C6 mittarivaijerin ratas ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

C6 mittarivaijerin ratas ?

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

mikähän värinen/hampainen mittarivaijerin ratas C6 laatikossa yleensä ,vanha vaijeri on fmx ,stä ja ratas aivan liian lyhyt.ei näe sisään et vois laskee hampaat niitäkin näyttää olevan hampain välein erilaisia.rattaita löytyy kyllä esim.us partsista mutta eivät tiedä mikä sopii.ei luulisi C6 laatikon ollessa kyseessä,mallia olevan useaa.yleensä isopyöräisiä autoja.syvällä tuntuu laatikon ratas olevan eli pitkämalli.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Väri ei riipu laatikosta, vaan välityksestä. Sen mukaan määräytyy minkä värinen tulee. Toki esim. FMX saattaa olla erilainen kun C6 ratas.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, itellä on violetti. Näyttää oikein 3:00 peräruuvilla, 225/60-15 renkailla...

Tämä tosin toploaderissa, mutta kai nuo samoja on.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Fordin C3/C4/C4/C6&AOD -laatikoihin ei listata varaosana kuin yhtä mallia, useilla eri hammasluvuilla. Hammasluku valitaan perävälityksen mukaan, kuten kirjoitettua.

FMX:n ratas on samanlainen kuin AOD:n, eli käy ilmeisesti ristiin. FMX/AOD on kokeiltu ristiin.
tciauto.com kirjoitti:FORD SPEEDOMETER GEAR INFORMATION

Drive Gears
6 teeth (C6 only)
7 teeth
8 teeth
9 teeth

Driven Gears
16 teeth - tan
19 teeth - tan
20 teeth - orange
21 teeth - red
23 teeth - white 1

Notes:
Ford drive gears are machined into the output shaft on C3/C4/C5/C6 & AOD transmissions. You may need to remove your tailhousing to determine how many drive teeth your transmission has.
1 - This is a retrofit gear to allow the speedometer to function with 3.73 and 4.10 rear end gears. Since the gear tooth pitch is slightly different than OE, the service life of this gear is limited to less than 25,000 miles.
Tuossa linkki kalkulaattoriin:
http://www.tciauto.com/Products/TechInf ... _gears.asp
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

C6 mittarivaijerin ratas

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

jou jou man.löysin myös nämä välitys jutskat ja värin vaikutus välitykseen oli selvillä.vaan meinaan sitä arvoisat stangbrotherssit et laatikossa on oltava jollain hammasluvulla oleva ratas jota ei ylety näkemään,sormen kärjellä kyllä tuntuu mut ei pysty laskemaan hammasmäärää.luulisi hammas määrien olevan samaa luokkaa vaijerissa olevan kanssa.mut ilmeisesti noi kaikki jotka on C6 laatikkoon on pitkää mallia rattaan pituudessa on ero suunilleen puolet.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: C6 mittarivaijerin ratas

Viesti Kirjoittaja SamiM »

paltant.ponitalli kirjoitti:jou jou man.löysin myös nämä välitys jutskat ja värin vaikutus välitykseen oli selvillä.vaan meinaan sitä arvoisat stangbrotherssit et laatikossa on oltava jollain hammasluvulla oleva ratas jota ei ylety näkemään,sormen kärjellä kyllä tuntuu mut ei pysty laskemaan hammasmäärää.luulisi hammas määrien olevan samaa luokkaa vaijerissa olevan kanssa.mut ilmeisesti noi kaikki jotka on C6 laatikkoon on pitkää mallia rattaan pituudessa on ero suunilleen puolet.
Jaa, kumma kun toisaalla väitetään samojen passaavan.

Panin yv:n.
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

C6 speedo

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

nyt löyty miäs jonka mukaan vaijerin saatto laatikkoon on see kutoses n.10 mm. pidempi eli justiin sen verra mikä uupuu.muovi rattaat on saman pitusia paitsi löysin netti tilbehööri firmasta,ainaski kuvan perusteella pitemmän 23 hampaisen version.lisäksi näyttää 60-70 luvun vaihteen muskeleissa olevan joku sydeemi laatikon ulkopuolella,toisenlaiselle vaijerille.mustin numero C8ZZ-17294-A.siis C6 laatikkoon.no tutkinta jatkuu,ei viitteis hunajaa maksaa turhaan jos pitempi ratas on jossain olemas.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jep. Se laatikon pääakselin ympärillä oleva on kaikissa sama, välityksestä riippumatta.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Antti66HT kirjoitti:Jep. Se laatikon pääakselin ympärillä oleva on kaikissa sama, välityksestä riippumatta.
:?:
:arrow:
SamiM kirjoitti:
tciauto.com kirjoitti:FORD SPEEDOMETER GEAR INFORMATION

Drive Gears
6 teeth (C6 only)
7 teeth
8 teeth
9 teeth


Driven Gears
16 teeth - tan
19 teeth - tan
20 teeth - orange
21 teeth - red
23 teeth - white 1

Notes:
Ford drive gears are machined into the output shaft on C3/C4/C5/C6 & AOD transmissions. You may need to remove your tailhousing to determine how many drive teeth your transmission has.
1 - This is a retrofit gear to allow the speedometer to function with 3.73 and 4.10 rear end gears. Since the gear tooth pitch is slightly different than OE, the service life of this gear is limited to less than 25,000 miles.
Onko C6:ssa aina siis tuo 6-hampainen vetopyörä akselilla?
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

c6

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

jou asia on mulla vieläkin kesken,turun us partsista löyty voortin kirja jossa oma numeroinen vaijeri C6 1971-72.mut ei pelkkä nummero paljon auta.koska sitä ei tietenkään ollu saatavilla tilasin nyt kuitenkin hesasta näytille -68 C6 sopivan vaijerin.se oli lähin täällä olemassa olevista.kyllähän tohon nyt jonkun virityksenkin vois keksii et ratas menis n.10mm. syvemmälle.no tää on tätä.täytyy varmaan siirtyy tohottamaan kick-down putkea ettei heti oo 3 vaihde päällä.sekä omavalmiste sifteri/laatikko linkkisiirtäjään lisää säätöö et toimis lukko 1 ja 2 ki.jotain kieretankoa vähän hepata johonkin väliin.
Vastaa Viestiin