C6 mittarivaijerin ratas ?
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
C6 mittarivaijerin ratas ?
mikähän värinen/hampainen mittarivaijerin ratas C6 laatikossa yleensä ,vanha vaijeri on fmx ,stä ja ratas aivan liian lyhyt.ei näe sisään et vois laskee hampaat niitäkin näyttää olevan hampain välein erilaisia.rattaita löytyy kyllä esim.us partsista mutta eivät tiedä mikä sopii.ei luulisi C6 laatikon ollessa kyseessä,mallia olevan useaa.yleensä isopyöräisiä autoja.syvällä tuntuu laatikon ratas olevan eli pitkämalli.
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Väri ei riipu laatikosta, vaan välityksestä. Sen mukaan määräytyy minkä värinen tulee. Toki esim. FMX saattaa olla erilainen kun C6 ratas.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Fordin C3/C4/C4/C6&AOD -laatikoihin ei listata varaosana kuin yhtä mallia, useilla eri hammasluvuilla. Hammasluku valitaan perävälityksen mukaan, kuten kirjoitettua.
FMX:n ratas on samanlainen kuin AOD:n, eli käy ilmeisesti ristiin. FMX/AOD on kokeiltu ristiin.
http://www.tciauto.com/Products/TechInf ... _gears.asp
FMX:n ratas on samanlainen kuin AOD:n, eli käy ilmeisesti ristiin. FMX/AOD on kokeiltu ristiin.
Tuossa linkki kalkulaattoriin:tciauto.com kirjoitti:FORD SPEEDOMETER GEAR INFORMATION
Drive Gears
6 teeth (C6 only)
7 teeth
8 teeth
9 teeth
Driven Gears
16 teeth - tan
19 teeth - tan
20 teeth - orange
21 teeth - red
23 teeth - white 1
Notes:
Ford drive gears are machined into the output shaft on C3/C4/C5/C6 & AOD transmissions. You may need to remove your tailhousing to determine how many drive teeth your transmission has.
1 - This is a retrofit gear to allow the speedometer to function with 3.73 and 4.10 rear end gears. Since the gear tooth pitch is slightly different than OE, the service life of this gear is limited to less than 25,000 miles.
http://www.tciauto.com/Products/TechInf ... _gears.asp
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
C6 mittarivaijerin ratas
jou jou man.löysin myös nämä välitys jutskat ja värin vaikutus välitykseen oli selvillä.vaan meinaan sitä arvoisat stangbrotherssit et laatikossa on oltava jollain hammasluvulla oleva ratas jota ei ylety näkemään,sormen kärjellä kyllä tuntuu mut ei pysty laskemaan hammasmäärää.luulisi hammas määrien olevan samaa luokkaa vaijerissa olevan kanssa.mut ilmeisesti noi kaikki jotka on C6 laatikkoon on pitkää mallia rattaan pituudessa on ero suunilleen puolet.
Re: C6 mittarivaijerin ratas
Jaa, kumma kun toisaalla väitetään samojen passaavan.paltant.ponitalli kirjoitti:jou jou man.löysin myös nämä välitys jutskat ja värin vaikutus välitykseen oli selvillä.vaan meinaan sitä arvoisat stangbrotherssit et laatikossa on oltava jollain hammasluvulla oleva ratas jota ei ylety näkemään,sormen kärjellä kyllä tuntuu mut ei pysty laskemaan hammasmäärää.luulisi hammas määrien olevan samaa luokkaa vaijerissa olevan kanssa.mut ilmeisesti noi kaikki jotka on C6 laatikkoon on pitkää mallia rattaan pituudessa on ero suunilleen puolet.
Panin yv:n.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
C6 speedo
nyt löyty miäs jonka mukaan vaijerin saatto laatikkoon on see kutoses n.10 mm. pidempi eli justiin sen verra mikä uupuu.muovi rattaat on saman pitusia paitsi löysin netti tilbehööri firmasta,ainaski kuvan perusteella pitemmän 23 hampaisen version.lisäksi näyttää 60-70 luvun vaihteen muskeleissa olevan joku sydeemi laatikon ulkopuolella,toisenlaiselle vaijerille.mustin numero C8ZZ-17294-A.siis C6 laatikkoon.no tutkinta jatkuu,ei viitteis hunajaa maksaa turhaan jos pitempi ratas on jossain olemas.
Antti66HT kirjoitti:Jep. Se laatikon pääakselin ympärillä oleva on kaikissa sama, välityksestä riippumatta.


Onko C6:ssa aina siis tuo 6-hampainen vetopyörä akselilla?SamiM kirjoitti:tciauto.com kirjoitti:FORD SPEEDOMETER GEAR INFORMATION
Drive Gears
6 teeth (C6 only)
7 teeth
8 teeth
9 teeth
Driven Gears
16 teeth - tan
19 teeth - tan
20 teeth - orange
21 teeth - red
23 teeth - white 1
Notes:
Ford drive gears are machined into the output shaft on C3/C4/C5/C6 & AOD transmissions. You may need to remove your tailhousing to determine how many drive teeth your transmission has.
1 - This is a retrofit gear to allow the speedometer to function with 3.73 and 4.10 rear end gears. Since the gear tooth pitch is slightly different than OE, the service life of this gear is limited to less than 25,000 miles.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
c6
jou asia on mulla vieläkin kesken,turun us partsista löyty voortin kirja jossa oma numeroinen vaijeri C6 1971-72.mut ei pelkkä nummero paljon auta.koska sitä ei tietenkään ollu saatavilla tilasin nyt kuitenkin hesasta näytille -68 C6 sopivan vaijerin.se oli lähin täällä olemassa olevista.kyllähän tohon nyt jonkun virityksenkin vois keksii et ratas menis n.10mm. syvemmälle.no tää on tätä.täytyy varmaan siirtyy tohottamaan kick-down putkea ettei heti oo 3 vaihde päällä.sekä omavalmiste sifteri/laatikko linkkisiirtäjään lisää säätöö et toimis lukko 1 ja 2 ki.jotain kieretankoa vähän hepata johonkin väliin.