Mistä vehkeestä lienevät levyjarrut?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
METVURSTI
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Syys 2006, 17:52

Mistä vehkeestä lienevät levyjarrut?

Viesti Kirjoittaja METVURSTI »

Joku on hiljattain vaihtanut 65 Mustangiin rumpujen tilalle levyjarrut. Ihan OK ja toimivat systeemit, MUTTA jos ja kun joskus tulee esim. palojen vaihto eteen, mistä osia saa, jos ei tiedä MISTÄ/MINKÄ MERKKISET kyseiset osat ovat. Joten asiantuntioiden Tonavat ja yhden asian fundamentaaliset fanaatikot, apua tarvitaan. Jos joku tunnistaa, kertokaa ihmeessaä!

http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru3.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru4.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u293 ... Jarru1.jpg
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Jii Haa,

Selvitin vaivalloisesti oman levyjarrukittiin parempia paloja. Saa. Kysykää mitä vaan, setä hommaa.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Olisko toi se Granadan setti? Vertailin VEEKOOn linkkiin http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Jep jep... Granadan setiltä näyttää.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
METVURSTI
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Syys 2006, 17:52

Kiitos vastauksista

Viesti Kirjoittaja METVURSTI »

...mutta aika erikoinen ratkaisu, koska en itse muista nähneeni Suomessa Ford Granadoita, ei siis näitä eurofordeja vaan USA-malleja IKINÄ. Joku on kuitenkin Suomessa vaihdattanut levyjarrut hiljattain. Amerikassa Granada-jarrut lienee yleinen vaihdokki vanhoissa Musseissa romisosien yleisyyden takia, mutta kuinka Suomessa? Onko kellään hajua vuosimalleista tai kokemuksista Granadan levyjarruista? Itelläni oli aikoinaan 67 Fairlane tehostimella ja levuillä ja se pysähty kuin seinään! Omassa Mussessa ei tehostajaa, joten vaikea verrata...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kyllä niitä täälläkin käytetään. En nyt muista kuka osatoimittaja niitä välittää. Löytyy varmaankin useammastakin Mustista näillä leveyksillä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Homer65 kirjoitti:Löytyy varmaankin useammastakin Mustista näillä leveyksillä.
Täältä ilmottautuu yksi. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Myös täällä Granadan levyjarrut. Hyvin pysähtyy auto noilla jarruilla, mutta poljinvoimaa tarvitaan koska tehostajaa ei ole, eikä tule! :wink:
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

JYK-90 kirjoitti: tehostajaa ei ole, eikä tule! :wink:
Siksihän nämä juuri ovat MUSKELIautoja... Itsellänikin on oikein tuplamuskeli kun ei ole kumpaakaan tehostajaa. Onneksi on iso ratti ja niin iso jarrupoljin että sopii molemmat jalat siihen. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Niin. Toi muscle-car termihän tarkoittaa nimen omaan tällaista pullistelua :roll: :wink:
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Spindeleitäkin näyttää maailmalta saavan uustuotantona. Itselläkin on Granada-jarrut

http://www.discbrakeswap.com/
METVURSTI
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Syys 2006, 17:52

Nyt kun kerran tietoa tulvii...

Viesti Kirjoittaja METVURSTI »

... kertokaa, onko kenelläkään earlyssään Granadan tilpehöörejä ja OHJAUSTEHOSTINTA? Tarvitaanko earlyyn ainakin kuskin puolelle spesiaalin tie rod endin (raidetangonpää?) takia adapteri, koska Granadan reikä lienee suurempi kuin tarvittavan osan kartio? Vehje on V8, jos siitä on iloa/haittaa. Kenellä muuten Suomessa myynnissä Granadan jarrujen kulutusosia? Kiitos jo aiemmista tiedoista!
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Löytyy granaatin jarrut ja tehostin.Tuohon kompinaatioon saa jo semmoisen spesiaalin raidetangonpään,ainakin amerikan vauhtiputkasta.
Avatar
Heppa-Höperö
Aktiivi
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: eteläpohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heppa-Höperö »

Ruunassakin on granaatin jarrut ja toistaiseksi on pysähtynyt.
Paloja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä kertaakaan vaikka on Botniarinkiäkin kierrettynä muutama rinki. Pääsuoran päässä saa kyllä seistä tosissaan jarrulla.
Ei oo tehostimia eikä synkrooneja vaan lootassa on siirtoholkit, vaihdot alaspäin välikaasulla ja tuurilla.
Alkaa pikkuhiljaa jo kyllästyttää tuo brutaali "miehekkyys"... :wink:
If speed kills... I should be a dead man!
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Heppa-Höperö kirjoitti:Ruunassakin on granaatin jarrut ja toistaiseksi on pysähtynyt.
Paloja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä kertaakaan vaikka on Botniarinkiäkin kierrettynä muutama rinki. Pääsuoran päässä saa kyllä seistä tosissaan jarrulla.
Ei oo tehostimia eikä synkrooneja vaan lootassa on siirtoholkit, vaihdot alaspäin välikaasulla ja tuurilla.
Alkaa pikkuhiljaa jo kyllästyttää tuo brutaali "miehekkyys"... :wink:
Hiukan OT mutta kuiteskin...?
No sitte vaan kunnostettu ja tiukalla shift-kit:llä varustettu tomaattiloota kehiin...Saa siitäkin tarvittaessa "miehekkyyttä" aikaseks jos koneessa potkua piisaa :twisted: ...!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin