V8 Magazinen 350 moottoriprojekti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

V8 Magazinen 350 moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Jäi mietityttämään miksi käyttivät niin pientä sytytysennakkoa (29). Ja tulee vasta 4000 rpm:llä. Vai eikö ne General Mistaken moottorit tykkää niin paljosta ennakosta kun BlueOval koneet? Vai mistä moinen?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Johtuisko kansista.
Monet nykypelit hienoilla kansilla pärjäävät tosipienillä ennakoilla. Tuttu mottimies rakensi Opel Astra ralliauton huippukannella. 2 litrainen pyörätehoilataan 280hv peli lauloi parhaiten 24 asteen maksimiennakolla. Siinä voi jo puhua fast burn palotilasta.
Ei muuten paljoa tarvi ennakkoa aina Foortin koneissakaan, FRP Yates type M-6049-N351 kansien kanssa alkaa kuulemma usein maksimiennakko kakkosella. Palotila on aika hämärän näköinen. http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=1828
Onko muuten kukaan nähnyt noita Suomessa?
1966 HT 347 Stroker
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

MONTTU kirjoitti: Palotila on aika hämärän näköinen. http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=1828
Onko muuten kukaan nähnyt noita Suomessa?
Eikös tuollanen ole aikas optimaalinen muoto palo-tilalle? Pois lukien hemi...
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Noissa kansissa on vain palotila minimaalisen pieni, verratuna vakiokansien palotiloihin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Ennakontarpeeseen maksimivääntöä varten vaikuttaa aika moni tekijä. Palotilan muoto ja koko, puristussuhde ja erilaiset lämpötilat (imuilma, kannen lämmöt jne.), turbulenssi, seossuhde, atomisaatio ja seoksen jakautuminen palotilaan, tulpan paikka, epäideaalisessa maailmassa myös kipinän voimakkuus ja kesto, palotilaan jääneet pakokaasun jämät pakotahdilta tai overläpistä, ja niin edelleen.

Jos palotapahtuma saadaan nopeaksi, tarvitaan vähemmän ennakkoa samaan suoritukseen, eli joudutaan tekemään vähemmän työtä männän likettä vastaan. Siitä seuraa, että nakutusriskikin pienenee. Sitten voidaan käyttää korkeampaa ruttua joka edelleen vähentää ennakontarvetta. Jos ruttu hankitaan pienentämällä palotilaa, niin paljealueet kasvavat, turbulenssi kasvaa, ja taas tarvitaan vähemmän ennakkoa....
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

1969 kirjoitti:Palotilan muoto ja koko, puristussuhde ja erilaiset lämpötilat (imuilma, kannen lämmöt jne.), turbulenssi, seossuhde, atomisaatio ja seoksen jakautuminen palotilaan, tulpan paikka, epäideaalisessa maailmassa myös kipinän voimakkuus ja kesto, palotilaan jääneet pakokaasun jämät pakotahdilta tai overläpistä, ja niin edelleen.
Ei ole yksinkertainen asia näköjään tämä ennakkoasia(kaan)... :)
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:
1969 kirjoitti:Palotilan muoto ja koko, puristussuhde ja erilaiset lämpötilat (imuilma, kannen lämmöt jne.), turbulenssi, seossuhde, atomisaatio ja seoksen jakautuminen palotilaan, tulpan paikka, epäideaalisessa maailmassa myös kipinän voimakkuus ja kesto, palotilaan jääneet pakokaasun jämät pakotahdilta tai overläpistä, ja niin edelleen.
Ei ole yksinkertainen asia näköjään tämä ennakkoasia(kaan)... :)
Sen enempää teorioista ymmärtämättömän olisi hyvä dynossa säätää uusi kone jolloin nuo ennakot ym. säätöihin liittyvät asiat saadaan oikealle kohdalle.
On lähes mahdoton sanoa minkälaisilla säädöillä muutettu kone toimii parhaiten. Tuo V8 artikkeli on hyvä. Siinä alan ammattilaiset toteuttaa tavallisen harrastajan unelmia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

v8

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

hellou ainstainnit ootteko perehtyny myös suuttimien sielunelämään.itse tarpeeksi räpeltyäni vein 460+750 yhdistelmän osaavimpiin käsiin ja laittoivat 0,78 0,79 suuttimet tuntuvat kyllä rajulta päätökseltä.auto kulkee todella pinta hipaisu kaasulla jos sitä haluaa.eli ei välttämättä normiajossa vie maltaita.mut ylimääräinen on aina liikaa.kone on kuitenkin tehty vähän niin kui GT henkeen eli ei raaseriksi.no jos kulutus nousi liikaa vaihdetaan pienempää takas.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: v8

Viesti Kirjoittaja SamiM »

paltant.ponitalli kirjoitti:hellou ainstainnit ootteko perehtyny myös suuttimien sielunelämään.itse tarpeeksi räpeltyäni vein 460+750 yhdistelmän osaavimpiin käsiin ja laittoivat 0,78 0,79 suuttimet tuntuvat kyllä rajulta päätökseltä.auto kulkee todella pinta hipaisu kaasulla jos sitä haluaa.eli ei välttämättä normiajossa vie maltaita.mut ylimääräinen on aina liikaa.kone on kuitenkin tehty vähän niin kui GT henkeen eli ei raaseriksi.no jos kulutus nousi liikaa vaihdetaan pienempää takas.
Jos paketissa (koko auto) kaikki suunnilleen kohdallaan, kulkee auto normaliajossa suurimman osan ajasta pelkän tyhjäkäyntipiirin varassa. Kaasua pitää painaa aika paljon, että pääsuutinpiiri tulee toimintaan mukaan. Ja isolohkon väännöllähän ei tarvi vinguttaa, isompaa pesään vaan aikaisin. Veikkaan että et huomaa kulutuksessa eroa, mikäli ei ollut aivan pielessä entinen (=tosi laihalla).
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

jatkoa

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

no hyvä,se oli juuri tarkotus.et auto toimii todella nätisti cruising ja matka ajossa mut jos pitää päästä stripille ei jää ihan jalkoihin.slaalomiin ei juurikaan asiaa.elikkä tätä haettiin.ei ole mikään kilpuri vaan ajoon.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: jatkoa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

paltant.ponitalli kirjoitti:slaalomiin ei juurikaan asiaa.elikkä tätä haettiin.ei ole mikään kilpuri vaan ajoon.
Höh, tottakai slaalomiin on asiaa. Ei aina ole tärkeintä olla nopein, se on sairaan hauskaa polettaa isoa autoa kahvassa radalla tai muuten suljetulla alueella. Yleensä kotimaassa nähdyt mikkihiiriradat eivät suosi isolohkoautoja, mutta mitäs sitten. Ei kun kumia asfaltin pintaan niin yleisö viihtyy ja pääasia että kuskilla on hauskaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: jatkoa

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Fastback kirjoitti:Ei kun kumia asfaltin pintaan niin yleisö viihtyy ja pääasia että kuskilla on hauskaa.
Allekirjoitan.
Ja voi niissä olla pärjäämättä säästölohkollakin....
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: jatkoa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

janne260 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Ei kun kumia asfaltin pintaan niin yleisö viihtyy ja pääasia että kuskilla on hauskaa.
Allekirjoitan.
Ja voi niissä olla pärjäämättä säästölohkollakin....
:lol: :lol: :lol: :peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

slaalom

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

joo voihan moneen osaalistua,ja pitää hauskaakin mut.ei oo silti asiaa.siis ASIAA .
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: slaalom

Viesti Kirjoittaja Fastback »

paltant.ponitalli kirjoitti:joo voihan moneen osaalistua,ja pitää hauskaakin mut.ei oo silti asiaa.siis ASIAA .
Nimenomaa ASIAA on! :lol: No joo, ymmärrän, verenmaku suussa ajaminen isolohkolla johtaa siihen että kohta hierotaan alusta kuntoon aftermarket palikoilla, sitten updeitaan voimalinja runsaalla alumiinikuorrutuksella ja seuraavaksi huomataan että kotimaan mikkihiiriradat ovat aivan liian pieniä autolle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin