Käsijarru
Älä ihmeessä aloita käsijarrun korjausta vaijeria kiristämällä!
Tässä yleispätevä ohje:
Säädöt löysälle, rummut auki, osia vaihtoon jos tarvis (kitkapinnat loppu tms.), puhdistus/herkistys/voitelu, sitten jarrukenkien säätö siten että kengät on ns. lähellä, rummut kiinni, testaa renkaat ylhäällä että pyörii niin ettei kahnaa mutta on kuitenkin hyvin lähellä, sitten voi painaa yhden naksun käsijarrua, nyt pitäisi molempien pyörien olla jo niin jumissa ettei käsin jaksa vääntää.
Harvoin on vaijeri niin venynyt että tarvii sitä säätää.
Jos säädät vaan vaijeria tiukalle, menee käsijarruvivun kulma ja liikematka tehottomaksi.
Tässä yleispätevä ohje:
Säädöt löysälle, rummut auki, osia vaihtoon jos tarvis (kitkapinnat loppu tms.), puhdistus/herkistys/voitelu, sitten jarrukenkien säätö siten että kengät on ns. lähellä, rummut kiinni, testaa renkaat ylhäällä että pyörii niin ettei kahnaa mutta on kuitenkin hyvin lähellä, sitten voi painaa yhden naksun käsijarrua, nyt pitäisi molempien pyörien olla jo niin jumissa ettei käsin jaksa vääntää.
Harvoin on vaijeri niin venynyt että tarvii sitä säätää.
Jos säädät vaan vaijeria tiukalle, menee käsijarruvivun kulma ja liikematka tehottomaksi.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Jep.. Tähänmennessä olen ehtinyt tsekata kuskinpuolen takarummun. Rumpu lähti muutes irti ihan kevyesti vetämällä. Kiristelin kenkiä, nyt näyttäisi pitävän hyvin.
Miten muuten etu rummut, pitäisikö niiden lähteä irti myöskin samalla tapaa, eli rengaspultit jäävät paikoilleen ja vain rummut irtoavat.. ?
Katteli vaan tänään eturumpuja ja huomasin rengaspultin tyvissä jonkinmoisen "holkin" mitä taas takarummussa ei ollut..?
Ajattelin samalla putsata ja maalata rummut. Pysyyköhän vasaralakka noissa kiinni? Vai pitäisikö valita tarkoitukseen sopivampaa maalia`? Kokemuksia?
Miten muuten etu rummut, pitäisikö niiden lähteä irti myöskin samalla tapaa, eli rengaspultit jäävät paikoilleen ja vain rummut irtoavat.. ?
Katteli vaan tänään eturumpuja ja huomasin rengaspultin tyvissä jonkinmoisen "holkin" mitä taas takarummussa ei ollut..?
Ajattelin samalla putsata ja maalata rummut. Pysyyköhän vasaralakka noissa kiinni? Vai pitäisikö valita tarkoitukseen sopivampaa maalia`? Kokemuksia?
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Miten muuten etu rummut, pitäisikö niiden lähteä irti myöskin samalla tapaa, eli rengaspultit jäävät paikoilleen ja vain rummut irtoavat.. ?
hmm...niissä tulee pultit rumpujen mukana.
Minä maalautin rummut samalla maalilla millä maalataan mm. Lidlin roskasäiliöt
Mitä lie maalia. Hyvin tuntuu kestävän. mm tukivarsissa samaa maalia ja kesti hyvin kolhuja kun viimeksi palloniveltä irrottelin turhan kovakouraisesti.
hmm...niissä tulee pultit rumpujen mukana.
Minä maalautin rummut samalla maalilla millä maalataan mm. Lidlin roskasäiliöt

Eturummut kannattaa ensin ottaa irti laakerihubin kanssa, ja jos haluaa irrottaa hubin rummusta niin se onnistuu kyllä, työkaluna sopiva leka...kiinni ne eivät ole toisissaan millään ruuvilla tms, vaan pinnapultit ahistaa rummun reikiin ja lähtee siis pienellä väkivallalla irti. Mutta ensin irti olka-akselista.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****