Keinuvivut edelbrock alukansiin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Keinuvivut edelbrock alukansiin

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kattelin tuossa etteihän noihin edel-alukansiin noin vaan kiinnitetäkään vanhoja keinuvipuja työntötankoineen :nörd:
Onko kellään kokemusta pitääkö vanhat rojut heittää metallikeräykseen vai saisiko ne siihen viriteltyä?
Mikä tuohon olisi järkevin systeemi jos vanhat ei käy(rullakeinuvivut?) ja jos on antaa linkki vaikka osanumeroa myöten, niin olisin kiitollinen.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Onkos noi sun kannet studi kannet vai pedestial mount?
Minkäs malliset noi sun olemassa olevat hilut on?
Mitkäs noi sun edeli kannet on , performerit?

Näillä pääsis alkuun...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Antti66HT kirjoitti:Onkos noi sun kannet studi kannet vai pedestial mount?
Minkäs malliset noi sun olemassa olevat hilut on?
Mitkäs noi sun edeli kannet on , performerit?

Näillä pääsis alkuun...
Asia selkisi Us-Partsin kautta. Eli ainoastaan rullavivut käypi. Lisäksi pitää olla lämpökäsitellyt työntötangot sekä kannen pultteihin...mitkäs ne nyt olikaan..jotkut holkit(helat) :)
Studi-pultit on näissä kansissa. Edelbrockin RPM:t. Itsellä oli aikomus selvitä ihan peltisillä vakio-keinuvivuilla ja tönäreillä.
Pitää nyt miettiä pistääkö myyntiin ja laittelee noita vakiorautakansia. Alkaa budjetti mennä pakkasen puolelle :cry:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tahavo kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Onkos noi sun kannet studi kannet vai pedestial mount?
Minkäs malliset noi sun olemassa olevat hilut on?
Mitkäs noi sun edeli kannet on , performerit?

Näillä pääsis alkuun...
Asia selkisi Us-Partsin kautta. Eli ainoastaan rullavivut käypi. Lisäksi pitää olla lämpökäsitellyt työntötangot sekä kannen pultteihin...mitkäs ne nyt olikaan..jotkut holkit(helat) :)
Studi-pultit on näissä kansissa. Edelbrockin RPM:t. Itsellä oli aikomus selvitä ihan peltisillä vakio-keinuvivuilla ja tönäreillä.
Pitää nyt miettiä pistääkö myyntiin ja laittelee noita vakiorautakansia. Alkaa budjetti mennä pakkasen puolelle :cry:
Ei kun allarikansia paikalleen. Budjetti mennee aina pakkaselle, talven putjetti on pakkasella -30C. Kun ei talouspäällikölle kaikkea kerro, pärjää kyllä. Hauskuus kun rakennetaan ITSELLE. Kesällä radalle ja släälömiä, omaksi iloksi :keppiheppa: :keppiheppa: .... .... :jippii:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
simo 89 gt
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 01 Elo 2005, 20:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja simo 89 gt »

jep,äläs mene puihin kun jo olet päässyt alkuun,kun asut kerran tuusulassa niin meneppäs keravalla racers placeen maken juttusille niin selviät edullisesti ja saat asiantuntevaa apua osahankintoihin,arp-pulttisarja kansiin,scorppionin rullakeinut ja compcamsin molytönärit,mahtuu vielä originalvenakoppien allekkin,vaikka edullisetkin maksaa niin et varmasti kadu sitä kivaa minkä tuo kokonaisuus moottorissa herättää.siitä ilosta syö parikuukautta mielellään näkkileipää ja tonnikalapurkki ruokaa tai hernekeittoa.kesä tulee kovaa vauhtia ja poni hirnuu pilttuussa.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

simo 89 gt kirjoitti: meneppäs keravalla racers placeen maken juttusille niin selviät edullisesti ja saat asiantuntevaa apua osahankintoihin
Tuo pitää kyllä täysin paikkansa, mutta ongelma on siinä että Make istuu aina yläkerrassa TJ:n nahkasohvalla 8) kun menen paikalle. Eikä häntä kehtaa sinne alas tiskille huudella :wink:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

juu, keinuvapat ale 200, tönärit 100?, arp studit 30 ja guideplatet samaa luokkaa. Eiköhän noiden kansien hankinnassa ole The Point of no return jo ohitettu... Juu, vähän voi kirjanpitoa kaunistella...
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

SPEED COSTS, HOW FAST YOU WANNA GO ? :twisted: :shock:

Ei se ilmaiseksi eikä edes halvalla onnistu...
1966 HT 347 Stroker
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

MONTTU kirjoitti:SPEED COSTS, HOW FAST YOU WANNA GO ? :twisted: :shock:

Ei se ilmaiseksi eikä edes halvalla onnistu...
Ei onnistu ei, halavalla meinaan.... :cry: Kokemusta alkaa kertyyn... :roll:!!!???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Nyt on tarvittavat rojut hankittu ja homma jatkuu alukansien asennuksella :haba: .
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Voisitko vielä ynnätä mitä kaikkia osia jouduit ostamaan, että sait alut valujen tilalle. Hintatiedot tietysti olisi plussaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

65HT kirjoitti:Voisitko vielä ynnätä mitä kaikkia osia jouduit ostamaan, että sait alut valujen tilalle. Hintatiedot tietysti olisi plussaa.
rullakeinuvivut 198e(halvin setti), lämpökäsitellyt työntötangot 119e, kannenpulttien holkit n.79e tulee lentorahtina tilauksesta, edelbrock kannen tiivistesarja 100e sisältää kannen, imu- ja pakosarjan sekä venakoppien tiivisteet .
Nämä nyt tähän asti. Tiedä sitten tuleeko vielä jotain yllätyksiä eteen.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tahavo kirjoitti:Nämä nyt tähän asti. Tiedä sitten tuleeko vielä jotain yllätyksiä eteen.
Alkuperäiset venttiilikopat ei todennäköisesti sovi päälle! :lol:
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Noin 500 € + uudet kopat 100-200 € + mahdollisesti jotain muuta vielä. Siinä melkein tuplasti menee rahaa mitä itse kansiin. Tämä onkin hyvä kuriositeetti siihen kun pohtii kannattaako kannet portata vai ostaa alut. Yleinen vastaus on ettei kannata, kun lähes samalla rahalla saa ne alut. Mutta lopullinen hinta onkin sitten 2-3 x porttauksen hinta. :?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mexico65 kirjoitti:
Tahavo kirjoitti:Nämä nyt tähän asti. Tiedä sitten tuleeko vielä jotain yllätyksiä eteen.
Alkuperäiset venttiilikopat ei todennäköisesti sovi päälle! :lol:
Tuohon olinkin jo pikkuisen henkisesti varautunut :shock:
Vastaa Viestiin