Kevään hinta early HT:lle?

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

MD-R
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Maalis 2007, 00:04
Paikkakunta: Helsinki

Kevään hinta early HT:lle?

Viesti Kirjoittaja MD-R »

Elikkäs olis alkuperäiskuntoinen -64 1/2 -66 V8 HT hankintalistalla, niin mikäs olisi raadin näkemys , mitä tällä hetkellä kannattaa maksaa?

Toki jokainen auto on yksilö ja hinta määräytyy sen mukaan, mutta edes noin "suuruusluokka" kiinnostaisi? Olen yrittänyt tehdä asian suhteen kyllä taustatyötä tutkimalla kotimaisia ja ulkomaisia markkinoita, sekä mm täältä hakukoneella tietoa.....liikuttaneen 10000-20000 euron huitteilla? Onko esim 15-17 tonnia maksava HYVÄkuntoinen (kasikoneinen) orkkispeli linjassa hinnan suhteen, jos ajatellaan ainoastaan "reaaliarvoa" ja unohdetaan autokuumeen aiheuttamat mielihalut :roll:

Tarkoituksena olisi löytää mahd. hyväkuntoinen yksilö ns. suoraan ajoon eli ei projektia! (Vaikka kaikkihan tuon ikäiset harrasteautot tuppaa niitä enemmän tai vähemmän olemaan ):wink:

Pikaisella tutkinnalla alkaisi vaikuttamaan, että Mussen kohdalla kannattaa alkaa etsintä ihan kotomaasta.....ainakin näissä perus HT malleissa! Ulkomailta tuonti olisi varsin vakavasti otettava vaihtoehto, mutta toisaalta oheiskulut ja projektiin liittyvä vaivannäkö, sekä kuvien perusteella ostaminen alentaa vastaavaa hyötyä! Kokemusta vähän on....

Nämä hinta-asiathan on aina vähän hankalia määritellä, kun on niin monta muuttuvaa tekijää. Itse olen ostamassa autoa harraste käyttöön, enkä sijoitukseksi. Kyselen siksi, ettei tulis ehdoin tahdoin hölmöiltyä. Jos esim kotimaanmarkkinoilla sattuu olemaan vaan pari autoa joiden hinnat olisi vaikka kuntoonsa nähden haitarin yläpäässä, niin kk päästä huomaan maksaneeni reilusti ylihintaa. Jos taas hinnat on nykyjään jollain tietyllä tasolla, niin sit on vaan kaivettava kuvetta syvemmältä. Eli suuruusluokka riittäisi tässä vaiheessa.....

Ps. Osto-opas on jo luettu ja täytyy sanoa, että se on aivan loistava työkalu aloittelijalle!
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jonkin verran asiaa seuranneena, ja itsekin myös viime vuonna HT ostaneena, mielestäni hinta "haarukka" on suurinpiirtein seuraavanlainen tällä hetkellä Suomen markkinoilla:

- alle 12 000 € olevissa autoista löytyy askarteltavaa enemmän tai vähemmän.
- 12 000 - 15 000 löytyy jo hyvä kuntoisia yksilöitä, joissa paranneltavaa kuitenkin on oman mieltymyksen mukaan.
- 15 000 - 25 000 löytyy hyviä / erinomaisia yksilöitä, ja varsinkin hinta haarukan yläpäässä viimeisen päälle olevia näyttelykuntoisia autoja

Tämä on siis vain oma mielipiteeni, kun olen "markkinoita" sivusta seuraillut. Jollakin toisella voi olla erilainen näkemys asiasta.

Sen voin kuitenkin sanoa, että "panosta" rahallisesti mieluummin heti vähän enemmän kuin olet suunnitellut, niin säästät todennäköisesti sen takaisin korkojen kera korjauskuluissa :wink:

-Pete
BMW K1300R 2011
BMW 330 XI 2003
BMW M3 AVO 20??
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Kehitetäänpäs näin saikkaripäivän kunniaksi ajatusvirtaa.
Omana vaatimattomana mielipiteenä tämänhetkisestä tilanteesta, että ylihintaisiahan nämä tällä hetkellä on. Se taannoinen Eleanorhinnannousu heijastui näköjään läpi genren. Monia vähemmän tuotettuja teknisesti jopa parempia Fordejakin(!) saa edukkaammin.

Kysyntä ja tarjonta tietty loppupeleissä määrää hintaa pitkälti, mutta kannattaa myös seurailla kauanko mahdollisesti ylihintaiset on myynnissä. Niitä ei ainakaan käsistä viedä, joten aikaa harkintaankin on enemmän.
Kotimaasta osto ei ainakaan huono vaihtoehto ole, joku saattaa tietää hyvinkin paljon ja ehkäpä puolueettomasti auton historiasta, kunnosta, yms.
Toinen pointti on, että katsomassa käynti ei vie muuta kuin aikaa ja saattaa poikia huomionarvoisia pointteja seuraavaa kohdetta katsoessa.

Hintahan on kohdallaan silloin kun ostajan maksuvalmius ja myjän halu luopua tuotteestaan kohtaavat. Yleispätevää haarukkaa(kaan) on vaikeaa määritellä.

Mutta jos ajaa haluat ja paljon, hanki silloin niin hyvä ja valmiiksi tehty peli kuin ikinä mahdollista. Tulee pitkän päälle aivan varmasti edullisimmaksi. Tämä on se neuvo jota harva haluaa uskoa, mutta lähes jokainen sen tulee pitkässä juoksussa huomaamaan. Satanen sinne, viissataa tänne, tonni tuonne....äkkiä kertyy, toisaalta osa harrastustahan sekin on.

Sit on vielä se, että alkuperäistyyppinen (ei välttämättä kuntoinen) vai mahdollisesti rakennettu. Molemmissa skaalaa riittää, mutta jos on tarkoitus joskus jalostaa ideoita, niin ehkä siinä tapauksessa jo ajateltuun suuntaan tehty auto voi olla hyvä vaihtoehto.

Sitten tuo vuosimallihomma kannattaa ehkä jollain lailla huomioida. 64½ omat pikkuomituisuutensa joten ainakin orkkiksenä pitämisessä hankaluutensa (rahanmenoa) verrattuna noihin modernimpiin. Niissä taas 66 selvästi enemmän valmistettu, mutta näkyykö enää hinnoissa?

Sorry, että suoraan kysymykseesi en pystynyt vastaamaan, mutta toivottavasti tässä nyt jotain vinkkiä oli.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Pete kirjoitti: - alle 12 000 € olevissa autoista löytyy askarteltavaa enemmän tai vähemmän.
- 12 000 - 15 000 löytyy jo hyvä kuntoisia yksilöitä, joissa paranneltavaa kuitenkin on oman mieltymyksen mukaan.
- 15 000 - 25 000 löytyy hyviä / erinomaisia yksilöitä, ja varsinkin hinta haarukan yläpäässä viimeisen päälle olevia näyttelykuntoisia autoja
Oli muuten aika hyvä määritelmä. Varmasti osuu hyvin kohdalleen. Tuosta 15 - 25k Eur haitarista pitäisi irrota erityisen hyviä autoja varsinkin jos liikutaan 20k Eur kohdalla.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Pete kirjoitti: Sen voin kuitenkin sanoa, että "panosta" rahallisesti mieluummin heti vähän enemmän kuin olet suunnitellut, niin säästät todennäköisesti sen takaisin korkojen kera korjauskuluissa :wink:
-Pete
Tuon allekirjoitan täysin. (omakohtaista kokemusta...)
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Jos haluaa hyvän ja halvan auton, pitää sitten ostaa 2 autoa. Oman 64-avon (piti olla "completely restored") kohdalla on tullut käsitys, että hyvä maksaa, joko jo valmiiksi tehtynä tai sitten vuosien varrella kunnostustöinä. Peten arviot vastaa omaa näkemystä.
MD-R
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Maalis 2007, 00:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MD-R »

Pete kirjoitti:
Sen voin kuitenkin sanoa, että "panosta" rahallisesti mieluummin heti vähän enemmän kuin olet suunnitellut, niin säästät todennäköisesti sen takaisin korkojen kera korjauskuluissa :wink:
Näinhän se tuppaa menemään!

Tosin jo talossa oleva harrasteauto vahvistaa poikkeuksena säännön! Hankin hyvässä käyttökunnossa olevan yksilön, jolle piti tehdä vain hiukan "hienosäätöä", mutta, mutta.....kuinkas kävi? Lopputuloksena auto joutui täydelliseen "kori irti" läpikäyntiin/päivitykseen ja nyt on tallin varasto täynnä hyväkuntoista orkkisosaa odottamassa alkuperäiseksi palauttamista, kun hulluuskohtauksen oireet kaikkoaa :roll:
Meinaan vaan, että on tullut mieleen, josko ois kuitenkin tehnyt siitä huonompi kuntoisesta(halvemmasta) tarjolla olleesta yksilöstä. Jos oisin tiennyt ostaessa mitä tuleman pitää, niin varmasti oisin tehnytkin.
Noh....mopo karkas perinteisesti. No nyt ei oo sit enää koskaan varaa luopua siitä!

Nyt ei jaksais samaa savottaa ihan vähään aikaan....vahingoista todella viisastuu :lol: Olisi kiva harrastaa ensi kesänä ajeluakin pelkän rakentamisen sijasta!

Jokatapauksessa SUURI kiitos kaikille vastanneille.....olen saanut vastauksen kysymykseeni!

Tutkimustyö jatkuu ja nähtäväksi jää, tuleeko poni talliin, minkälainen ja milloin?
Vastaa Viestiin