V8 Magazinen 350 moottoriprojekti
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
V8 Magazinen 350 moottoriprojekti
Jäi mietityttämään miksi käyttivät niin pientä sytytysennakkoa (29). Ja tulee vasta 4000 rpm:llä. Vai eikö ne General Mistaken moottorit tykkää niin paljosta ennakosta kun BlueOval koneet? Vai mistä moinen?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Johtuisko kansista.
Monet nykypelit hienoilla kansilla pärjäävät tosipienillä ennakoilla. Tuttu mottimies rakensi Opel Astra ralliauton huippukannella. 2 litrainen pyörätehoilataan 280hv peli lauloi parhaiten 24 asteen maksimiennakolla. Siinä voi jo puhua fast burn palotilasta.
Ei muuten paljoa tarvi ennakkoa aina Foortin koneissakaan, FRP Yates type M-6049-N351 kansien kanssa alkaa kuulemma usein maksimiennakko kakkosella. Palotila on aika hämärän näköinen. http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=1828
Onko muuten kukaan nähnyt noita Suomessa?
Monet nykypelit hienoilla kansilla pärjäävät tosipienillä ennakoilla. Tuttu mottimies rakensi Opel Astra ralliauton huippukannella. 2 litrainen pyörätehoilataan 280hv peli lauloi parhaiten 24 asteen maksimiennakolla. Siinä voi jo puhua fast burn palotilasta.
Ei muuten paljoa tarvi ennakkoa aina Foortin koneissakaan, FRP Yates type M-6049-N351 kansien kanssa alkaa kuulemma usein maksimiennakko kakkosella. Palotila on aika hämärän näköinen. http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=1828
Onko muuten kukaan nähnyt noita Suomessa?
1966 HT 347 Stroker
Eikös tuollanen ole aikas optimaalinen muoto palo-tilalle? Pois lukien hemi...MONTTU kirjoitti: Palotila on aika hämärän näköinen. http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=1828
Onko muuten kukaan nähnyt noita Suomessa?
KUKA V*TUN TUNING?!
Ennakontarpeeseen maksimivääntöä varten vaikuttaa aika moni tekijä. Palotilan muoto ja koko, puristussuhde ja erilaiset lämpötilat (imuilma, kannen lämmöt jne.), turbulenssi, seossuhde, atomisaatio ja seoksen jakautuminen palotilaan, tulpan paikka, epäideaalisessa maailmassa myös kipinän voimakkuus ja kesto, palotilaan jääneet pakokaasun jämät pakotahdilta tai overläpistä, ja niin edelleen.
Jos palotapahtuma saadaan nopeaksi, tarvitaan vähemmän ennakkoa samaan suoritukseen, eli joudutaan tekemään vähemmän työtä männän likettä vastaan. Siitä seuraa, että nakutusriskikin pienenee. Sitten voidaan käyttää korkeampaa ruttua joka edelleen vähentää ennakontarvetta. Jos ruttu hankitaan pienentämällä palotilaa, niin paljealueet kasvavat, turbulenssi kasvaa, ja taas tarvitaan vähemmän ennakkoa....
Jos palotapahtuma saadaan nopeaksi, tarvitaan vähemmän ennakkoa samaan suoritukseen, eli joudutaan tekemään vähemmän työtä männän likettä vastaan. Siitä seuraa, että nakutusriskikin pienenee. Sitten voidaan käyttää korkeampaa ruttua joka edelleen vähentää ennakontarvetta. Jos ruttu hankitaan pienentämällä palotilaa, niin paljealueet kasvavat, turbulenssi kasvaa, ja taas tarvitaan vähemmän ennakkoa....
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Ei ole yksinkertainen asia näköjään tämä ennakkoasia(kaan)...1969 kirjoitti:Palotilan muoto ja koko, puristussuhde ja erilaiset lämpötilat (imuilma, kannen lämmöt jne.), turbulenssi, seossuhde, atomisaatio ja seoksen jakautuminen palotilaan, tulpan paikka, epäideaalisessa maailmassa myös kipinän voimakkuus ja kesto, palotilaan jääneet pakokaasun jämät pakotahdilta tai overläpistä, ja niin edelleen.

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Sen enempää teorioista ymmärtämättömän olisi hyvä dynossa säätää uusi kone jolloin nuo ennakot ym. säätöihin liittyvät asiat saadaan oikealle kohdalle.65HT kirjoitti:Ei ole yksinkertainen asia näköjään tämä ennakkoasia(kaan)...1969 kirjoitti:Palotilan muoto ja koko, puristussuhde ja erilaiset lämpötilat (imuilma, kannen lämmöt jne.), turbulenssi, seossuhde, atomisaatio ja seoksen jakautuminen palotilaan, tulpan paikka, epäideaalisessa maailmassa myös kipinän voimakkuus ja kesto, palotilaan jääneet pakokaasun jämät pakotahdilta tai overläpistä, ja niin edelleen.
On lähes mahdoton sanoa minkälaisilla säädöillä muutettu kone toimii parhaiten. Tuo V8 artikkeli on hyvä. Siinä alan ammattilaiset toteuttaa tavallisen harrastajan unelmia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
v8
hellou ainstainnit ootteko perehtyny myös suuttimien sielunelämään.itse tarpeeksi räpeltyäni vein 460+750 yhdistelmän osaavimpiin käsiin ja laittoivat 0,78 0,79 suuttimet tuntuvat kyllä rajulta päätökseltä.auto kulkee todella pinta hipaisu kaasulla jos sitä haluaa.eli ei välttämättä normiajossa vie maltaita.mut ylimääräinen on aina liikaa.kone on kuitenkin tehty vähän niin kui GT henkeen eli ei raaseriksi.no jos kulutus nousi liikaa vaihdetaan pienempää takas.
Re: v8
Jos paketissa (koko auto) kaikki suunnilleen kohdallaan, kulkee auto normaliajossa suurimman osan ajasta pelkän tyhjäkäyntipiirin varassa. Kaasua pitää painaa aika paljon, että pääsuutinpiiri tulee toimintaan mukaan. Ja isolohkon väännöllähän ei tarvi vinguttaa, isompaa pesään vaan aikaisin. Veikkaan että et huomaa kulutuksessa eroa, mikäli ei ollut aivan pielessä entinen (=tosi laihalla).paltant.ponitalli kirjoitti:hellou ainstainnit ootteko perehtyny myös suuttimien sielunelämään.itse tarpeeksi räpeltyäni vein 460+750 yhdistelmän osaavimpiin käsiin ja laittoivat 0,78 0,79 suuttimet tuntuvat kyllä rajulta päätökseltä.auto kulkee todella pinta hipaisu kaasulla jos sitä haluaa.eli ei välttämättä normiajossa vie maltaita.mut ylimääräinen on aina liikaa.kone on kuitenkin tehty vähän niin kui GT henkeen eli ei raaseriksi.no jos kulutus nousi liikaa vaihdetaan pienempää takas.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
jatkoa
no hyvä,se oli juuri tarkotus.et auto toimii todella nätisti cruising ja matka ajossa mut jos pitää päästä stripille ei jää ihan jalkoihin.slaalomiin ei juurikaan asiaa.elikkä tätä haettiin.ei ole mikään kilpuri vaan ajoon.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: jatkoa
Höh, tottakai slaalomiin on asiaa. Ei aina ole tärkeintä olla nopein, se on sairaan hauskaa polettaa isoa autoa kahvassa radalla tai muuten suljetulla alueella. Yleensä kotimaassa nähdyt mikkihiiriradat eivät suosi isolohkoautoja, mutta mitäs sitten. Ei kun kumia asfaltin pintaan niin yleisö viihtyy ja pääasia että kuskilla on hauskaa.paltant.ponitalli kirjoitti:slaalomiin ei juurikaan asiaa.elikkä tätä haettiin.ei ole mikään kilpuri vaan ajoon.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: jatkoa
Allekirjoitan.Fastback kirjoitti:Ei kun kumia asfaltin pintaan niin yleisö viihtyy ja pääasia että kuskilla on hauskaa.
Ja voi niissä olla pärjäämättä säästölohkollakin....
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: jatkoa
janne260 kirjoitti:Allekirjoitan.Fastback kirjoitti:Ei kun kumia asfaltin pintaan niin yleisö viihtyy ja pääasia että kuskilla on hauskaa.
Ja voi niissä olla pärjäämättä säästölohkollakin....




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
slaalom
joo voihan moneen osaalistua,ja pitää hauskaakin mut.ei oo silti asiaa.siis ASIAA .
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: slaalom
Nimenomaa ASIAA on!paltant.ponitalli kirjoitti:joo voihan moneen osaalistua,ja pitää hauskaakin mut.ei oo silti asiaa.siis ASIAA .

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3