysyn voiko kokeilla. Haluaako joku mustangikuski tuoda pelinsä jos saan vihreeä valoa.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT