Mistä vehkeestä lienevät levyjarrut?
Mistä vehkeestä lienevät levyjarrut?
Joku on hiljattain vaihtanut 65 Mustangiin rumpujen tilalle levyjarrut. Ihan OK ja toimivat systeemit, MUTTA jos ja kun joskus tulee esim. palojen vaihto eteen, mistä osia saa, jos ei tiedä MISTÄ/MINKÄ MERKKISET kyseiset osat ovat. Joten asiantuntioiden Tonavat ja yhden asian fundamentaaliset fanaatikot, apua tarvitaan. Jos joku tunnistaa, kertokaa ihmeessaä!
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru3.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru4.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru1.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru3.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru4.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru1.jpg
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Olisko toi se Granadan setti? Vertailin VEEKOOn linkkiin http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Kiitos vastauksista
...mutta aika erikoinen ratkaisu, koska en itse muista nähneeni Suomessa Ford Granadoita, ei siis näitä eurofordeja vaan USA-malleja IKINÄ. Joku on kuitenkin Suomessa vaihdattanut levyjarrut hiljattain. Amerikassa Granada-jarrut lienee yleinen vaihdokki vanhoissa Musseissa romisosien yleisyyden takia, mutta kuinka Suomessa? Onko kellään hajua vuosimalleista tai kokemuksista Granadan levyjarruista? Itelläni oli aikoinaan 67 Fairlane tehostimella ja levuillä ja se pysähty kuin seinään! Omassa Mussessa ei tehostajaa, joten vaikea verrata...
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Siksihän nämä juuri ovat MUSKELIautoja... Itsellänikin on oikein tuplamuskeli kun ei ole kumpaakaan tehostajaa. Onneksi on iso ratti ja niin iso jarrupoljin että sopii molemmat jalat siihen.JYK-90 kirjoitti: tehostajaa ei ole, eikä tule!

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Spindeleitäkin näyttää maailmalta saavan uustuotantona. Itselläkin on Granada-jarrut
http://www.discbrakeswap.com/
http://www.discbrakeswap.com/
Nyt kun kerran tietoa tulvii...
... kertokaa, onko kenelläkään earlyssään Granadan tilpehöörejä ja OHJAUSTEHOSTINTA? Tarvitaanko earlyyn ainakin kuskin puolelle spesiaalin tie rod endin (raidetangonpää?) takia adapteri, koska Granadan reikä lienee suurempi kuin tarvittavan osan kartio? Vehje on V8, jos siitä on iloa/haittaa. Kenellä muuten Suomessa myynnissä Granadan jarrujen kulutusosia? Kiitos jo aiemmista tiedoista!
- Heppa-Höperö
- Aktiivi
- Viestit: 131
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: eteläpohojammaa
- Viesti:
Ruunassakin on granaatin jarrut ja toistaiseksi on pysähtynyt.
Paloja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä kertaakaan vaikka on Botniarinkiäkin kierrettynä muutama rinki. Pääsuoran päässä saa kyllä seistä tosissaan jarrulla.
Ei oo tehostimia eikä synkrooneja vaan lootassa on siirtoholkit, vaihdot alaspäin välikaasulla ja tuurilla.
Alkaa pikkuhiljaa jo kyllästyttää tuo brutaali "miehekkyys"...
Paloja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä kertaakaan vaikka on Botniarinkiäkin kierrettynä muutama rinki. Pääsuoran päässä saa kyllä seistä tosissaan jarrulla.
Ei oo tehostimia eikä synkrooneja vaan lootassa on siirtoholkit, vaihdot alaspäin välikaasulla ja tuurilla.
Alkaa pikkuhiljaa jo kyllästyttää tuo brutaali "miehekkyys"...

If speed kills... I should be a dead man!
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Hiukan OT mutta kuiteskin...?Heppa-Höperö kirjoitti:Ruunassakin on granaatin jarrut ja toistaiseksi on pysähtynyt.
Paloja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä kertaakaan vaikka on Botniarinkiäkin kierrettynä muutama rinki. Pääsuoran päässä saa kyllä seistä tosissaan jarrulla.
Ei oo tehostimia eikä synkrooneja vaan lootassa on siirtoholkit, vaihdot alaspäin välikaasulla ja tuurilla.
Alkaa pikkuhiljaa jo kyllästyttää tuo brutaali "miehekkyys"...
No sitte vaan kunnostettu ja tiukalla shift-kit:llä varustettu tomaattiloota kehiin...Saa siitäkin tarvittaessa "miehekkyyttä" aikaseks jos koneessa potkua piisaa

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT