NOLLASTA SATAAN

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

NOLLASTA SATAAN

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Löysin netistä kalkulaattoritaivaan ja rupesin kalkuloimaan.
http://www.wallaceracing.com/Calculators.htm

Arvot tuntuvat näppituntumalta aika realistisilta, tietenkin rengastus vaikuttaa paljon tuloksiin ( tosin yllätys kyllä aika vähän loppunopeuteen )

Huima fiilis tuli kun kalkuloin oman pelin "ehkä" arvoja. Motti pitäisi olla 380-410hp, auto on punnittu muutoskatsastuksessa 1320kg, rengaskoko ja perä selvää hommaa:

http://www.wallaceracing.com/accel-calc.php

380 hp / 3100lbs / 49" pyörä / 3.00 perä
Power to Weight Ratio: 8.16
60 Foot E.T. : 1.63
1/8 Mile E.T. : 7.40
1/8 Mile Trap Speed : 91.87
1/4 Mile E.T. : 11.73
1/4 Mile Trap Speed : 114
1/4 Mile Trap RPM : 28,820

Jatkuu:
http://www.wallaceracing.com/0-60_equation.php

1/8th Mile Time: in seconds
1/8th Mile Speed: in MPH
Your 0 to 60 time is: 3.04

Olkoonkin niin että tulokset ovat vähän "aurinkoisen päivän" tuloksia, ehkä jopa sekuntin verran 1/4 maililla mutta onko tosiaan niin että 11,90 auto menee nollasta sataan kolmosella alkavan ajan?

Onko kellään tietoa???

Olisi vähän siistä vastata ( jos kykenee matalaan 12 aikaan ) kysymykseen
"paljonko menee nollasta sataan"

No alle 4 sekkaa.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tuliko näppihäiriö kun olet laittanut tire height 49 tuumaa? Tai on aikas isot gummit... :D Itselläni on vain 25,6 inc (225/60-15).
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen. Homma menee reisilleen jo tossa 60ft ajassa joka on tossa 1,63. Minä sain omallani katuslikseillä hyväpitosella radalla 1.78 eikä sutinu juuri lainkaan ja perä 4.11...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

Ahti kirjoitti:Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen. Homma menee reisilleen jo tossa 60ft ajassa joka on tossa 1,63. Minä sain omallani katuslikseillä hyväpitosella radalla 1.78 eikä sutinu juuri lainkaan ja perä 4.11...
Sama juttu, 60ft aika tökki tuossa itseäkin eniten.
Tietysti, jos manuaali pelillä pääsis 5500rpm lähtökierroksilla lähtemään sutimatta ja rikkomatta paikkoja niin..? :roll:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Eve kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen. Homma menee reisilleen jo tossa 60ft ajassa joka on tossa 1,63. Minä sain omallani katuslikseillä hyväpitosella radalla 1.78 eikä sutinu juuri lainkaan ja perä 4.11...
Sama juttu, 60ft aika tökki tuossa itseäkin eniten.
Tietysti, jos manuaali pelillä pääsis 5500rpm lähtökierroksilla lähtemään sutimatta ja rikkomatta paikkoja niin..? :roll:
Kyllä menee alle 12 s tai ainakin hyvin lähelle jos vain kaikki on kunnossa niin tekniikan kun ratin ja penkin välissäkin.

Nuo 11.99 projektin jutut kannattaa lukea huolella, niin vastaus aiheeseen alle 12 s löytyy.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000/03/project1199/
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... elog.shtml
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Joo,

Pyörän koko lipesi jostain. Ei vaikuta kyllä paljoa herrojen laskurissa.

Power to Weight Ratio: 8.16
60 Foot E.T. : 1.63
1/8 Mile E.T. : 7.40
1/8 Mile Trap Speed : 91.87
1/4 Mile E.T. : 11.73
1/4 Mile Trap Speed : 114
1/4 Mile Trap RPM : 4,803

En kyllä epäillytkään oman pelin menevän alle 12, hyvä jos alle 14.

Lähinnä mietin sitä että onko tosiaan niin että esim Ahdin Fallkkoni meninsi kolmosella alkavan 0-60mph.
Kolmosella alkava nollasta sataan on nimittäin älyttömän kovaa, menee nimittäin sinne enempi prätkien tasolle.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

Mexico65 kirjoitti:
Eve kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen. Homma menee reisilleen jo tossa 60ft ajassa joka on tossa 1,63. Minä sain omallani katuslikseillä hyväpitosella radalla 1.78 eikä sutinu juuri lainkaan ja perä 4.11...
Sama juttu, 60ft aika tökki tuossa itseäkin eniten.
Tietysti, jos manuaali pelillä pääsis 5500rpm lähtökierroksilla lähtemään sutimatta ja rikkomatta paikkoja niin..? :roll:
Kyllä menee alle 12 s tai ainakin hyvin lähelle jos vain kaikki on kunnossa niin tekniikan kun ratin ja penkin välissäkin.

Nuo 11.99 projektin jutut kannattaa lukea huolella, niin vastaus aiheeseen alle 12 s löytyy.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000/03/project1199/
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... elog.shtml
Kuva
Meinaatko, että kyseisessä projektissa oli n. 3:00 peräruuvi? Tähän viittasin tuossa aiemmassa 1.6sek 60ft epäilyksessä.
En kyllä huomannut, et jutussa olis ollut mainintaa asiasta...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Projektin alkutaipaleella oli 2.79 sitten 3.55 ja lopulta 4.11.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ahti kirjoitti:Ei mene tolla teholla, välityksellä ja painolla alle 12s eikä alle 4s sataseen.
HUOM välityksellä
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Autolehdet testaavat nykyään pelit jollain penkille heitettävällä läppiksellä jossa on kiihtyvyysanturit ja tarkkuus sitä luokkaa että esim. 60´ feet loppunopeus on täysin ilmoitettavissa. Soitan kaverille ja kysyn voiko kokeilla. Haluaako joku mustangikuski tuoda pelinsä jos saan vihreeä valoa.
1966 HT 347 Stroker
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

MONTTU kirjoitti:Autolehdet testaavat nykyään pelit jollain penkille heitettävällä läppiksellä jossa on kiihtyvyysanturit ja tarkkuus sitä luokkaa että esim. 60´ feet loppunopeus on täysin ilmoitettavissa. Soitan kaverille ja kysyn voiko kokeilla. Haluaako joku mustangikuski tuoda pelinsä jos saan vihreeä valoa.
Juu, haluaa! Vaan minne ja milloin?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin