TomiKoo kirjoitti:JXA-26 kirjoitti:Mexicon edellisellä vauhtiperällä sain Jurvan pääsuoralla nelosvaihteella rajottajan kerran pärähtään ennen jarrutusta. Taisi olla jotain 6500rpm...? Vauhtia 200km/h...?
Todellinen laskettu nopeus taisi olla 195km/h luokkaa, kuitenkin hieman alle 200km/h. Jyrillä voisi olla excelit tallessa? Mutta tosiaan olihan siinäkin vielä viideskin vaihde! Mitähän ne kierrokset olivat kerran Tarvontiellä, siinä ennen Veikkolan liittymää?

Jyri tais kerran sanoakin että 250km/h tietämillä eivät eturenkaat juuri enää tuossa autossa kulu...tai jotain...
Saman keulan kevenemisen kovissa vauhdeissa olen sittemmin huomannut itsekin.
Laskutoimituksia:
T5 nelonen suora 1, 225/55R16 kumin dia= 25,74", perä 3.9 (muistaakseni, Jyrillä tarkennus?)
6000rpm = 189,7kmh
6100=193
6200=196
6300=199
6400=202
6500=206
Mihinkäs se rajoittaja olikaan säädetty....?
P.S.
Jyri, muistatko muuten mikä on ylivaihteen välitys k.o. autossa?
Ja mihin vetaisit kiekat vitosella? (suljetulla alueella tietty)
On tuo tutina estänyt toistaiseksi omat kokeiluni.
http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html
http://www.csgnetwork.com/speedcalc.html