Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kattelin tuossa etteihän noihin edel-alukansiin noin vaan kiinnitetäkään vanhoja keinuvipuja työntötankoineen
Onko kellään kokemusta pitääkö vanhat rojut heittää metallikeräykseen vai saisiko ne siihen viriteltyä?
Mikä tuohon olisi järkevin systeemi jos vanhat ei käy(rullakeinuvivut?) ja jos on antaa linkki vaikka osanumeroa myöten, niin olisin kiitollinen.
Antti66HT kirjoitti:Onkos noi sun kannet studi kannet vai pedestial mount?
Minkäs malliset noi sun olemassa olevat hilut on?
Mitkäs noi sun edeli kannet on , performerit?
Näillä pääsis alkuun...
Asia selkisi Us-Partsin kautta. Eli ainoastaan rullavivut käypi. Lisäksi pitää olla lämpökäsitellyt työntötangot sekä kannen pultteihin...mitkäs ne nyt olikaan..jotkut holkit(helat)
Studi-pultit on näissä kansissa. Edelbrockin RPM:t. Itsellä oli aikomus selvitä ihan peltisillä vakio-keinuvivuilla ja tönäreillä.
Pitää nyt miettiä pistääkö myyntiin ja laittelee noita vakiorautakansia. Alkaa budjetti mennä pakkasen puolelle
Antti66HT kirjoitti:Onkos noi sun kannet studi kannet vai pedestial mount?
Minkäs malliset noi sun olemassa olevat hilut on?
Mitkäs noi sun edeli kannet on , performerit?
Näillä pääsis alkuun...
Asia selkisi Us-Partsin kautta. Eli ainoastaan rullavivut käypi. Lisäksi pitää olla lämpökäsitellyt työntötangot sekä kannen pultteihin...mitkäs ne nyt olikaan..jotkut holkit(helat)
Studi-pultit on näissä kansissa. Edelbrockin RPM:t. Itsellä oli aikomus selvitä ihan peltisillä vakio-keinuvivuilla ja tönäreillä.
Pitää nyt miettiä pistääkö myyntiin ja laittelee noita vakiorautakansia. Alkaa budjetti mennä pakkasen puolelle
Ei kun allarikansia paikalleen. Budjetti mennee aina pakkaselle, talven putjetti on pakkasella -30C. Kun ei talouspäällikölle kaikkea kerro, pärjää kyllä. Hauskuus kun rakennetaan ITSELLE. Kesällä radalle ja släälömiä, omaksi iloksi .... ....
jep,äläs mene puihin kun jo olet päässyt alkuun,kun asut kerran tuusulassa niin meneppäs keravalla racers placeen maken juttusille niin selviät edullisesti ja saat asiantuntevaa apua osahankintoihin,arp-pulttisarja kansiin,scorppionin rullakeinut ja compcamsin molytönärit,mahtuu vielä originalvenakoppien allekkin,vaikka edullisetkin maksaa niin et varmasti kadu sitä kivaa minkä tuo kokonaisuus moottorissa herättää.siitä ilosta syö parikuukautta mielellään näkkileipää ja tonnikalapurkki ruokaa tai hernekeittoa.kesä tulee kovaa vauhtia ja poni hirnuu pilttuussa.
simo 89 gt kirjoitti: meneppäs keravalla racers placeen maken juttusille niin selviät edullisesti ja saat asiantuntevaa apua osahankintoihin
Tuo pitää kyllä täysin paikkansa, mutta ongelma on siinä että Make istuu aina yläkerrassa TJ:n nahkasohvalla kun menen paikalle. Eikä häntä kehtaa sinne alas tiskille huudella
juu, keinuvapat ale 200, tönärit 100?, arp studit 30 ja guideplatet samaa luokkaa. Eiköhän noiden kansien hankinnassa ole The Point of no return jo ohitettu... Juu, vähän voi kirjanpitoa kaunistella...
65HT kirjoitti:Voisitko vielä ynnätä mitä kaikkia osia jouduit ostamaan, että sait alut valujen tilalle. Hintatiedot tietysti olisi plussaa.
rullakeinuvivut 198e(halvin setti), lämpökäsitellyt työntötangot 119e, kannenpulttien holkit n.79e tulee lentorahtina tilauksesta, edelbrock kannen tiivistesarja 100e sisältää kannen, imu- ja pakosarjan sekä venakoppien tiivisteet .
Nämä nyt tähän asti. Tiedä sitten tuleeko vielä jotain yllätyksiä eteen.
Tahavo kirjoitti:Nämä nyt tähän asti. Tiedä sitten tuleeko vielä jotain yllätyksiä eteen.
Alkuperäiset venttiilikopat ei todennäköisesti sovi päälle!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Noin 500 € + uudet kopat 100-200 € + mahdollisesti jotain muuta vielä. Siinä melkein tuplasti menee rahaa mitä itse kansiin. Tämä onkin hyvä kuriositeetti siihen kun pohtii kannattaako kannet portata vai ostaa alut. Yleinen vastaus on ettei kannata, kun lähes samalla rahalla saa ne alut. Mutta lopullinen hinta onkin sitten 2-3 x porttauksen hinta.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."